Tekniikka, varusteet ja temppujen tekeminen vain moottoripyöriin liittyen, EI MOPOVÄELLE!

Alueen säännöt

Ei mopoilijoita tai keskustelua mopoista tälle alueelle!

Re: paras pyörä stunt ridingiin?

10.1.2013 18:11

Eikait siinä pc25 mitään vikaa ole, mutta jarrut ja alusta on kehittyny aika huimasti eteenpäin kymmenessä vuodessa. Esim f4i ja 636 kawaan on alumiinirungon johdosta painoa saatu pois, ruisku pelittää paremmin mitä kaasarit, stuntti palikkaa paremmin tarjolla, yms...

Re: paras pyörä stunt ridingiin?

10.1.2013 18:15

Mitä nyt hiukan koitin viimekesänä kaverin pc25 cebaria niin onnettoman paska takajarru siinä on, etujarru kohtuullinen, ite en huomannu että ois mitään häiriöö ollu käynnissä keula pystyssäkään, yhtä hyvin veti kuin kahellakin renkaalla. Stunttipalikat syntyy vaikka koulussa, joten se ei ole ongelma, haluan vaan pyörän mitä ei tarvitse vaihtaa vuoden jälkeen pois niinkuin puolet noista pc25 cebareitten ostaneista tekee.

Re: paras pyörä stunt ridingiin?

10.1.2013 18:26

Kyllä sillä cbr jarrullakin helposti renkaat lukkoon saa. Monesti syynä on myös se, että 20v vanhassa pyörässä yksinkertaisesti on vaan laakerit ja tiivisteet niin kuluneet, että se on paska ajaa. Itellä ostaessa sai vaivoin 20kmh vauhista takapyörän lukkoon, kun koko jalalla runttas poljinta. Vaihdoin jarrunesteet, palat ja letkun niin alko pelittämään todella hyvin. Eli jo pelkästään kulutusosien vaihdolla voi saada ihmeitä aikaan.

Faktahan jokatapauksessa on se, että kymmenessä vuodessa iskunvaimentimet ja jarrut on kehittyneet huimasti. Jos verrataan vaikka pc25 cebaria f4i niin vanhemmassa on edessä 2-mäntäiset jarrut kiinteillä levyillä. Vastaavasti uudemmassa 4-mäntäiset kelluvilla levyillä. Kawasakissa ja Gixerissä sen sijaan on jo vakiona USD keula, joka sekin tuo oman parannuksensa ajamiseen. Itselläni suurin syy pc25 hankintaan oli budjetti. Pyörään sain pistää rahaa paritonnia. Ei sinänsä paha, muttakun alko pistämään stunttikuntoon niin sinnehän meni helposti tonni. Kannattaa siis pitää mielessä, että jo rakentaminen maksaa kiitettävästi tai vaihtoehtoisesti yrittää löytää valmiiksi rakennettuja pyöriä.

Hyviä aihioita ovat:
Honda Cbr F2 (kaasari)
Honda Cbr F3 (kaasari)
Honda Cbr F4i (2001 uudemmat ruiskulla)
Kawasaki zx-6r (636 eli 03-04, mailmalla käytetään myös uudempia)
Suzuki Gxr-R 04-05

Re: paras pyörä stunt ridingiin?

10.1.2013 22:42

Juussoo kirjoitti:balblablalblabl


Gixereissä se k tarkoittaa vuosimallia, k4=04 k5=05 jne. K4 on kestävin rungoltaan, paitsi takahäkit heiveröisiä suzukeissa, uudemmissa malleissa jotkut rungot olleet todella heiveröisiä ja niitä jopa vedetty pois kaupoilta ja annettu uutta runkoa vanhan tilalle.

03-04 kawa on moottorin luonteeltaan, kestävyydeltään ja osien saannin osalta paras kawoista. Uudemmissa on heikompaa takahäkit ja rungot.

Vanhan hondan osto ei huono idea ole koska on todella kestäviä ja rajoja sillä ei saa yhdessä kesässä kovin helposti löydettyä. Sitten päivittää isompaan kun tuntuu et vika on koko ajan pyörässä. Ja on se kaasari hitusen lussumpi, mut suurin syy päivityksee ei oo tehon puute vaan esim. tasasempi tyhjäkäynti ja paremmat vedot tyhjäkäynnillä ajaessa.

Yamaha on tosi hyvä pyörä, mutta siinäki ongelmia on, kuten sähköongelmii ja moottorit, myös on paljo sitä että ruiskuyksikkö ei pysy kiinni ja bensahana menee helpost rikki mut ne n aika helpost korjattavis paril pikku modil. Moottoritki tietyst joillain kestää ja joillain ei tunnu taasen kestävän. Runko jammuis on vahva, takahäkki ei niinkää se pitää heti vaihtaa vahvempaan.
R6s malleis ei myöskään oo vanhemmis usd keulaa mut vakio keula on tosi käypä niis.

Toivottavast tää selvens ees vähän asiaa, kannattaa stuntride.comii lueskella jos haluut viel enemmän tietoo siel on hyvät topikit kaikkiin kyselemiis pyöriihin liittyen. :)

Re: paras pyörä stunt ridingiin?

11.1.2013 8:57

täytyy sieltä käydä lukemassa siis, ton ikäiset gixerit ei mahdu budjettiin. Mitä mieltä porukka kaasari ninjoista? Kaverilla on vissiin vm.01 zx 6r, onko ne koneen/rungon puolesta huonompia kuin nuo 03-04? Kivasti se ainakin kulkee :D

Re: paras pyörä stunt ridingiin?

5.5.2013 12:58

onko nämä ihan silmppeleitä ja hyvä stunttaukseen?

- Kawasaki GPZ
- Suzuki GSX
- Yamaha FZR
- Suzuki RF
- Kawasaki ZZR
- Kawasaki GPX
- Kawasaki ZX-6R

Ja vielä, onko Cebari todella niin hyvä kun siitä annetaan ymmärtää? ei ajamalla rikki yms...?

Ja ajatteko täystehosina vai 26hp?

Re: paras pyörä stunt ridingiin?

5.5.2013 16:22

zx-6r ja cbr olis ainoot mitä noista ottaisin stunttikäyttöön. Enkä kyllä tiedä ketään kuka olis ikinä ajanu oikeesti kuristetulla. :D

Re: paras pyörä stunt ridingiin?

6.5.2013 0:22

Ei oo usein näkynyt stunttikäytössä noista kun cbr ja zx 6r. Hondaa ei kyllä ajamalla rikki saa kunhan perus huolloista pitää kiinni eikä järjettömästi raiskaa. Kawaa ei sitten kannata ostaa vanhempaa kuin 03, ensimmäinen ongelma on alurunko missä ei oikein ole tukevia kiinnityspisteitä kaatumaraudoille ja toiseks tosta vanhemmat ei ole ruiskulla, tosin se nyt ei ainakaan aloittelijalla ole ensimmäinen ongelma.

Ja kuka ajaa vajaa 200kg pyörällä piikkisen tehoilla?

Re: paras pyörä stunt ridingiin?

7.5.2013 6:45

CBR pc25 on kaikille sellainen kokeilupyörä. Saa suht halvalla ja kestää amatöörin käsittelyn. Vuoden päästä sitten kaikki huomaa että stunt riding on paras harrastus ja siihen kannattaa satsata. Ongelmaksi kehkeytyy separissa paino joka on yli 50 kg enemmän kuin 636 kawassa (tietääkseni). Ja valmispyörissä käppäri joka tehdään usein riittämättömäksi.
Ja separin kaasareita ei tarvitse pelätä. Lisäöljyä joku pari desiä ja bensaa ei päästä alle 5 l, niin ei ota tyhjää.
Separi on paras ekaksi pyöräksi ja kun pyörä alkaa pysyä pystyssä niin on aika hommata 636 kawa. Kawa ei ehkä kestä paiskomista niin hyvin vaikka kevyempi on, mutta siitä pystyy saamaan rungon halki, separista ei.

Re: paras pyörä stunt ridingiin?

