Tekniikka, varusteet ja temppujen tekeminen vain moottoripyöriin liittyen, EI MOPOVÄELLE!

Alueen säännöt

Ei mopoilijoita tai keskustelua mopoista tälle alueelle!

Re: Vielä keulimisesta

8.10.2012 19:01

? vitusti kaasua, kytkin ylös ja kunnon nykäsy :D Keuli ja kato missä se on.
Täällä on yks tyyppi joka keulii vaikka kamelilla jos sille semmosen antaa nii seki vähä aikaa ajeli kaverin werskillä ja kohta nosteli kakkosella :D

Re: Vielä keulimisesta

8.10.2012 19:20

Siis kulma on varmaan joku n. klo 11. Siis kyllä se varmaan nousee 2 kun riejukin nousee 2 ilman rykäsyä jostain n.25 vauheist kun heittää kaasu pohjas rajotimelle ja päästä kytkimen. Kaasua vaan niin kylse nousee ja pientä rykäsyä ja reenaamista

Re: Vielä keulimisesta

8.10.2012 19:55

Treeniä vaan kyl se rupee siitä nousee :D
Tasapainopisteen kyl huomaat kun siihen pääset.
Nostele aluks sillä ykkösellä ja opettele jarrun käyttö (weeran takalipat melko kalliita :D :D :D) jos/kun hallitset jarrun alat nostelee ykkösellä ja heti kun keula nousee, niin annat sen nousta tarpeeksi korkealle ja vaihdat vaihteen. Itse olen nostanut keulaa sen verran, että mittaristo on kasvojen korkeudella ja sitten vaihtanut vaihdetta (pituutta ~180cm ja perse melkein sen penkissä olevan lenkin kohdalla.) ja jos takarengas hakee keuliessa pahasti, vähennä rengaspaineita.

Etköhän noilla vinkeillä pääse alkuun ;)

Re: Vielä keulimisesta

8.10.2012 19:58

Kiitos näistä ^ Pitää kokeilla

Re: Vielä keulimisesta

13.10.2012 20:23

minkälaiset ilmanpaineet ois hyvät circlen vetämiseen? nytten hussessa 2baria...

Re: Vielä keulimisesta

14.10.2012 11:24

ei tarvi monessa paikkaa kysyä..

Re: Vielä keulimisesta

14.10.2012 15:57

Pitäiskö lisätä rengaspaineita niin sujuis toi ohjaaminen keuliessa paremmin? Kun meinaa koko ajan lähteä jompaan kumpaan ojaan ja ei auta perseen heiluttelu puolelta toiselle :D

Re: Vielä keulimisesta

14.10.2012 17:06

Vähennä enemmin niitä paineita, jos noin paljon hakee. Mut vika voi olla myös renkaassa, jos on kulunut neliöksi. Itse aattelin et ajan sillä renkaalla kunnes vaihdan nastat alle vaikka rengas haki ihan vitusti keuliessa, eikä paineiden kanssa leikkiminen auttanut yhtään.
Noh yks päivä olin keulimassa ja kun rupes menee ojaa kohti, niin kanttasin toiseen suuntaan keula ilmassa ja rengas kun oli aivan neliö niin tarpeeksi kantatessa rengas muljahti ihan vitusti ja niinhän siinä kävi, että kaaduin suoraan kylelleni, ei mitään toivoa että olisin keulan kerennyt laskea ennenkö kaaduin.(eli en keulinut ympäri vaan kaaduin kylelleni, ihan puskista tuli se tilanne ja vielä ennenkuin lähdin keulimaan naureskelin kaverille, jolla meinasi käydä pyörälläni samalla lailla n. Viikko sitten. :D) Onneksi vauhtia oli vain joku 40 km/h. Ja samantien vaihdoin uuden renkaan alle, enää en renkaita niin huonoon kuntoon päästä! :)

Re: Vielä keulimisesta

2.11.2012 15:17

itse löysin keulimisessa oikean kulman sillä, että seurasin etulokarin suhdetta horisonttiin. nostelin muutaman minuutin keulaa aina samalle korkeudelle ja jarrulla tiputin alas. viimein oikea kulma löytyi ja aloin vaihtamaan vaihdetta. tuohon kulman löytämiseen meni aikaa muutama päivä ja päivässä muutaman tunnin harjoittelu. oliskohan ollut 4 viikko aloittamisesta, niin kulman löytyminen tuli luonnostaan. muistisääntönä oli se että, kun etulokarin pää kohtaa tien ja taivaan/penkan rajaa tasaisella maastolla niin kulma oli optimi. tottakai kuskin pituus, mopomallit ja penkin korkeus sekä etulokarin pituus vaihtelee... mutta muistisääntönä olen tuota pitänyt kavereidenkin mopoilla keuliessa :)

Re: Vielä keulimisesta

2.11.2012 18:19

Mä oon kyllä ihan perstuntumalla löytänyt sen kulman heti..

Re: Vielä keulimisesta

2.11.2012 22:45

jep itekki, ei mitää tuommosia kikkailuja :lol: :lol:

Re: Vielä keulimisesta

8.11.2012 15:08

Kyllä ton keulan kulman oppii vaan kun tekee ja kokeilee. Aivan turhia tollaset muistisäännöt :D

Re: Vielä keulimisesta

9.11.2012 18:27

tarpeeeks monesti ku sen mopon vetää katolleen, nii kyllä se rupee joskus luonnistuu. :)

Re: Vielä keulimisesta

10.11.2012 12:06

^ :lol: Toi on tosi :lol: Dt tuli vejettiä vaikka kuin monesti ja apikka kerran ku ei löytyny renkaasta pitoja tai sit alko pompottaa tai jotai, en tajua vieläkää sitä tilannetta :D

Re: Vielä keulimisesta

15.11.2012 22:35

hyi vittu, tuli tuossa enskat vaihettua talvea varten alle ja alko menemään taas helvetisti vasemmalle (lopettakaa, osaan kyllä ohjata pyörää nokka pystyssä jnejne) mutta ihan hirveesti vetää vasemmalle väkisin, pitää varmaan koittaa jos tasapainotus auttaisi :D ite en kyllä hirveesti manuaalikulmaa enempää noilla vetäny ku tuntu pikkusen märällä asvaltilla pitävän helvetin huonosti. Noo keväällä sit taas takahäkkiä katuun :D Auttaako se tasapainotus paljonkin asiaan?