Mielipiteet, kokemukset, merkki- ja mallikohtaiset jutut yms.

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain moottoripyöräilijöille ja moottoripyöristä keskustelemiseen. Mopoalueet ovat foorumin etusivun listassa alempana.

Re: ktm 450, 525

22.3.2013 16:37

Kävin tallissa kattomassa, josko stopparit olis kuluneet tai muuten ihmeellisesti vinksallaan. Ihan hyvässä kunnossa näytti olevan, normi käytön jälkiä löytyy. En tiedä, onko jalan ja pyörän pystysuunnan välinen kulma turhan suuri. Jalka kuitenkin ylösnostettuna sopii paikkaansa täydellisesti ja on juuri kumilenksun kohdalla. Nappasin muutaman kuvan kännykällä, jos joku osaisi sanoa niistä mitään:

http://imageshack.us/a/img844/217/20130322151007.jpg

http://imageshack.us/f/707/20130322151020.jpg/

http://imageshack.us/photo/my-images/5/ ... 51051.jpg/

http://img341.imageshack.us/img341/7457 ... 150948.jpg

En viittiny IMG-tagien väliin pistää, kun sen verta isoja kuvia.

Ainiin, jalan pultti on nyt mallia omavalmiste siihen saakka, kunnes keksin miten saan pyörän pysymään pystyssä. Ihan vakiopultti on jo hommattu, mutta en sen suolasen hinnan takia viitti sitä katkoa.

E: Lisätty kuva takaa ja oli näköjään kaks samaa linkkiä.

Re: ktm 450, 525

22.3.2013 23:17

Oho.

En huomannut että sulla oli 525 joten ei oo sama jalka, eli mittailut omasta jalasta ei varmaan auttanut asiaa. Tollanen pulttihan maksaa alle euron, jos hakee vaan jostain ruuvi/pultti liikkeestä samoilla spekseillä. Tampereelta tai no ylöjärveltä löytyy ainakin ruuvilinja, joka on auttanut monen monta kertaa :P

Re: ktm 450, 525

22.3.2013 23:57

mistä löydän halvalla ktm 525sx sylinterin ja männän. oiko kellään ? tai tiiättekö netti sivuja? en löydä mistään :(

Re: ktm 450, 525

23.3.2013 15:56

Motokeitaalta?? Bikeworldistä???

Re: ktm 450, 525

23.3.2013 16:02

520, 525, exc, sx, smr kaikki samoja sylintereitä sekä mäntiä. Jostain purkamolta varmaan käytettynä? Uusi mäntä ebaystä halvimmalla, sylinteristä ei oikein järkevään hintaan saa uutena muuten kuin putkittamalla tai pinnoittamalla vanha.

Re: ktm 450, 525

28.3.2013 19:31

:seko: Aaaai saatana kun oli hauskaa!

Sai tänään piikit väistyä smotojen tieltä. Ja kyllä oli sitten hauskaa päästellä meneen kuivilla teillä. Eikä se märkäkään menoo haitannut. Isot tiet on sulia ja pienemmissä sit jäätä hieman haittaamassa menoa.

Yhdet lipat oli lähellä kun muuten kuivaa baanaa, mutta risteys varjossa ja oli jäätä tiellä. Noilla puristuksilla ja katukumilla ei paljon rengas kysele mennäkkö vai ei lukkoon nollakaasulla.

Saa nähdä pyöräytänkö vielä pyhinä piikit uudestaan alle, jos kävis peltoja ja järvenjäätä kyntään. Mutta on tää vaan mahtavaa puuhaa. Aika ehdoton vehje katusmotoiluun tuo 510 cc. Onneks en edes harkinnut pikku-kakstahtia. Ne ei sovi kun mettään ja hiekkaradalle.

Pyöräkin kehrää kun kissa. Tosin olihan se palasina lähes 2 kk, kun piti vähän päivittää sähköjä.

