Mopomiitit, piikkimiitit sekä mopojen ja piikkien yhteismiitit

Alueen säännöt

Miittiä suunniteltaessa olisi hyvä tietää heti ajankohta ja ilmoittaa se viestiketjun otsikossa. Keskustelun aloittajan kannattaa myöhemmin muuttaa otsikko sopivammaksi, mikäli tarkka ajankohta ei ole selvillä alusta alkaen tai mikäli tiedot muuttuvat.

Katso myös Mopomiitti ja Allrightin mopomiitti


  1. Muista käytöstavat! Edustat paitsi itseäsi, myös mopoilijoita yleensä!
  2. Noudata liikennesääntöjä
  3. Älä ohita, kaahaa tai pelleile liikenteessä
  4. Pysy ajoradalla ja muista turvaväli, ole varovainen


Miittejä ei yleensä kannata sopia paria-kolmea viikkoa pidemmälle. Ajo-ohjeet miittipaikalle helpottavat aluetta tuntemattomien paikallepääsyä. Miittikeskustelualue ei ole paikkakunnan mopoilijoiden yleinen löpinäpaikka, vaan keskustelu tulee pitää kokoontumisia koskevana. Foorumin säännöt koskevat tätäkin aluetta. Välttäkää turhaa chattäilyä, kaverin vireistä voi jutella itse miittipaikalla tai irkin/messengerin/yksityisviestien välityksellä.

Kinnostaako lähteä mukaan Venäjälle?

Totta kai, ajeleminen kiinnostaa aina!
23
34%
Nyt ei kyllä oikein nappaa
44
66%
 
Ääniä yhteensä : 67

Re: Kesäreissu Venäjälle 2013

29.7.2013 12:05

Itsekkin tuli hommattua vihreäkortti, ja nyt on mahdollisuus käydä venäjän puolella mopoa tankkaamassa. :D Ensikesän reissulle olen valmis lähtemään mukaan, jos ylitys tapahtuu taas nuijamaalta tai vaalimaalta. Mutta spekuloidaan näitä silloin kun se on ajankohtaisempaa!

Re: Kesäreissu Venäjälle 2013

19.10.2013 18:21

Tietoja YBR piikistä netistä etsiessäni, törmäsin sattumalta tähän keskusteluun.
Omassa tuttavapiirissä (ajoporukassa) ei ole ketään, joka varpaallakaan koskisi Venäjän maahan, saatikka jaksaisi odottaa piikillä perässä ajelijaa.., mutta itseä maa jollain tapaa kiinnostaisi. Yksin ei ole tullut lähdettyä.
Jos tällainen reissu on suunnitteilla kesällä / keväällä 2014, niin olen todennäköisellä varmuudella mukana.... siis jos tällainen vanha ukko kelpuutetaan mukaan!
Venäjää en osaa, siellä en ole ikinä käynyt.
Euroopassa ja Kaakkois-Aasiassa on tullut hieman prätkällä pyörittyä, mutta tuo naapurimaa on täysin tuntematon alue.

Re: Kesäreissu Venäjälle 2013

28.3.2014 2:46

Onkos tälle vuodelle retkeä tulos?

Re: Kesäreissu Venäjälle 2013

30.3.2014 17:24

Talvi ollut taas taukoa, mutta pitihän sivut availla kun näyttää kevät lähestyvän. Yks henkilö on itseni lisäksi tällä tietoa lähdössä kesällä matkalle. Yks ongelma vaan itselläni on, ettei ole tällä hetkellä minkäänlaista pyörää. Nettimotosta tosin selailtu aika paljon ja yhdestä fighteri ceposta soittelin myyjälle ja se olis yks potentiaalinen vaihtoehto. Hyvä että täälläkin on mielenkiintoo lähtee reissulle. Jotain ehdotuksia, minnepäin voitais lähtee? Itsellä olis mielessä päämääräksi lähinnä Mustameri tai Adrianmeri. Ensiksi lautalla Viroon ja siitä eteenpäin reitti vielä epäselvä.

Re: Kesäreissu Venäjälle 2013

5.4.2014 10:37

Olen hahmotellut reittiä Viro-Latvia-Liettua akselille, jonne suuntaan kavereiden kanssa (jos huolivat mukaan) tai sitten vaikka tämän piikkiporukan kanssa, vaikka vain osan matkaa, jos suuntaatte alas.
Mun reitissä on nähtävyyksiä mukana, joita olisi kiva nähdä:
Kartta
Reitin varrella on joku pieni putous tallinnasta itään ja sitten Narvan linna.
Alaspäin tulee sitten näitä kaupunkeja ja kuurin kynnäs, joita en ole nähnyt.. eli ei sinällään mitään erikoista, mutta olisi kiva nähdä.
Matkalla yksi kesäpalatsi ja Liettuassa se ristikukkula.
KGB-museo on taas sitten Vilnassa, mikä on kuulemma poikkeamisen arvoinen paikka.
Mulla oli vielä talvella ajatuksena jatkaa tästä Puolan kautta Ukrainaan ja sieltä Venäjää ylös, mutta tilanne on nyt sielläpäin "hitusen" kuuma.