Mielipiteet, kokemukset, merkki- ja mallikohtaiset jutut yms.
Alueen säännöt
Tämä alue on tarkoitettu vain moottoripyöräilijöille ja moottoripyöristä keskustelemiseen. Mopoalueet ovat foorumin etusivun listassa alempana.
20.1.2013 15:18
+-1000€ pääsee jo pitkälle. Laakereita, riippuen männän kunnosta joko mäntä ja -renkaat tai sitten pelkästään renkaat, venttiileitä voi joutua vaihtaa...
Ei niitä laatikkoöljyjä tarvis tiuhaan vaihdella, mut RFS konees ei oo eriksee moottori ja laatikkoöljyjä vaan ne on samat, XC4 koneessa on sitten jo erikseen kahet öljyt. Mut samalla vaivalla ne laatikkoöljytkin vaihtaa..
22.1.2013 20:30
Kenelläkään ollut sellaista ongelmaa kytkimen kanssa että kun on vaihde silmässä ja kytkin pohjassa niin tahtoo silti liikkua eteenpäin? Tämä siis silloin kun kone on kylmä, lämpimänä ei melkeen edes huomaa. Riittääkö ilmaus vai pitääkö vaihtaa levyt ja jouset?
Pyörä siis Ktm exc-r 530 2008. Ajettu 330h.
22.1.2013 22:30
Tekeekö myös kylmänä niin että kun rauhallisesti päästät kytkintä niin meinaa hypähtää eteenpäin?
Sanoisin että ilmaa ensin ja sitten jos ei auta niin vaihda levyt ja jouset. Alkuperäiset levyt ja jouset + tiiviste maksaa sen 140€.
22.1.2013 23:34
Kytkinjouset tai -levyt ei juurikaan irroitusongelmia aiheuta. Niitä voi tulla esim., jos on ilmaa kytkimessä tai kytkinvivun vapaaliike säädetty turhan suureksi. Kurkkaa öljyntäyttöreiästä onko kytkinkruunu pahasti urilla, koska silloin kytkinlevyt voi takerrella ja irroittaa huonosti. Kytkimen tappikin voi kulua ja vanhoja öljyjä kannattaa vaihdella tai kokeilla toista öljynlaatua. Öljyt vaikuttaa paljon kytkimen toimintaan ja kylmällä moottorilla niiden merkitys voi vielä kasvaa.
1.2.2013 0:13
Minkälaisia änkkiä teillä on ollut 525 kotkissa? Minulla on tuo 2003-malli ja olis mukava saada vähän paremmat pörinät, maltillisesti kuitenkin.
Olen pohtinut, että tilaisin FMF:n powercoren ja sinne sisälle metallista salmiakkiverkkoa pehmentämään ääntä. Miltä kuulostaa teidän korviinne?
E: Onko kukaan muuten käyttänyt Delvaccia kotarissaan? Mitä foorumeja lukenut niin monessa pyörässä toiminut.
2.2.2013 23:03
On täälläkin ketjussa Delvaceista juttua ja sen jälkeen vaihdoin itse niihin. Toimivuudesta en osaa sanoa verrattuna muihin. Mutta helvetin hyvin toimii ainakin oman vehkeen laatikossa. Saman luokan öljyä kun löytäis samaan hinta/laatusuhteeseen vielä moottoriin, niin hyvä ois.
20 l makso about 65 e muistaakseni. Ei paljon tuu laatikon öljyn vaihdolle hintaa.
3.2.2013 20:24
Mitä eroa 450, 530 huoltoväleissä?
3.2.2013 20:34
Ei mitään. Olettaen että puhutaan samoista vuosimalleista ja koneista.
13.2.2013 0:17
Moikka. Aattelin käydä tollasen 450 kotkottimen hakemassa, ja ainoastaan 2t pyöriä ollu aikasemmin. kysymys kuuluu:
Mitä kannattaa tarkistaa pärrästä ennen ostoa, ja miten se tehdään?
siis muuta kuin perus huoltokuitit (joita ei ole
) ym
19.2.2013 17:44
Kohtapuolin varmaan tilaan kotariin ad boivinin telasarjan. Onnistuuko mitenkään saada mittari laskemaan tunteja, vaikka etupyörää ei olekaan?
21.2.2013 0:21
Tilaat jostain, vaikka motokeitaalta? sellasen tulpanhattuun tms kiinnitettävän tuntimittarin nii laskee aina tunteja ku pyörä käy.
21.2.2013 0:50
Täytyy varmaan sellanen hankkia sitten ton vakiomittarin kaveriks, ei viitti ilman tuntimittaria ajella.
21.2.2013 19:30
http://www.24mx.fi/motocross/p/tuntimittari/1908/itellä on tommonen weerassa, on ainakin helppo kun ei tarvinnu muuta kun pyöräyttää johtoo muutama kierros tulpanhatun ympäri ja laittaa toinen pää mittariin kiinni. Ja ei oo hinnalla pilattu
23.2.2013 11:52
Katoppas sähkökaavioista että mistä se tuntimittarin sen herätteen ottaa? Vahvana veikkauksena on että vakiomittarikin tulpan johdosta ottaa. Vaihtoehtosesti käytät fillaria 10min paikallaan, ja katsot tuleeko tuntimittariiin lisää.
23.2.2013 14:19
Kotarit laskee tunteja vaan kun eturengas pyörii, eli heräte tulee eturenkaasta, mutta todennäköisesti oikeasti laskee kuitenkin sytytyksestä.