Mielipiteet, kokemukset, merkki- ja mallikohtaiset jutut yms.

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain moottoripyöräilijöille ja moottoripyöristä keskustelemiseen. Mopoalueet ovat foorumin etusivun listassa alempana.

Re: ktm 450, 525

6.3.2013 21:27

Oisin keväällä ostamassa isompaa smotoa niin sanokaas mitä kotarin (450,525) vuosimalleja kannattaa välttää?Tyyppivikoja?
Kannattaako jättää noi alle 5tontun pyörät ostamatta?
Huollot kyllä onnistuu mutta ei jaksa alkaa heti remppaa tekee ku ajo on vaa tollasta vähäistä kaupunkikikkailua.

Re: ktm 450, 525

11.3.2013 23:32

Vanhemmat pärrät, jotka on RFS-koneella, ovat luotettavampia. Oma -03 kotari toimii ihan täydellisesti. Muistat vaan tarkastaa koko pyörän tarkasti ostaessa ja koeajolla kuuntelet tarkasti, ettei sivuääniä kuulu.

Olisko kenelläkään myynnissä jotain pärinäsliparia 2003-2007 525 kotariin?

E: Olen nyt katsonut tarkkaan varaosaluetteloita ja tehnyt tutkimustyötä, että sopiiko 04-07 putket 03 kotkaan. Eikös olekin niin, että 04 uudistui vain takahäkki ja takakatteet? Eli sitä myötä kun ne vaihtais, niin menis uudemmatkin putkulat?

Uudemman mallin katteet mulla on jo, mutta takahäkki ja ilmanputsarimuovit vielä uupuu. Jos jollain on myynnissä, niin ilmotelkaa yv:llä!

E2: Takahäkin sain jo, muut uupuu.
Viimeksi muokannut AceFin päivämäärä 14.3.2013 22:52, muokattu yhteensä 1 kerran

Re: ktm 450, 525

14.3.2013 20:48

YV:tä paiskattu. Ylimääräinen hyväkuntoinen HGS vaimennin löytyypi, kuvia galleriassa. 200€

Re: ktm 450, 525

15.3.2013 12:21

Tuoppii_ kirjoitti:Oisin keväällä ostamassa isompaa smotoa niin sanokaas mitä kotarin (450,525) vuosimalleja kannattaa välttää?Tyyppivikoja?
Kannattaako jättää noi alle 5tontun pyörät ostamatta?
Huollot kyllä onnistuu mutta ei jaksa alkaa heti remppaa tekee ku ajo on vaa tollasta vähäistä kaupunkikikkailua.


Kyllä itse harkitsisin tarkkaan jos hinta on halpa, tulee kuitenkin äkkiä ikävän isolla numerolla alkava kaksinumeroinen prosentti pyörän hintaan lisää, jos tarvii heti ruveta tekemään konepokaa.

Tuohon hintaluokkaan katselisin juurikin noita 07 ja vanhempia RFS koneellisia. Jos tuollainen 08 tai uudempi on myynnissä noin halvalla niin todennäköisesti siinä ei ole kaikki kunnossa, poikkeuksiakin voi tietysti olla. Olettaen, että puhumme valkokilpisistä.

Re: ktm 450, 525

15.3.2013 14:33

Jos motivaatiota on avata kone, siitä ei kovin paljoa kannata huolia. Jos se käy, ei siellä kovin monen sadan remonttia voi olla sisällä. Kulutusosat ja alustan huolto ovat muutenkin kalliimpia kuin moottorin huolto pitkässä juoksussa jos pyörää käyttää muuallakin kuin kadulla.

Ainoa kallis paikka rfs-pyörissä on kampiakseli. Jos se on kiero ei siihen lopullisesti auta kuin uusi, mutta on melko mahdoton sanoa sen kunnosta mitään minkään perusteella paitsi mittaamalla. Mutta jos pyörä käy ja on kunnossa, todennäköisesti kampurakin kestää kevyessä käytössä vielä pitkään.

Eli kannattaa ennemmin katsoa pyörän ulkonäköön ja muihin seikkoihin kuin absoluuttiseen tuntilukemaan noissa vanhoissa pyörissä.

Re: ktm 450, 525

21.3.2013 11:56

Minkäs laisia välityksiä täällä on porukalla tällä hetkellä motoiluun?

Pitäis hommata uudet ketjut ja rattaat katukikkailuun ja satunnaiseen siirtymiseen.

Vähän sain vihiä aiempaa, että 13-14 / 45 ois aika passeli?