7.5.2013 21:44

Googlen mukaan 2003 ZX-6R valmistajan ilmoittama kuivapaino 161kg, wikipedian mukaan oikea kuivapaino 176kg. Pc-25 cebarille ilmoitetaan kuivapainoksi 185kg. On niissä eroa mutta ei nyt mitään 50kg. Tietysti tuo cebarinkin kuivapaino on varmaan enemmän kuin 185kg. Itellä rekisteriotteen mukaan pyörän kokonaispaino 210kg. Asiaan, cbr on perusvarma pyörä jota ei ajamalla saa rikki, alusta on 90 luvun mukainen... Pääsee hyvin aloittelemaan mutta itsellä ainakin tuli alustasta moittimista jo ekalla ajokerralla, takajarru on vakiona ihan onneton, keula vempula ja pyörän painopiste sellainen että keula kevenee turhan helposti ja etunen lähtee endoissa helposti alta. Ruisku kawassa ja muissakin uudemmissa ruiskupyörissä moni asia toisin. Käy puhtaasti eikä meno töki vaikka vetäisit pidemmänkin aikaa yhdellä renkaalla. Alusta hyvä ilman muutoksiakin, hyvät jarrut,jousitus ja painopiste paljon parempi. Mutta ei tuo 03-04 kawa ton kaiken ylistämisen arvoinen ole. Runko mennyt joillakin todella nopeasti paskaksi, kaipaa siis isosti vahvistelua tai rautarungon. Swingit 03-04 vuosimalleissa myöskin ollut paskoja, siksi moneen laitettu uudemman swingi. Keulat ei kestä rajumpaa käyttöä 03-04 malleissa. Kawan kone on myöskin vähän huonossa maineessa jos tykkää vetoja antaa kunnolla. Omia kokemuksia ei kawasta ole mutta nää on näitä "isojen" poikien juttuja ja itse luettua juttua, stuntride.com kertoo paljon. Muita hyviä vaihtoehtoja stunttipyöräksi on K4 ja K5 GSX-R ja Honda CBR F4i ja joku uudempi rr malli, näistä ja ZX-6R Kawasta ei rajoja löydä niin nopeasti kuin tosta F2 cebarista. Tosiaan toi Stuntride.com on hyvä sivusto selvitellä lajiin liittyviä asoita, jonkin verran itse oon myös tuolta LB:n blogista lukenut juttuja.

Re: paras pyörä stunt ridingiin?

7.5.2013 22:17

Ei niistä kawoista sen takia sitä takahaarukkaa vaiheta, että se paskaks menis, hyvin se kestää mutta nii helvetin mopon näkönen että porukka vaan näön vuoks vaihtaa.
Moottoritkin on aika helvetin yksilökohtasia juttuja, joillain kestää helvetin kauan joillain menee heti, riippuu huolloista, käytöstä ja vedoista.

Re: paras pyörä stunt ridingiin?

7.5.2013 23:18

Ite oon nähny muutamia kuvia noista hajonneista kawan swingeistä, mutta voi olla että vaihdetaan ulkonäönkin takia. Niimpä, jollain hajonnu just vaihdettu kone viikossa ja esim dabballa ei kuulemma isompia ongelmia ollu kawan kans ikinä! Ajotyyli vaikuttaa paljon ja hyvillä huolloilla saa kunnolla happeakin saavan koneen pysymään nipussa pitkään.

Re: paras pyörä stunt ridingiin?

24.5.2013 23:04

onkos porukalla tietoo/kokemuksia -90luvun yamaha yzf 750r pyörästä? onko kyseinen pyörä kestävä yms.??

Re: paras pyörä stunt ridingiin?

8.9.2013 17:20

Minkälaista stunt-pyörää suosittelette stuntridingiin ja liikenteeseen. Hintaa saisi olla maksimissaan 3000€ ja pitäisi saada ajaa A2-kortilla.

Re: paras pyörä stunt ridingiin?

12.10.2013 12:15

Tulkaa nyt joku innokas kemmumies hakemaan tää pois, kaikki valmiina kikkailuun http://www.nettimoto.com/aprilia/rs/1590123