Tekniikka, varusteet ja temppujen tekeminen vain moottoripyöriin liittyen, EI MOPOVÄELLE!

Alueen säännöt

Ei mopoilijoita tai keskustelua mopoista tälle alueelle!

Re: Vielä keulimisesta

27.6.2012 8:59

No ei mullakaan norm keulimis reeneissä väsy kädet, mut kun vetää matkaa ja tulee joku 2km täytee niin sen jälkeen rupee kädet väsyyn.

Re: Vielä keulimisesta

27.6.2012 13:15

Kannattaisiko tollasella tt hussella nostaa keula 2 vaihtella ihan kävelyvauheista, ykkösellä nousee hyvin mutta on jo melkein heti piikillä niin en uskalla ottaa kovin paljoa kulmaa :s :s

Re: Vielä keulimisesta

27.6.2012 15:23

Nosta ykkösel ja vaiha heti kakkoselle, tai nosta kakkosel jos saat nostettuu. :)

Re: Vielä keulimisesta

27.6.2012 16:19

Saakeli kun pääsis eroon tosta arkuudesta. Pelkään vaan kokoajan, että nyt mennään ympäri ja kovaa. Vissiin jäänyt armottomat traumat, kun joskus heti mopokortin saamisen jälkeen kokeilin keulia genericillä, käsi lipes tangosta ja lensin komeella flipillä mopon kanssa maahan.. Voi niitä aikoja.

Tänään pitää kyl mennä treenaamaan.

Re: Vielä keulimisesta

27.6.2012 17:35

Reeniä reeniä, itekki alottelin keulimisen vasta viime kesänä kun sain harkkaluvat. En osannut yhtään käyttää jarrua ja jalat tuntui aina lähtevän tapeilta kun nykäs, kun polkupyörällä oli tottunut keulimaan. No pari viikkoa tuli reenattua iha tosissaa jarrua ja vaihteenvaihtoa ja kyllähän sen oppi.

Re: Vielä keulimisesta

27.6.2012 18:04

Kauan harjottelit sitä että keula ylös ja jarrulla alas? Ja kun vaihtaa vaihetta niin nykäseekö se vaan suoraan ympäri niin että pitäis olla jarru helvetin hyvin hallussa?

Re: Vielä keulimisesta

27.6.2012 19:05

Ei mulla ainakaan oo nykiny vaihdetta vaihtaessa mihinkään oli sit 50cc tai 900cc pyörä. ;)

Re: Vielä keulimisesta

27.6.2012 19:44

Jos kytkimellä vaihdat niin ei nykäse, ainakaan ympäri. Manki on asia erikseen :lol: Mutta circlen alotan ite ainakin vaan paikoiltaan, heti tanko linkkuun ja sit se alkaaki pyörimään, 4-5 on oma ennätys :D

Re: Vielä keulimisesta

28.6.2012 0:30

rieskaaa kirjoitti:Kauan harjottelit sitä että keula ylös ja jarrulla alas? Ja kun vaihtaa vaihetta niin nykäseekö se vaan suoraan ympäri niin että pitäis olla jarru helvetin hyvin hallussa?

Sen verran reenasin että jarrun painamisesta tuli refleksi. Ei se vaihteenvaihto nykäse, vaan se jos painat liikaa kaasua kun vaihdat vaihteen. Nimimerkillä säikähänyt kun pumppailin vähä piikillä keulaa Wr hussella ja 5-6 vaihteenvaihdossa jostain kumman syystä tuli painettua kaasua just ennen ku päästin kytkimen. Näytti kuulema aika pelottavalle kun kävi lähes kilvellä melkein satasen vauhista. Mutta kun se jarrujalka toimii niin eihän siinä mitään päässyt käymään.

Re: Vielä keulimisesta

29.6.2012 14:57

Ympärihän se meni. Nostin ykkösellä ja nous keula vähän liikaa, yritin painaa jarrua mut liian myöhään. Pyörästä meni takalippa, jalkatappi, kaatumatappi paskaks ja takahäkki solmuun mut kaatu onneks vasemmalle kyljelle nii ei käyny paisarille mitään :D :D

Re: Vielä keulimisesta

29.6.2012 15:57

Uskallan väittää että et painanu jarrua. Nimeltä mainitsematon hurja vantaalta joskus piikkisellä hussella heitti 1. vaihteella kilvelle ja keula alas parkkiruudun sisällä.

Itsekin luulin ekoilla ympärimenoilla painaneeni jarrua mutta jälkeenpäin ei mene järkeen miten vedin 2 otteeseen ympäri jos painoin jarrua :roll:

Re: Vielä keulimisesta

29.6.2012 17:51

Messico kirjoitti:Uskallan väittää että et painanu jarrua. Nimeltä mainitsematon hurja vantaalta joskus piikkisellä hussella heitti 1. vaihteella kilvelle ja keula alas parkkiruudun sisällä.

Itsekin luulin ekoilla ympärimenoilla painaneeni jarrua mutta jälkeenpäin ei mene järkeen miten vedin 2 otteeseen ympäri jos painoin jarrua :roll:


Hah, joo olen nähnyt ihan saman kun pari kaveria on jarrua harjoitellessa heittänyt perseelleen että se jarrujalka tosiaan jäi painamatta vaikka toisin väittivätkin, meinaan että olisin kyllä nähnyt jos se jarruvalo olisi edes vilahtanut. Toisinaan taas mietin että miten porukka saa vehkeitään keulittua ympäri (enduro/supermoto)? Ei se jarru todellakaan ole mikään mahdottomuus, pitää vaan luottaa siihen että se keula laskee silloin kun sitä jarrua painetaan. Hommatkaa se luotto jarruun nyppimällä keulaa ylös ja samantien ales vaikka ei tarvisikaan, tuo toimi ainekin minulla. 4v aikana ei ole kertaakaan mennyt ympäri mikään pyörä, naamalteen olen kylläkin heittänyt mutta aivan muista syistä.

Re: Vielä keulimisesta

30.6.2012 10:47

Tänään tuli ekan kerran kokeiltua keulia n. 100kmh vauhdissa. Tosiaan pyörähän oli katulaiska husse ja ajattelin että sitä ei sais millään 5 vaihteel ilmaan mut kyl se vielä suht helposti nousi sieltä. 5 nostin ja sitten vaihdoin kutoselle ja kyllä siinä vähän pelotti keulia niin lujaa kun tottunu mopon nopeuteen :) . Saako muutes joku katulaiskaa hussea 6 vaihteel keulimaan vakio väleil? ite en enää uskaltanu yrittää kun pelotti et lähtee vispaan kun tiputtaa keulan :s

Re: Vielä keulimisesta

30.6.2012 11:31

Propsit sulle jos sait a1 hussen satasesta ylös... Tai vaikka olis täystehonenkin.

Re: Vielä keulimisesta

30.6.2012 13:03

TT oli ja en tiä paljon sitä nopeutta oli siinä 5 vaihteel kun nostin mut varmaan joku 80-100kmh on oma veikkaus. Kuitenkin vakio välit oli tai vähän raskaammat ja ihan tehopiikin loppu päässä keula ilmaan. Pitää ottaa videolle ens kerral ja yrittää 6 vaihteel :D .