Re: ktm 450, 525

21.3.2013 16:20

Isot pojat puhuu et 12/45 ois passeli jos kikkailee

Re: ktm 450, 525

21.3.2013 19:36

Onko muilla ongelmia, että jalka ei ole tarpeeksi pitkä? En tiedä onko omaa pyörää edellinen omistaja jotenkin korottanut (tuskin), mutta niin kallellaan on pyörä, ettei sitä sivutukea voi käyttää. Ei pysy pystyssä smotoilla taikka enskoilla. Jalkaa ei ole sahattu, vaan on selvästi alkuperäisessä kunnossa käytön jälkiä lukuunottamatta. *kuva*

Re: ktm 450, 525

21.3.2013 21:23

Ei omassa ainakaan ole ongelmaa.
Ellei jalkaa ole katkottu esim. pienempien renkaiden takia tai taivuteltu millään tavalla, niin meneekö jalka ns. liian pitkälle (toppari taipunut/kulunut) tai onko kovasti löysyyttä nivelessä eli pääsee kääntymään ulospäin tai taipunut aivan nivelen vierestä.

Re: ktm 450, 525

21.3.2013 22:20

Sahattu ei ainakaan ole, sen tänään varmistin. Täytyy vielä tsekata noi kulumisviat huomenissa.

Re: ktm 450, 525

21.3.2013 22:29

Itse nähnyt joidenkin potkivan käyntiin varsinkin näitä nelareita seisontatuen varassa tapeilla seisten vissiinkin noitten puristuksien takia kun ei tekniikka ole hallussa tms. Ite funtsinut että tuki varmaan tykkää kyttyrää sellasesta. Jos vaikka joku mahdollinen entinen omistaja tehny tämmöstä ja ois jotenkin löystyny tosiaan? Vaikka kuluuhan noi nivelet muutenkin käytön myötä. Omassa exc:ssä on suht pystyssä tuen varassa ollessa enskoilla ja smotoilla..

Re: ktm 450, 525

21.3.2013 22:53

Oma 2t kotari menee enskana myös vinoon alkuperäisellä jalalla. Minulle se kyllä passaa hyvin, kun sama jalka toimii smotojenkin kanssa. Ehkä piikkirenkaat ovat vain liikaa? Tällainen kuva löytyi googlella vakio enskasta :D :
Kuva
E: En lukenut Acefinin viestiä kunnolla. On kyllä tosiaan lyhyt jalka jos ei tahdo pysyä smotoillakaan pystyssä.
Viimeksi muokannut Jymä päivämäärä 21.3.2013 22:56, muokattu yhteensä 1 kerran

Re: ktm 450, 525

21.3.2013 22:56

EXC:hen on olemassa kahta eri mallia seisontatukia. Smotoille tarkoitettu ja pidempi enskoille tarkoitettu. Se että miksei se yllä edes smotoilla on mysteeri, kenties lainattu jostain toisesta pyörästä?

Re: ktm 450, 525

21.3.2013 23:19

No aika lyhkäset on jo 12/45 välit. Kun välityssuhde on silloin 1/3.75.

No enskoissa on nyt takana 45 ja ois hyvä, jos sais edessä olla aina sama ratas eli siellä pysyy 15 piikkinen ja smotoihin tulee takarattaaksi 48-piikkinen. Eli smotoiluun 15/48 (3.2) ja enskoissa 15/45 (3).

Voin mitata huomenna tukijalan pituuden, jos muistan ;)

Tuli komee umpio, kun upotin xenon projektorin sinne sisään. Oli vaan "pikku" työ saada se sopiin.

Re: ktm 450, 525

22.3.2013 11:56

Jalan mitta oli kiinnitysruuvista alumiiniosan loppuun saakka n. 38 cm. Eli siihen rajalle josta alkaa "muovitassu". Kokonaispituus sitten ehkä n. 39-40 cm. Hyvin seisoo pystyssä ainakin enskoilla tuolla jalalla. Katso että ei oo välystä liikaa tuolla kiinnityspisteessä. Itse vaihdoin sinne romut hetki sitten.

Jos palautusjousta ei tarvitse, niin selviää pelkästään uudella uppokantaruuvilla. Muuten se holkki siihen ruuvin ja jalan väliin, niin ohjautuu se metallilirpake paremmin palautusjousen kanssa. Ja kunnolla ruuvilukitetta kehiin, niin ei lähde liitokset aukeen.

Ja jos polkutekniikka ei oo kunnossa, niin pyörä nojaan puuta/seinää vasten ja polkasu. Tai sitten pukin päällä. Ei todellakaan jalalla, jos joku selasta harrastaa :eek:

Ja kuva vielä tuosta modatusta vakiomaskista bi-xenon projektorille.

Kuva