Tekniikka, varusteet ja temppujen tekeminen vain moottoripyöriin liittyen, EI MOPOVÄELLE!

Alueen säännöt

Ei mopoilijoita tai keskustelua mopoista tälle alueelle!

Re: Vielä keulimisesta

5.10.2011 19:11

Mentii sitte katon kautta ympäri, kun yritin saada kilven katuun. Vaikee selittää miten(taidon puutetta), 30 vauhissa kokeilin raapia kilpeä katuun niin rupes vaappumaan tosi pahasti ja sitte olinki jo asfaltilla ja pyörä oli kääntyny 180 astetta eli keula tulosuuntaan päin. :s

Re: Vielä keulimisesta

6.10.2011 1:13

Näitä sattuu näitä sattuu. Lisää treeniä vaan! ;)

Ite tykkään ottaa vähän reilummin vauhtia (50-60km/h). Pysyy paljon paremmin tasapainossa ja voi liuttaa pidemmän matkaa ilman pelkoo, että vauhti loppuu ja jarru ei enää palauta. Toki jos meno on vielä vähän epävarmaa, niin kannattaa välttää kovempia vauhteja. Muista vaan kunnon ajovarusteet ja asiallisessa paikassa. ;)

Re: Vielä keulimisesta

7.10.2011 17:14

tohon kilpi juttuun myös, mulle tullu kans nytten viimesen parin viikon aikana 4 kertaa sanomista kilvestä että uuus pitäs hakea, alareunasta rutussa ja halki...ja värit lähteny alhaalta renkaasee osumisen myötä. Sanoivat että noin se hajoo kun ei ole tarkoitettu kestämään maahan osumista :D

Re: Vielä keulimisesta

10.10.2011 19:27

Parit treeni kuvat viikonlopulta lisätty galleriaan!

Re: Vielä keulimisesta

18.10.2011 5:16

j0lle_ kirjoitti:Kaverilt lähti kerran kilvet ku kilpi oli ottanu renkaaseen kii ja taittunu keskelt sisään päin. Poliisi väitti kiven kovana et keuliminen on ollu syy siihe et se kilpi on taittunu.


Valitusta menemää tollasesta. Ei poliisi voi pelkkien arvailujen perusteella niitä kilpiä viedä, pitää niillä joku järellinen syy olla. Mistä ne voi tietää ootko keulinu suljetulla radalla missä keulimine ei oo laitonta vai liikenteessä... Sama asia jos ne tulis antamaa sakot ja sanos syyks: "Joo nään sun takarenkaasta että oot polttanu joskus kumia."

Re: Vielä keulimisesta

18.10.2011 14:28

Eipä siitä oikeen voi valittaa... Poliisi vei kilvet siitä ku kilpi oli taittunu, ei siitä et oli keulinu. Ja taittuneella kilvellähä ei saa ajaa tiellä.

Re: Vielä keulimisesta

18.10.2011 16:01

Eli menee uuden kilven tilaamisella? Väärinhän se olis jos joutuisit vielä katsastamaan, että olisivat vieneet ns. oikeasti kilvet :D

Re: Vielä keulimisesta

18.10.2011 19:05

siis kyll se joutu katsastamaan sen uudestaan

Re: Vielä keulimisesta

18.10.2011 21:35

Täh? :eek: Siis sama ku olis kilpi vaa paskana, nii poliisit käskee tilaa uuden, mut tässä tapauksessa myös katsastamaan? :paha: Poliisivaltio....

Re: Vielä keulimisesta

19.10.2011 14:20

Juuri näin! Paitsi et sai sen saman kilven takas katsastuskonttorilta, mut sen piti sit ennen ekaa ajoo tilaa uus kilpi. Oli kyll aika vittumainen poliisi! Ja se kilpi oli vaa taittunu eli sen ois voinu vaa vääntää suoraks, mut ei se poliisille kelvannu! :paha:

