Tekniikka, varusteet ja temppujen tekeminen vain moottoripyöriin liittyen, EI MOPOVÄELLE!

Alueen säännöt

Ei mopoilijoita tai keskustelua mopoista tälle alueelle!

4-tahti vai 2-tahti

Äänestys päättyi 11.7.2008 21:52

2-tahti
83
48%
4-tahti
90
52%
 
Ääniä yhteensä : 173

18.4.2010 10:21

dappeee kirjoitti:On tossa tullu hiljalleen opeteltuu 250cc 2-tahil keulii ja täytyy sanoo et pirun vaikeeta on. Nostaa iha hyvi keulan, mutta sitten se kummiski nykäsee siel ylhääl aika räväkästi :s

Ihan ylivoimasen helppoo on kyllä 250:llä keulia jos vertaa tohon entisee wre:hen. Keula nousee itestään ja pystyy pitään sen ylhäällä tosi helposti. Isolla vaihteella ja pienillä kierroksilla. Piikillä oli sentää jotain haastetta tossakin touhussa :D

20.4.2010 10:35

mihko kirjoitti:
dappeee kirjoitti:On tossa tullu hiljalleen opeteltuu 250cc 2-tahil keulii ja täytyy sanoo et pirun vaikeeta on. Nostaa iha hyvi keulan, mutta sitten se kummiski nykäsee siel ylhääl aika räväkästi :s

Ihan ylivoimasen helppoo on kyllä 250:llä keulia jos vertaa tohon entisee wre:hen. Keula nousee itestään ja pystyy pitään sen ylhäällä tosi helposti. Isolla vaihteella ja pienillä kierroksilla. Piikillä oli sentää jotain haastetta tossakin touhussa :D

No voihan se olla, mutta eipä oo millää muulla tullu opeteltuu ku -84 80cc xr:ällä.. :D Toki 250cc on huomattavasti helpompi jos on vaan kokemusta

20.4.2010 12:43

Ei se nyi jos heität pilkkimästä sen kaasun kanssa.

5.5.2010 15:47

Ruisku nelari olis kaikkein paras kaikissa pyörissä, ei tarvii kaasun kans leikkii ylimääräsii?

Piikkisel detsil tullu viime syksyst asti kikkailtuu ja ei se sen hankalampaa oo ku saa tasapainon kohillee ja jarrul tiputtaa lokarille:D
Sitä aikasemmin oli 125 rekisterissä oleva masai minicrossi ja sil tuli keulittuu ni ei sitä olis ilman jarruu saanu kilvelle millää..

Et ei se sen helpompaa oo nelarilla ku kaks tahti peleillä keulii ja jos osaa jarrun käytön kunnolla ni ei pitäs olla onkelmia keulimisen suhteen kuha eka tutustuu pyörän tehoihin;)

5.5.2010 16:02

On tuolla "isommalla" nelarilla kyllä lepposaa keulia, kun nousee niin helposti ja alaväännön ansiosta se keula myös pysyy siellä. Huomattavasti helpompaa kuin entisellä dt:llä ilman ypvs:ää. :| Tietty tuolla piikillä on hyvä opetella perus keulimisen alkeet.

5.5.2010 22:40

etenkin yks mukisissa tai twineissä on kohtuullisen kova tuo moottorijarru, että monet voi kilometrikaupalla keulia osaamatta jarrun käyttöä.

5.5.2010 23:48

Toisilla jokka osaa keulia isolla motolla pitkää siivua voi mennä sormi suuhun kun tarvis tehä jotai teknisempää jos ei oo opetellu jarrua pienemmillä pyörillä.

6.5.2010 0:25

joo ne ketkä vetää pitkää siivuu ni tuskin osaa kulmaa heittää lokarille isolla smotolla:D jos ei jarruu hallitse;)

6.5.2010 23:04

Helpp0han se on tollasella isolla lekalla vetää vitullista poweria pakka läpi ja laskee hytti kun tulee huiput vastaan. Taidon kanssa ei mitään tekemistä, mut ei kait se niin tarkkaa ole... :D

7.5.2010 8:42

Ite tykkään nostaa 2 tai 3 tai 4 vaihteella ja sitte vaa pykällän yhtä isomman ja sillä etenen tasakaasulla. Ei siitä powerkeulasta mitään kiksjä saa. :lol: Taidon kanssa oo mitään tekemistä tosiaan. Kohta vois kokeilla miten erilaista tuolla on vetää circlee vrt. kakstahtiin.

