Tekniikka, varusteet ja temppujen tekeminen vain moottoripyöriin liittyen, EI MOPOVÄELLE!

Alueen säännöt

Ei mopoilijoita tai keskustelua mopoista tälle alueelle!

3.10.2010 14:30

ai see nou mopopuoli häär

6.1.2011 14:45

itellä piikkimankilla kokeilin kuinka pitkälle penkillä seisten menee,ja kun nopeutta oli jotain 60km/h irtos käppärin vaijeri ja yli meni. manki lensi pari volttia ja itse kierin jotain 5-10 metriä. itelle tuli vaan selkään ja perseeseen ja kyynerpäihin asvaltti ihottumaa mutta manki meni aivan solmuun. vanteet, keula, tanko ja penkki oli aivan paskana ja öljyä valus koneesta ihan helvetisti.

10.1.2011 22:44

-tehosekoitin- kirjoitti:itellä piikkimankilla kokeilin kuinka pitkälle penkillä seisten menee,ja kun nopeutta oli jotain 60km/h irtos käppärin vaijeri ja yli meni. manki lensi pari volttia ja itse kierin jotain 5-10 metriä. itelle tuli vaan selkään ja perseeseen ja kyynerpäihin asvaltti ihottumaa mutta manki meni aivan solmuun. vanteet, keula, tanko ja penkki oli aivan paskana ja öljyä valus koneesta ihan helvetisti.

Ai ihan helvetisti öljyä? :lol:

11.1.2011 9:54

joo, jollai tapaa lohkot oli paskana ja siellä takana rungon kiinnityksen kohal jäätävä halkeama: D

13.1.2011 16:51

Ite oon säästyny vielä näiltä onnettumuuksilta, ku en oo ees piikki iässä vielä. Vähän hirvittää murtumiset ja muut noitten temppuilujen takia, mut pakkohan sitä on sitäki kokeilla sitte.
Ehkä jollain rossilla keulin ympäri ja perseeseen koski ja takalippa irtos. Tai sitte kerran oli märkä hiekka tie laitoin riftii isommalla vaihteella ja karkas lepikkoon ja housut palo pakoputken.

14.1.2011 13:06

Tää on semmonen harrastus, et jos pelkää satuttavansa ittensä tai hajottavan pyöränsä niin tuskin siitä voi nauttia ollenkaan.. :roll:

14.1.2011 14:20

No emmää nyt sitä´niinkään pelkää, mut silleen kuiteski eihän se hauskaakaan ole jos jalka katkee tai joku tanko uppoo johonki ruumiin osaan, lähinnä tarkotin nyt sitä. En oo kuiteskaan niitä jotka vaan haluu päästä paikasta A paikkaan B, vaan vähän enemmän semmosta...no kikkailuu päivät ja muuta ajeluu. Joteski noin kuiteski. Koittakaa tajuta.

Mut jos kaatuu nii kaatuu ja sitte vasta ihmetellään, et mitä kävi tai ois voinu käyvä.

16.1.2011 23:34

JiiiKoo kirjoitti:No emmää nyt sitä´niinkään pelkää, mut silleen kuiteski eihän se hauskaakaan ole jos jalka katkee tai joku tanko uppoo johonki ruumiin osaan, lähinnä tarkotin nyt sitä. En oo kuiteskaan niitä jotka vaan haluu päästä paikasta A paikkaan B, vaan vähän enemmän semmosta...no kikkailuu päivät ja muuta ajeluu. Joteski noin kuiteski. Koittakaa tajuta.

Mut jos kaatuu nii kaatuu ja sitte vasta ihmetellään, et mitä kävi tai ois voinu käyvä.


Kuka siitä nauttii jos kaatuu ja huomaa että meni tappi reidestä sisään? Saa olla melkoinen masokisti jos sitä hakee.. :D Suojatkaa ihmiset itsenne kunnolla ja ottakaa se vapaa-ehtoinen vakuutus (150e vuodessa?) Säästätte ison pennin ja oikeesti kiva mennä suoraan yksityiselle jonottamatta ku tietää että vakuutus korvaa kaiken ja maksaa kipukorvauksina kaiken! Mulla on nyt jo olkapää + solisluu entinen vasemmasta kädestä, ei nauti yhtään täristelystä eikä kaatumisesta muttei se mua estä ajamasta.. ;)

19.1.2011 18:34

Tänä vuonna oli suht paljon kaatumisii mut ei mitää luunmurtumisii kuiteskaa. Yks oli kesällä yhellä b suoralla ku pari kaverii oli kuvailees (ylläri kumpikaa ottanu sillon videoo eikä kunno kuvaakaa tullu) ja sitte vedin siihe niitte etee suht reilust vauhist endot. Alku lähti hyvin ja meni suht pitkän matkaakin. Noo sitte siin lopus ku ei hirveesti ollu vauhtii (onneks) nii alko kallistuu pikku hiljaa yli. Hyppäsin mahaltee ja kotari suoraa selän päälle. Selkä pari viikkoo kipee ja jotai hilpettä kotarist. Toiset pannut onkii ton videon melkee lopus .

Joskus t paidal ja shortseil keulin nii kovaa ku pystyin ku kaveri ajo perässä autolla. Mittari näytti nollaa ja kutosella vingutin nii loppuu ku pystyin. Sit ku laskin keulan nii rupes voblaa iha sikana etupyörä ja jäi pien musta viivaki asfalttii. Sain sit just ja just pidettyy pyörän händys. Ois vaa tullu iha hienoo jälkee ku olis lähteny. 130kmh oli vauhtii ollu. Tulipaha stoorii :roll:

20.1.2011 14:54

Tonzz kirjoitti:Joskus t paidal ja shortseil keulin nii kovaa ku pystyin ku kaveri ajo perässä autolla. Mittari näytti nollaa ja kutosella vingutin nii loppuu ku pystyin. Sit ku laskin keulan nii rupes voblaa iha sikana etupyörä ja jäi pien musta viivaki asfalttii. Sain sit just ja just pidettyy pyörän händys. Ois vaa tullu iha hienoo jälkee ku olis lähteny. 130kmh oli vauhtii ollu.


Juu, tuo on niitä syitä miksen enää keuli +100 keuloja. Kerran on mullaki ollu pannut lähellä kun alkanu vispaa. Eli kannattaa olla veto päällä kun laskee tuommosista vauheista alas, ei tule meinaa samallaisella rytinällä alla.

20.1.2011 17:09

Mäkin luulin et veto päällä pitäs tulla alas. Ja nii mulla olikii sillon veto pääl ja silti vispas ihan sairaasti. Mut yks tuttu sano et pitäis painaa takajarruu jos vispaa. Eli pitäs just päinvastoi tuua se keula vauhil alas. Kukaha tosta oikeesti tietäis? Vai pitääköhä sitä kokeilla ku kesä tulee :nörtti:

20.1.2011 17:29

Eiköhän se tarkottanut, että jarrua vasta sitten kun se keula on alhaalla. :D

Ite ainakin aina kevennän kaasulla, kun lasken keulan. Se on juurtunut täysin korvien väliin, niin kuin pitääkin.

Se voblaus johtuu minusta kyllä siitä, että keulan laskiessa etupyörä on hiukan vinossa tai pyörä kallistuu jonnekin päin liikaa (esim. jos keulii tuulisella säällä ja nojaa tuulta vasten).

20.1.2011 18:54

-Riuku- kirjoitti:Se voblaus johtuu minusta kyllä siitä, että keulan laskiessa etupyörä on hiukan vinossa tai pyörä kallistuu jonnekin päin liikaa (esim. jos keulii tuulisella säällä ja nojaa tuulta vasten).

Luulis että enemmän se etupyörän liikkumattomuus vaikuttaa... Ku etupyörä ei pyöri ollenkaan ja sitte yhtäkkiin pitäs pyörii yli 100kmh. niin se hetken on periaatteessa lukossa ja sitä kautta lähtee jakelee.

20.1.2011 20:45

Tonzz kirjoitti:
-Riuku- kirjoitti:Se voblaus johtuu minusta kyllä siitä, että keulan laskiessa etupyörä on hiukan vinossa tai pyörä kallistuu jonnekin päin liikaa (esim. jos keulii tuulisella säällä ja nojaa tuulta vasten).

Luulis että enemmän se etupyörän liikkumattomuus vaikuttaa... Ku etupyörä ei pyöri ollenkaan ja sitte yhtäkkiin pitäs pyörii yli 100kmh. niin se hetken on periaatteessa lukossa ja sitä kautta lähtee jakelee.

Tai sitten nämä molemmat yhdessä?

24.1.2011 18:17

Mitä porukka pitää päällä ku reenailee ? Kelasin ihan oman turvallisuuden vuoksi rueta pitämään vaikkapa rintapanssaria, polvi- ja kyynärsuojia sekä ostaa jotkut kengät mitkä tukis nilkasta.. Viime kautena en pitäny hanskoja, ajohousuja (polvisuojineen) ja kypärää kummempia varusteita...

Suojapaita olis näppärä mutta saa nähä hommaisko semmosen.