Re: ktm 450, 525

4.4.2013 8:51

itellä olis suunnitteilla ostaa 450 tai 525exc kuinka suuri kulutus noissa on? entäs huoltovälit? onko muuten sx:ssä eri ohjauskulma kuin exc:sä? onkos näissä pelkkä poljin vai sähköstartti myös?:)

Re: ktm 450, 525

4.4.2013 22:42

Tälläsen kun käy tankkaan niin naurattaa korkeintaan. Ei nää mitään vie, toisaalta ei oma kotka saa ihan samaa ajoo päivässä kun auto. En oikeestaan edes tiedä mitä oma kotari vie. Vähän se joka tapauksessa vie, maksimissaan 9 litraa menee tankkiin :lol:

Öljyt kun vaihtaa 5-10 h välein + suodatin + ilmanputsari. Niin pääsee jo aika pitkälle.
Moottoria sitten auki 200-300 h kohdalla. Riippuu ajosta ja haittaako keskeytys tienreunaan vai haluatko pelata varmanpäälle ja vaihtaa liian aikasin kalut mottiin. Noin 1000 e remontti, kun itse tekee.

Re: ktm 450, 525

4.4.2013 22:47

ja 40h välein venttiilien tarkistus/säätö.

Re: ktm 450, 525

5.4.2013 13:04

Juu se unohtu sanoo. Ei oo paha homma ainakaan XC4-motissa ja tais olla jopa ruuvisäätö RFS-motissa.Että ei liene paha kai sekään. XC4, eli nämä 2008-2010 (kai se kymppiin päätty?) vuosimallin 450 ja 530 venttiilien säätö vie ekan kerran jälkeen varmaan noin puolisen tuntia, ellei mitään tarvi säätää ja hörppii asennus juomaa samalla. Ei siis paha lainkaan!

Mitä nyt muuten sitten aktiivista silmäilyä ja pesemistä. Jos tykkää pitää puhtosena.

Re: ktm 450, 525

5.4.2013 15:10

Ite oon nyt katellu noita 525:sia ja piti munkin tosta konerempasta kysästä, mut ezezeki kerkes ensin :D. mut se jäi vielä epäselväks, mitä kaikkia osia tossa koneremontissa pitikään vaihtaa?
Ja eikös tuo rfs motti oo 525:sessa? vissiin ihan luotettava ja kestävä kone.

Re: ktm 450, 525

8.4.2013 21:33

Morjens! Ois tarkotuksena laittaa 08-11 vuosimallin katteet omaan -07 kotariin. 08-11 takahäkki ilmeisesti menee paikalleen, mutta mites putsarikotelo ? Sopiikos se kaasarin kans yhteen ilman isompia kikkailuja. Vai sopiiko vanha putsarikotelo uuteen takahäkkiin.

Re: ktm 450, 525

8.4.2013 23:20

Eipä taida sopia katteisiin nuo ilmanputsari kotelot. Tarvit myös uudenmallin tankin jos haluat etukatteet kiinni.

Re: ktm 450, 525

9.4.2013 18:58

onkos porukka maalaillu noita moottoreita kun itellä olis tarkotus vedellä väriä siihen. tietysti soodapuhallus eka ja sen jälkeen alumiini primeri ja sitte maalia. mietin vaan että toivottavasti ei tulis ihan kauheen näkönen.

Re: ktm 450, 525

9.4.2013 22:16

Vanhan kotkan mosa tuli maalattua. Ennemmin soodapuhallat ne lohkot, ja maali koppiin. Noita mosia joutuu kuitenkin "suht" usein aukomaan, niin maalipinta tuppaa siitä kärsimään.

Pakkohan sitä mosaa ei ole soodapuhaltaa, vaan huolellinen rasvanpoisto (brakekleaner tai automaalauksessa käytettävät rasvanpoistot). Tämän jälkeen karhunkielellä (mirka mirlon) käyt moottorin joka kolosen läpi. Alkuperäisen maalin voi (kannattaa) poistaa nitromorssilla. Pehmentää sit kaikki tiivisteet, että mosa auki tehtävä ko operaatio.

Mitään alumiinitartunta värejä ei erikseen tartte käyttää vaan perus 1k happoväri ja perään 2k pintaväri. Noita saa sit pullotettuna spray pulloon, myös 2k pintaväriä.

Mosa kannattaa maalata tyhjänä niputettuna, sillä sillon pultinkannat jää maalaamatta.