9.5.2010 21:20

Empä ole muulla paljo keulinut kuin pentuna jollain pv:llä niin nyt kun laitoin tuon ensimmäisen crossini 2t 250 jammun, niin miten helvetissä tuolla saa keulan pysymään ylhäällä vaikka kolmos vaihteella?
Eli ykösellä keulii ilman repimistä, kakosella kevenee tai keulii, mutta kolmosella ei enää jaksa.
ypvs puuttuu kokonaan ja sen takia kaikkea alavääntöä ei saa irti, mutta tuskin se on syynä ;)

Tehoa pitäisi olla noin 45hv, niin taitaa olla tekniikassa "pientä" hiomista.

9.5.2010 23:32

aksutus kirjoitti:Empä ole muulla paljo keulinut kuin pentuna jollain pv:llä niin nyt kun laitoin tuon ensimmäisen crossini 2t 250 jammun, niin miten helvetissä tuolla saa keulan pysymään ylhäällä vaikka kolmos vaihteella?
Eli ykösellä keulii ilman repimistä, kakosella kevenee tai keulii, mutta kolmosella ei enää jaksa.
ypvs puuttuu kokonaan ja sen takia kaikkea alavääntöä ei saa irti, mutta tuskin se on syynä ;)

Tehoa pitäisi olla noin 45hv, niin taitaa olla tekniikassa "pientä" hiomista.

Nykäsyä ja kytkinpommia peliin.

3.9.2010 11:38

aksutus kirjoitti:Empä ole muulla paljo keulinut kuin pentuna jollain pv:llä niin nyt kun laitoin tuon ensimmäisen crossini 2t 250 jammun, niin miten helvetissä tuolla saa keulan pysymään ylhäällä vaikka kolmos vaihteella?
Eli ykösellä keulii ilman repimistä, kakosella kevenee tai keulii, mutta kolmosella ei enää jaksa.
ypvs puuttuu kokonaan ja sen takia kaikkea alavääntöä ei saa irti, mutta tuskin se on syynä ;)

Tehoa pitäisi olla noin 45hv, niin taitaa olla tekniikassa "pientä" hiomista.


Just se ypvs on se syy.. Koska alaväännöt puuttuu ni keula pitää nostaa korkeilla kierroksilla et jaksaa pitää ylhäällä=repii ja menee helpost pilkkimiseks.. Normaalistiha ku pakoaukonsäädin on käytössä ni nuo kakspuokit on aika kovia vääntämää, eli vois melkei väittää et suunnillee viikon harjottelulla menee pakka läpi..
Koska nimittäin iha piikkisellä sms hussellaki nii helppo keulii "powerii", vaikka husse ei mikää hirmu tykki ookkaa ni kummiki sen verra tehoja et iha pirun helppo keulii.. Vaik mullaki on ylävääntöputki (rino) kiinni ni kulmaa ei tarvii olla paljo paskaakaa, ni jaksaa pitää keulan ilmassa. Vasta 3 tarvii olla jonki verra kulmaa et ei tipu, 1-2 aika sama mis kulmas on ni jaksaa nostaa takas ylös. Toisaalta huono juttu, koska juuri ton takia en ole oppinu käyttämää jarrua ja en osaa muutaku "powerkeulaa" voi vaan kuvitella kuinka helppoa se jollain isolla nelarilla on :D

Joten vois sanoa et kaikkein kovimpia keulijoita yleensä on ne mopopojat koska mopolla 1000x vaikeempaa keulia ku kevarilla.

3.9.2010 11:42

PS: Kuha laitat sen ypvs kuntoo ni voin sanoo et ei tarvii kytkinpommeja eikä nykäsyjä...
Ite saan hussella vielä 3 n.60km/h vauhista kytkimellä ja kunnon nykäsyllä keulan ylös, jotkut saa 90km/h vauhista :s
Ni 250cc pitäs nousta melkei iha helposti viel kaasusta jossai 50-60km/h vauhista=)

5.9.2010 14:50

Nelarilla ny tietenki, tasasempi/enemmän vääntöä ku 2tahdissa :nörtti: