Tekniikka, varusteet ja temppujen tekeminen vain moottoripyöriin liittyen, EI MOPOVÄELLE!

Alueen säännöt

Ei mopoilijoita tai keskustelua mopoista tälle alueelle!

4-tahti vai 2-tahti

Äänestys päättyi 11.7.2008 21:52

2-tahti
83
48%
4-tahti
90
52%
 
Ääniä yhteensä : 173

kummalla on parempi keulia 4-tahtisella vai 2-tahtisella.

21.6.2008 21:52

niin elikkä onko parempi keulia 4-tahtisella vai 2-tahtisella...

21.6.2008 23:03

No riippuu pitkälti kuutioista.
Jos piikkisistä niin 2t, kun potkua hieman eri tavalla. Siis tt:nä tietenkin.
Ja kyllä ne alhaalta vääntää ihan sopivasti oikeilla väleillä.

22.6.2008 0:20

mielipide kysymyksiä, toiset tykkää äidistä ja toiset tyttäristä ;) itse sanoisin että 2tahti piikeistä ainakin. isommista ei mtn suurempia kokemuksia oo et sille kannalle oon huono ottaan kantaa :/

22.6.2008 1:18

2-t ehdottomasti piikeistä ;) olishan semmonen iso nelari moto helmi :P, mutta ei pahemmin mullakaan niistä niin kokemusta ole..

23.6.2008 9:57

no itse ainakin tykkään 4t. mutta se riippuu hiukan siittäkin et haluaako keulia vaan kauheeta poweria vaiko oikein stunttailla, ja kyllä myönnän et tehojen puolesta 2t on mukavampaa tuossa piikki luokassa, mutta kyllä nelarilla mennään kun "hiukan virittää" :D

useammala varmaan oma tottumus määrää et kummalla on parempi keulia =)

23.6.2008 10:33

Isolla nelari motolla ainakin on helpompaa keulia kun ei tarvii olla jarrun kanssa yhtä tarkka kuin 2t-kanssa.
Mutta kummallakin luonnistuu keulat.

30.6.2008 1:41

Nyt kun olen kerinnyt veteleen tuolla profiilin kulkineella niin voin sanoa 100varmana että nelari on se juttu/ helpompi. Varsinkin tuo 2pätkä nappaa piikin suht äkkiä ja hallinta on huomattavasti vaikeampaa kuin ex hussessa. Nelari kun vaan vääntää.. :-)

2.7.2008 20:29

ite joskus reenaillu piikkisellä kotarilla ja nyt on sit toi 450cc kotka. ohan tää nelarilla kiva kun pikkusen nypäyttää kaasua ja hytti on pystyssä. isoin ero on siinä, että (ainakin nää isommat) 4-tahtiset moottorijarruttaa paljon enemmän kun 125cc 2-t. irrottaa kaasusta niin nokka tulee aikas hätäseen alas pelkästään moottorijarrulla...

mutta pitkälle taitaa olla tottumiskysymys.

11.7.2008 10:45

Hankala verrata.. Kakstahtinen oli 125cc husse ja nelitahtinen on nyt 450cc husse ja kummallakaan en osannu. Mut nelari menee kyl helpommin pitkää suoraa, piikil sai olla kierroksien kaa tarkkana ja kulma piti olla just oikee koko ajan. Tosin nelaripiikillä varmasti sama juttu ja taas yli 400cc kakstahtisella ei nyt haittaa jos vähän laskee.. Mut kierroksien kaa saa olla varmasti sitäki tarkempi.
Nelitahtisel silti keulisin jos keulia pitäis. Piikil toi laji oli kyl helpompaa, kevyt pieni laite. Nykysellä pyörällä tulis mieleenkään opetella mitään, ei siitä mitään tuu.

15.7.2008 10:54

Mikaeli kirjoitti:Nykysellä pyörällä tulis mieleenkään opetella mitään, ei siitä mitään tuu.
eihän se oo mieleen tullu juu :D

16.7.2008 11:12

Tollasen nyt kiskasee aina, ku ei mee edes ympäri. Onnistuis varmaa vieläki, vaikka ei oo tullu viime kesän jälkee nostettua rengasta ylös. Ei vaadi taitoa toisinsanoen.

18.7.2008 16:48

Kyllä 2-tahti piikki keulii kytkimellä ihan saatanasti paremmin kun 4-tahti piikki. Et kyl mielestäni 2-tahti on parempi keulimaan. Mut kyl sit voi isot 4-tahtiset moottoripyörät niin kuin esimerkiksi noi Husabergit, keulii mukavasti pelkästä kaasusta.

20.7.2008 0:12

no omasta kokemuksesta oon vuoden ajanu 2-t pärrällä ja se nous kytkimestä(se oli kylläkii mopo) Mut sitte ostin kinksin edelleenkin mopo mut 4-t sama homma.Ostin kinksii 90cc koneen nii kappas vaa keulii kolmosella kaasusta ku repäsee oikeessa kohassa.Ja nytte mitä oon tutun rossi piikillä (2-t) on paljo vaikeempaa.Ku pitää niitten kierrosten kaa olla nii pirun tarkkana. :s Tai riippuu sitte iha taidosta ja harjottelu ja tottumus määrästä.

20.7.2008 12:33

Juba93 kirjoitti:no omasta kokemuksesta oon vuoden ajanu 2-t pärrällä ja se nous kytkimestä(se oli kylläkii mopo) Mut sitte ostin kinksin edelleenkin mopo mut 4-t sama homma.Ostin kinksii 90cc koneen nii kappas vaa keulii kolmosella kaasusta ku repäsee oikeessa kohassa.Ja nytte mitä oon tutun rossi piikillä (2-t) on paljo vaikeempaa.Ku pitää niitten kierrosten kaa olla nii pirun tarkkana. :s Tai riippuu sitte iha taidosta ja harjottelu ja tottumus määrästä.



Ei mopoilijoita tai keskustelua mopoista tälle alueelle!

21.7.2008 17:39

isolla 450-690 1 mukisella nelari motolla tai enskalla. toki jollai dukellaki pystys mut itte mielummi 1 mukisella.

piikkiluokassa 2 tahtisella.

Ääni meni 4-t
Viimeksi muokannut Johani päivämäärä 24.7.2008 4:23, muokattu yhteensä 1 kerran