Tekniikka, varusteet ja temppujen tekeminen vain moottoripyöriin liittyen, EI MOPOVÄELLE!

Alueen säännöt

Ei mopoilijoita tai keskustelua mopoista tälle alueelle!

Re: Vielä keulimisesta

2.5.2012 0:48

Kyllä sä sen pian opit kun harjottelet. Itekkin aina kuvittelin että en ikinä osaa keulia mutta ei siinä nykyään ole mitään vaikeeta.

Re: Vielä keulimisesta

2.5.2012 15:44

Pari viikkoa ni jarru oli täysin hallussa. Ja nykyään vaikka pitäs puolen vuoden tauon ni menee ihan samalla tavalla. Ensin vaan pienestä vauhista jarrulla alas. Ja pitäs saada sellaseen kulmaan että ilman jarrua menis yli. Ite vetäsin ensin kilvelle ja sitte aloin matkaa keulimaan kun jarru oli aikalailla hallussa ;) Nykyään jääny reenaaminen aika vähälle, ei vaan enään jaksa kiinnostaa. Mitä nyt kylillä tulee sikailtua :roll:

Re: Vielä keulimisesta

3.5.2012 1:28

Mulla meni oikeestaan yks kesä kun opin "täydellisesti" jarrun. Treeniin mahtuu monta ahaa-elämystä, 2 ympärimenoa sekä oppimisen iloa. Sanotaanko että matka on määränpäätä tärkeämpi, kun sen keulimisen oppii niin siihen kyllästyy. Oppiminen oli paljon antoisampaa ja hauskempaa !

Re: Vielä keulimisesta

8.5.2012 0:02

Tuota, tuota. Eli kovasti alotellut tuon keulimisen treenauksen nyt lähipäivinä ,ja kannattaisiko tällä piikki Kotkalla alkaa harjoittelemaan keulan nostoa 2. vaihteella? Ja olenko sen käsittänyt oikein, että pitäisi ajaa hiukan piikin alapuolella ja kytkin pohjaan, kaasua ja nopeasti irti? Jarrun käytön treenaus nyt alkuun tähtäimessä, ja sitten myöhemmin keulan korkeammalle nostoa jne

Re: Vielä keulimisesta

8.5.2012 0:21

Ei tarvii exc:llä ajaa lähelläkään piikkiä. Jaksaa nousta alakierroksillakin vaikka sillä kakkosella.

Re: Vielä keulimisesta

8.5.2012 2:10

Ite paljon samaisella pyörällä keulineena voin sanoa, että paras on nostaa kakkosella just ennen piikkiä.
Esim vetää ensin piikille kakkosella, kytkin pohjaan hetkeks, kaasua ja kytkin irti.

Opettele jarru ensin. Sitteku jarru on kunnolla hallussa ni voit alkaa nostelemaan kolmosella ja nelosella kovemmista vauhdeista :)

Toinen vinkki että se keuliminen näyttäisi järkevältä: Kun saat keulan nostettua sopivaan kulmaan, niin kelaa vaihde heti neloselle tai vitoselle ja sitte alakierroksilla jarrun kanssa. Opit käyttämään jarrua herkästi, koska isolla vaihteella se ei enää takasin tule jos liikaa jarrua painaa.
Eli oppii keulimaan. eikä vetämään vaan niinsanottua powerkeulaa :P

Re: Vielä keulimisesta

8.5.2012 16:44

On se sirkkeli sitte vaikeaa, puol kierrosta menee ja sitte heittää ulos. Niin ja tiiän että lisää kulmaa tarvis, mutta ei vaan onnistu millään. Mopodetsillä pitää nyt reenata kun yz osissa ja ei se ainakaan vaikeampaa ole. Kyllä mä sen vielä pistän pyörimään ennen kesäkuuta :D

Re: Vielä keulimisesta

8.5.2012 18:56

itse en juurikaan osaa teknisesti keulia. keula tulee nostettua kakkosella ja kelattua pakka läpi niin kauan että vitosella loppuu välit kesken. ajan siis cr250. ja ne jokka pähkäilee rossi pyörien kanssa millä vaihteella saa keulan ylös niin kokeilemalla se selviää. itte nostan kaasulla ja pienellä riuhtasulla. ja ei niitä kuramopoja tartte soitattaa piikillä saakka että voi keulia mieluummin piikin alapuolella sitte ku piikki alkaa vaihde isommalle.

Re: Vielä keulimisesta

8.5.2012 20:17

Cross@r kirjoitti:On se sirkkeli sitte vaikeaa, puol kierrosta menee ja sitte heittää ulos. Niin ja tiiän että lisää kulmaa tarvis, mutta ei vaan onnistu millään. Mopodetsillä pitää nyt reenata kun yz osissa ja ei se ainakaan vaikeampaa ole. Kyllä mä sen vielä pistän pyörimään ennen kesäkuuta :D


Ittel sama mopol sai suht helpost sen 7 ympyrää pyörähtään mut husse ei vaan taho taittuu, vissiin 4 kierrost saanu nyt kerran menemään. Noh kait se siit harjottelul ja varmaa uus takarengas ei ois haitteeks. :lol:

Re: Vielä keulimisesta

14.5.2012 16:43

Mmakkee kirjoitti:Ite paljon samaisella pyörällä keulineena voin sanoa, että paras on nostaa kakkosella just ennen piikkiä.
Esim vetää ensin piikille kakkosella, kytkin pohjaan hetkeks, kaasua ja kytkin irti.

Opettele jarru ensin. Sitteku jarru on kunnolla hallussa ni voit alkaa nostelemaan kolmosella ja nelosella kovemmista vauhdeista :)

Toinen vinkki että se keuliminen näyttäisi järkevältä: Kun saat keulan nostettua sopivaan kulmaan, niin kelaa vaihde heti neloselle tai vitoselle ja sitte alakierroksilla jarrun kanssa. Opit käyttämään jarrua herkästi, koska isolla vaihteella se ei enää takasin tule jos liikaa jarrua painaa.
Eli oppii keulimaan. eikä vetämään vaan niinsanottua powerkeulaa :P


Nyt kun tässä koittanut ykkösellä nostaa pariin kertaa kakkosen sijaan, niin tuntuu paljon luontevammalta ja uskaltaa paremmin ottaa sen kulman, ja sitten siitä alkaisi vaihteita läpi käymään kun taito riittää. Niin kestääkö pyörä tuon ykkösellä keulan ylös_alas nytkyttämisen? On vaan niin helpompi aloittaa se nostaminen tuosta pienemmästä vauhdista, ainakin nyt aluksi

Re: Vielä keulimisesta

14.5.2012 17:18

Eiköhän se kestä jos et joka kerta pamauta keulaa alas kauhean kovaa.

Re: Vielä keulimisesta

14.5.2012 20:10

Kestää se, sitte ku ekan kerran alkaa stefat vuotamaan niin voi vaihtaa hyvillä mielin ku alkaa varmaan se hallittukin keulan lasku jo onnistumaan.

Re: Vielä keulimisesta

14.5.2012 20:20

Eiköhän se kestä kun on enduroon tehty. ;)

Re: Vielä keulimisesta

14.5.2012 21:58

Noniin, nyt voin rauhassa jatkaa reenausta. Kiitos kaikille :D

Re: Vielä keulimisesta

5.6.2012 10:29

Kiinnostais opetella keulimaan, kova into päästä treenailemaan jo. Parin viikon päästä korttia, sit lähtee. Oon vaan kauheen arka keulan nostamisen suhteen, pelkään että menee saman tien ympäri. Pitää vissiin alottaa ihan vaan nykimällä kytkimen kanssa ihan hiljasista vauhdeista ja tuoda jarrulla alas.