Tekniikka, varusteet ja temppujen tekeminen vain moottoripyöriin liittyen, EI MOPOVÄELLE!

Alueen säännöt

Ei mopoilijoita tai keskustelua mopoista tälle alueelle!

paras pyörä stunt ridingiin?

30.12.2004 20:55

Kertokaas kommentteja tänne omasta pyörästänne, sen keulimis omisaisuuksista, miten hyvin antaa wheelie balance pointit, donitsien pyörittely jne....

ja sitten ihan yleisesti mielipiteitä onnistuneista rakennetuista stuntti pyöristä kuvaa ja faktaa mikäli sitä on saatavilla..

30.12.2004 23:31

Mulla on toi planbeen jepen vanha cbr600 -94. Ovat erittäin yleisiä stunt käytössä ainakin suomessa ehkä vähän alkaa jo vanhaa kalustoa olla mutta toimii hienosti. Helppo oli omasta mielestäni päästä pyörään niin sanotusti sisälle, tosin ois tietysti ehkä helpompaa alottaa harjottelu jollain uudemmalla
ja kevyemmällä laitteella jos lompakko antaa periksi...

Itse olen tohon ollut pyöränä tyytyväinen toi pc25 moottori on aikas jees, tasanen vääntö ja kaikki, ja kuulemma aika kestävä konekkin noissa on...

31.12.2004 1:18

Jacka, paljonkos maksoit pyörästäsi? tuliko mitään mukaan..esim uutta palaa wheelie (mikä tuki nyt olikaan :D ) tai sitten kaatumarautoja yms??

31.12.2004 1:34

Parit kommentit poisteltu, katotaan miten aihe kehittyy. Nyt takas asiaan.

31.12.2004 1:46

....kiitän....

31.12.2004 15:03

Tuo meikäläisen CBR on uudempaa mallia eli PC31, mutta eipä siinä suurta eroa vanhempaan ole. Runkokin taitaa olla ihan sama.

Kovin paljoa en ehtinyt syksyllä treenailla, mutta helposti sillä etutassu nousee ylös, ihan vakio välityksilläkin. Muutaman päivän tutustumisen jälkeen otti takakate ja vaimennin maahan.

Öljyt ja bensat siellä pysyy sisällä ihan luonnostaan, toisin kuin esim. tuossa DR:ssä. Sillä kun keuli pisempään kunnon kulmassa, niin bensaa valui ylivuotoletkusta ja öljyt tuli pihalle ilmanputsarista.

Huono tässä on mitään kertoa, kun kokemusta on tasan kahdesta pyörästä ja nekin on toistensa vastakohdat.

31.12.2004 15:47

Ensi kesänä olis tarkoitus räpiköidä jollain isommalla mopolla. Varmaan joku 600:nen kyykky tulee ja kyykkynä se on myös tarkoitus pitää eikä mitään faitterihässäkkää alkaa rakentamaan. Ei millään pahalla junnu ja jacka :)

CBR 600f4 tai 636 kawa on ykkösvaihtoehtoja, mutta saa nähdä sitten minkälaiseen ritsaan rahat riittää...

31.12.2004 17:24

Tosin öljyä kannattaa lykätä koneeseen aika reilusti... mulla on varmaan lähemmäs 5litraa.

2.1.2005 14:56

muuten jacka...onko toi sun pörräs rekkareis? ku niitten plan been hemmojen pyöräthän ei ollut rekkarissa? jos joku tietää varmemmin niin korjatkaas ;)

2.1.2005 14:58

Ei ole rekisterissä.

2.1.2005 15:17

No jos ei rekisteröityä pyörää tartte, niin sit kannattaa hakea saksasta mopo ja jättää verot maksamatta. Pikkurahalla saa vaikka millasia vimpaimia ja samalla reissullahan voi käydä hakemassa pari rekkakuormallista palikkaa siihen mopoon :)

2.1.2005 15:23

Juu sieltä saa noita isojakin mopoja ihan helvetin halvalla. 2004 mallia olevan gixxerin voi saada ~4000€. Nää on siis niitä suizia joilla ajetaan sitä saksan suzuki seriee.. aika offtopic kylläkin mut halusin vaan sanoo et siältä tosiaan saa rekisteröimättömiä pyöriä tod. halvalla ;)

5.1.2005 10:53

Itellä olis tarkotus hakee ratapyörä saksasta, niin mistäs näitä pääsee katteleen etukäteen, kun mobilesta ei tunnu löytyvän?

13.1.2005 16:35

itsellä on tommonen 954:nen honda nyt tekeillä, ei nyt pelkkään kikkailuun, vaan jokapaikan höyläksi. Piti ostaa vanha 900RR, mutta kun kolaroituna ei hirveästi enempää maksanut, niin miksi ei? Ja vetäähän(on vetänyt) kaikenmaailman dariukset yms 954:sella, joten se on kai sitten hyvä. Etuna ehkä ruisku vanhempaan RR malliin verrattuna ja onhan tuo kevyempi kuin moni 600nen. Ja kestävä, stuntlifella ovat poksautelleet GSX-R:n koneita ja runkoja kuin pop kornia. Öljypickuppi on takana, joten ei tarvi muutella, vähän liikaa öljyä vaan koneeseen. Takarunko on pultattu kuudella pultillä päärunkoon, joten sekin on suzukia kestävämpi.

pääasiana taitaa olla se, että stuntpyörän rakentelu ei ole mitään halpaa hommaa. Pyörän voi vielä saada kohtuullisesti, mutta ostappa välitykset 200-300ekeä?, takajarru kädelle, 100-300e? kaatumasuojat 0-300e? rauta taakse 0-300e? Suzukiin öljypickuppi ? 50-100e? Jenkkityylin pyörissä vielä vahvistettuja katerautoja yms. Mitä enempi tekee itse, niin sen halvempi. sitten vielä kone/kesä?

Sponsori ei olisi pahitteeksi, esim veikkaus voisi sponssata lottovoitolla:)

JT

14.1.2005 0:09

Matti Tepsan vanha 954 oli blocketissa myynnissä nyt syksyllä. Siitä olis saanut valmiin mopon kaikilla tarvittavilla heebeleillä kohtuu halvalla jos olis ehtinyt ajoissa (ja jos olis ollu rahaa...). Tais olla 55 000 kruunua hintana.
Käsitin että siinä oli öljynkierrolle jotain muutoksia tehty, vaikka ilmeisesti ne ei siis hondissa mitenkään pakollisia olekkaan?
Ja easy-clutchin se oli laittanut myös. Mutta miten raskas se 954:n kytkin vakiona sitten on? Jaksaako käyttää hyvin yhdellä sormella?