Tekniikka, varusteet ja temppujen tekeminen vain moottoripyöriin liittyen, EI MOPOVÄELLE!

Alueen säännöt

Ei mopoilijoita tai keskustelua mopoista tälle alueelle!

Kaatumaraudat

7.9.2005 21:07

Tämäkin on varmaan aivan tarpeellinen topic kaikille lajista kiinnostuneille.

Eli nyt talvella pitäs alkaa väsäämään kaatumaraudat tuohon cepariin. Mistä ja kuinka vahvasta materiaalista olette tehneet noi raudat että ne kans sitten kestää edes jotain, ja mihin olette cepareissa (600) laittaneet ne kiinni? Tällasta nyt aluksi, ja kaikki vinkit ovat tervetulleita.

7.9.2005 22:39

Laitatko ne katteiden päälle, vai meinaatko olla erittäin epäcool ja ottaa katteet pois? :)

Mä muistelin joskus stuntlifestä lukeneeni threadia missä joku väänsi itse rautoja tollaseen cebariin katteiden päälle. Yritin etsiä sitä, mutta ei prkle löytynyt enään mistään. Pitää yrittää vielä katella...

7.9.2005 23:26

:D Epäcool...
Mitäs sitä nyt hyviä katteita hajottamaan kaatuilulla?

7.9.2005 23:29

ihan katteiden kanssa olis tarkotus ne raudat sovitella = COOL!! :) ja tytöt tykkää...

Tosiaan jos löydät sen threadin niin ei muutaku tänne vain kaikki tieto mitä irti saa.

9.9.2005 9:43

Kannattaa suunnitella ne raudat huolella nimim. toiset raudat menossa ja kolmannet pitää tehdä talvella...mä teen mieluummin uudet aina ennemmin kun korjailen niitä vanhoja :)

11.9.2005 20:13

bladessa oli tommoset, painaa 5kiloa. Ruotsalaisen stuntindustryn tekemät.

http://img.photobucket.com/albums/v123/ ... C04237.jpg

Seisten keulien lipsahti ja tuli kyljelleen alas. Pyörään ei paljon mitään, mutta raudat vääntyi aika hyvin sivulle ja taakse. Ja ne on niin vahvaa, että paha oikaista.

Eli kyseisen rautamallin ongelma on yhdysputki alhaalla. Se on noissa liian ohut, joten se taipui loivalle S:lle. Lisäksi nuo alaraudan kiinnityskohdan reunat on liian terävät, joten ne kaivautuu asfalttiin ja siten lisää voimia taivuttamaan rautaa taakse. Raudan pitäisi olla semmoinen, että se ei kaivaudu, vaan liukuu.

Pitäs olla joku joustavampi rakenne. Pitää varmaan laittaa semmoiset veneen fenderit kyljille.(ilmatäytteiset) :D

Oikealle puolelle blade kestää hyvin kaatumatapilla, mutta vasemmalla on tuo generaattorin koppa, joten sille puolelle ei kannata kaatua. ilman rautoja ainakaan.

21.9.2005 15:50

mulla ei mitään ongelmia omissa kaatumaraudoissa. kestää vaikka mitä.. todella hyviä kun opettelee keulimaan. tein vaan paksusta putkesta.
ei mitään ongelmia.tossa on sitte kuva niistä.

http://www.motot.net/talli/11621

21.9.2005 18:16

Varmasti kestää raudat kun on vaan tarpeeks monesta(tukevasta) kohtaa kiinni ja tarpeeks kovaa metallia.
Viimeksi muokannut MotoRider päivämäärä 11.11.2005 13:47, muokattu yhteensä 1 kerran

21.9.2005 19:13

minulla on kuvat tuossa. kato linkkiä, mikä on siinä myyntipaikassa. ei ole ainakaan mulla vääntäny, vaikkakin on kovia saant kestää.

3.3.2006 0:58

Itsellä tuo zx-6r (vm -98.) löytyy tallista ja mietin että jos siihen jonkunlaiset kaatumaraudat laittais kun ei enää kehtaa mennä vakuutusyhtiöön valittaan ku taas pyörä kaatu (ei aina omasta syystä).

Mitenköhän ja missä sellaiset saisi teetettyä ja millä hintaa, koska en itse ole kovin kätevä käsistäni eli en lähde edes yrittämään itse moisten tekemistä.

Ja kenellä tuollaiset raudat katepyörissä on nii suojaavatko ne todella ettei pyörään itseensä tulee mitään jälkiä ja raudat ottavat kaiken osuman (riippuu tietenkin rautojen valmistustavasta ja muodosta, ja kuinka isosta vauhdista kaatuu)

3.3.2006 1:00

schoolerom kirjoitti:minulla on kuvat tuossa. kato linkkiä, mikä on siinä myyntipaikassa. ei ole ainakaan mulla vääntäny, vaikkakin on kovia saant kestää.


Ai missä ne on kovia kokeneet? Hakkailit niitä lekalla? :D

4.3.2006 19:00

Jacka kirjoitti:
schoolerom kirjoitti:minulla on kuvat tuossa. kato linkkiä, mikä on siinä myyntipaikassa. ei ole ainakaan mulla vääntäny, vaikkakin on kovia saant kestää.


Ai missä ne on kovia kokeneet? Hakkailit niitä lekalla? :D


ei vaan se kaato pyörän uudestaan ja yhä uudestaan näyttääkseen, että sillä ois ajettukki

31.3.2006 19:09

Laitoin tuonne kuvia omista kaatumaraudoista.

http://www.bomber.fi/modules.php?name=g ... emId=18024

Putken paksuus on 25 mm ja seinämän vahvuus 1,5 mm. Jos nyt tekesin uudet, niin laittaisin nuo kaatumatatit korkeammalle jottei keikkaisi niin helposti niistä yli. Putken väännin oli liian suuri, siksi mutkien sisäpuolelle tuli ryttyjä.

5.7.2007 19:55

kaatumaraudat pitää tehä ehdottomasti ''murometallista'' niin ''kestää'' :D



WTF??? joku muu käyny miun käyttäjällä kirjottelee ?? en varmasti oo tommosta ite kirjottanu ???



Kaatumarautojen teossa varmasti kannattaa ottaa huomioon että tekee kiinnitys kohta tukevaan kohtaan runkoon
ettei runko ole rullalla heti.;)
Viimeksi muokannut Pallero-Paavo päivämäärä 26.2.2008 21:25, muokattu yhteensä 1 kerran

27.7.2007 16:20

creative kirjoitti:kaatumaraudat pitää tehä ehdottomasti ''murometallista'' niin ''kestää'' :D


tuoreen threadin mopopoika nosti... kiitos tästä ilosta.