Re: Vielä keulimisesta

20.10.2011 14:36

mitä helv..... Mulla oli kilpi takalokarin alla, numero keskeltä hiotunuku oli ottanu renkaaseen ja taittunu, keskeltä kahtia, alareunasta puuttui pala, yläreunaa leikelty että mahtu lokarin alle ja n. 10 pultilla kiinni ja poliisi sanoi että tuo sitä vähä taaemmas ku ei se oikeen näy tuolta :lol:

Re: Vielä keulimisesta

30.4.2012 22:08

Prkl mulla taitaa mennä reenaminen vähän mettään, kun ainoostaan isossa vauhdissa saan piettyä just tasa-kaasu kulmaa, ja esim. parhaimmat keulimset tähän mennessä on onnistunu niin, että vauhtia 90-100km/h alla ja vitosella nokka pystyyn ja sit tolla nelarilla moottorijarrua vasten, mut kulma on just nollana, että vauhti pysyy eikä kiihdy eikä hiljene. En vaan uskalla vetää kunnon kulmaa, että voisi jarruttaa + etenkin jarrupolkimella eikä moottorilla.

Pikkasen reenannu ykkösellä & kakkosella mut tuntuu että se on semmosta keulan hypittämistä, ja jos meinaa mennä reippaasti yli niin refleksinä jalat pois tapeilta ja kaasu pois, noh ei oo ympäri menny kun moottorijarru on sen verran suuri että se keula tullu aina tähän mennessä takas alas. Helvetti tuntuu että tässä mun keulimisessa on kyllä leikki kaukana kun on näin epävarmaa :D tosiaan tuossa 100kmh vauhdissa kun nostaa pystyy ni keula pysyy todella nätisti kohillaan eikä hypi turhia + saan menemään hyvin suoraan pyörän ns. edes hieman ohjattua. Parhaillaan mennyt n. 2km pystyssä mut tuossa vauhdissa se 2km:kin on hyvin nopeesti menny :D

Varmaan pitäs lopettaa tuo kovassa vauhdissa leikkiminen ja alottaa pienessä vauhdissa ihan perusteista ja etenkin sen jarrupokimen käyttö?

Re: Vielä keulimisesta

1.5.2012 11:52

DeLeTeD kirjoitti:
Varmaan pitäs lopettaa tuo kovassa vauhdissa leikkiminen ja alottaa pienessä vauhdissa ihan perusteista ja etenkin sen jarrupokimen käyttö?

todellakin kannatttaa ennenkuin sattuu ja kovaaa :eek:

mutta ihan turhaan tolla isolla kotarilla millään ykkösellä nostat vaikka kävelyvauhista keulisit, kolmosella ylös vaan ja jarrua reenaamaan, moottorijarruun ei kannata liikaa luottaa vaikkka usein sillä tuleekin alas :)

Re: Vielä keulimisesta

1.5.2012 22:13

No kolmonen tuntunu muutenkin tähän mennessä melkeinpä parhaalta vaihteelta nokitella. Pitää siis reenata lisää! Silläkin kun vaan vauhti on jossain 30-60

Re: Vielä keulimisesta

2.5.2012 0:42

Perkele kun aivot ei suostu tohon jarruun luottamaan. Elikkäs oon keulinu joskus 13v-15v peltomopolla jalat maassa ja nyt kun viiminen kausi olis kevarilla menossa, niin pitäis viellä keulimaan oppia vähäsen ettei isommalla pyörällä joskus heti ympäri ole. Mutta toi jarrun käyttö ei vaan onnistu. Oon treenannu nyt pariviikkoa pelkästään jarrun käyttöä. Eli keula ylös ja jarrulla alas. Ja monesti kun meni jo balance pointista yli niin jarrulla sain laskettua kun ajattelin että heti kun on vähän enemmän kulmaa painan jarrua. Mutta kerran nostin keulan kytkinpommilla ja nous vähän liikaa niin meni vielläkin ne perkeleen jalat maahan, mutta sain kytkinpohjassa ja painon eteenpäin rykäsyllä keulan viellä maahan.
Kuinka kauan teillä on menny tohon, että jarru tulee takaraivosta refleksinä? Alkaa vituttaa kun monta tankillista jo harjoteltu ja ei oo mitään edistystä tapahtunu :paha: