Tekniikka, varusteet ja temppujen tekeminen vain moottoripyöriin liittyen, EI MOPOVÄELLE!

Alueen säännöt

Ei mopoilijoita tai keskustelua mopoista tälle alueelle!

Kun keulit ja vaihdat vaihteita..

käytän kytkintä
3513
78%
raakana sisään
984
22%
 
Ääniä yhteensä : 4497

7.10.2010 1:01

Mitähän teen väärin, joojoo käytännön reeniä lisää mutta.. Kun yritän keulia tien oikeeta kaistaa joka on oikeelle kalteva, joudun vääntää tankoo reilusti oikeelle melkein stoppariin asti ja jos lähen kääntämään tankoa suoraan, keula lähtee kääntymään vasemmalle ja pyörä kaatumaan oikeelle kyljelle. Vasemmalle kaltevaa kaistaa pystyy taas keulimaan ilman mitään kampeemisia, tanko suorassa ja pyörä suorassa keskellä istuen. On sitä edelliselläkin pyörällä keulaa nosteltu ja meni kyllä aika suoraan kaistasta riippumatta ilman mitään koomisen näkösiä painotusliikkeitä. Ei siinä muuta, kulman haku oikeella kaistalla on vaan lähes mahdotonta kun joutuu keskittymään eniten sivuttaispainotukseen. Vasemmalla homma on ihan toinen, kulmaa uskaltaa ottaa kun ruori on suorassa ja kokonaisuus muutenkin tasapainossa. Kuskissa se ongelma varmasti on mut voisko pyörässä joku heitto tehdä tota, vaikka nappularengas? Ketjulinja näyttää suoralta ja merkit kohillaan swingissä.

7.10.2010 1:23

Niinku jere oon sulle sanonu että sivuttaisliikettä on lähes mahdoton hallita jos keula ei ole tasapainopisteellä vähintään. Ite jos alkaa kallistumaan jommallekummalle puolelle painan lisää kaasua ja yritän korjata sitä isommassa kulmassa. Alussa tuntuu hassulta mutta näin se on.

Etkä jere anna periks vaa huomenna tuut messii påmperoimaa. Kyllä se pikkuhiljaa, ei sitä keulimista päivässä, viikossa eikä vielä kuukaudessakaan opi kunnolla.

Kokeileppa keulia ihan tasasella, mihin päin sillo alkaa kaartua ? Lavangon pikkupräntille huomenna kokeilemaa ? Ja vaiha se pirun rengas, siinäkin voi olla yks syy, neliskanttisella renkaalla keuliminen ei ole hauskaa (keskeltä sliksi, sivuilla nappulat jäljellä).

btw: on muute pieni totuttelu kun vaihto välityksiä 13-50 --> 14-45 + brand new renkaan taakse :)

7.10.2010 15:04

Messico kirjoitti:
btw: on muute pieni totuttelu kun vaihto välityksiä 13-50 --> 14-45 + brand new renkaan taakse :)


WAT?! EI NÄILLÄ PELEILLÄ KUULU AJAA KOVAA ( c ) Messico viikko sitten.... Ite ostin just 50 piikkisen taakse ennen 14-42 nyt 14-50

Ainii ja onnea pläntillä kewlintaa se on ihan hiekassa + hiekka rekat tulee aina välil ja ne ei väistä :D

7.10.2010 17:21

Messico kirjoitti:Ja vaiha se pirun rengas, siinäkin voi olla yks syy, neliskanttisella renkaalla keuliminen ei ole hauskaa (keskeltä sliksi, sivuilla nappulat jäljellä).


Joo tästä oon täysin samaa mieltä. Keskeltä slicksi ja reinoilla nappulat, ihan täyttä helvettiä keulia...

7.10.2010 21:37

Jep täytyy sitte äkkiä hommata uus nappula alle. Toi vanha slicksi näkyy kaikenlisäks olevan vähän vinoon kulunu. Sit jossei homma muutu tai vähintään kampeemisen suunta muutu ni meen teltankanssa asuu tonne suoralle.

7.10.2010 21:43

Baw33 kirjoitti:
Messico kirjoitti:Ja vaiha se pirun rengas, siinäkin voi olla yks syy, neliskanttisella renkaalla keuliminen ei ole hauskaa (keskeltä sliksi, sivuilla nappulat jäljellä).


Joo tästä oon täysin samaa mieltä. Keskeltä slicksi ja reinoilla nappulat, ihan täyttä helvettiä keulia...

Totta, varsinki tollasella kummilla mukava koittaa circlee :)

8.10.2010 1:35

Tixsti kuule vähä eri asia ku oli ne 13-50 välit ku kutosella pintakaasulla moottori huus siinä 80 vauheissa. Eikä nuo 14-45 mitkää aavikkovälit ole, pystyy ajaa sopivasti 80 pintakaasulla.

160 vinguttamalla meni 2 päällä, eikä yhtää kovempaa tartteis mennä. Tänää mitä ny 10min nostelin niin mukavempi noil väleillä oli keulia..

14.10.2010 16:52

Onko se vain treenin vai uskalluksen puutetta. Nostan 1, reilusti piikin alapuolelta ja nykäsee niin nopeasti ylös keulan, että painan heti jarrua+kytkintä. Eli olisko jotain neuvoja

14.10.2010 17:17

Itellä ihan sama ongelma, uskalluksen puutettahan se on mutta lisää treeniä niin kyllä se siitä ehkä lähtee.. Vähän jäänyt kyllä omat treenailut :roll:

14.10.2010 18:00

Koittakaa nostaa isommalla pykälällä nii ei oo niin hätänen. ;)

14.10.2010 18:29

Mulla ainaki sitte vasta äitiä ikävä tuleeki ku isommalla vaihteella keula ilmassa repäsee piikille :D Pitäis varmaan yrittää saada se hytti pystyyn kroppaa käyttäen eikä vaan kaasulla.. Onneks sataa räntää niin ei tarvi edes haaveilla treenaamisesta ;)

14.10.2010 18:46

Masse^ kirjoitti:Mulla ainaki sitte vasta äitiä ikävä tuleeki ku isommalla vaihteella keula ilmassa repäsee piikille :D Pitäis varmaan yrittää saada se hytti pystyyn kroppaa käyttäen eikä vaan kaasulla.. Onneks sataa räntää niin ei tarvi edes haaveilla treenaamisesta ;)

Väärä asenne :paha:

14.10.2010 18:49

ViiHo kirjoitti:Koittakaa nostaa isommalla pykälällä nii ei oo niin hätänen. ;)

Kakkosella piikin alapuolelta koittanut repiä ylös ja heit uutta vaihdetta silmään ja vähän matkaa menikin, kunnes ympäri mentiin niin että ei kerenny edes kissaa sanomaan.
Se takajarru :P

14.10.2010 19:47

EGo0s kirjoitti:
ViiHo kirjoitti:Koittakaa nostaa isommalla pykälällä nii ei oo niin hätänen. ;)

Kakkosella piikin alapuolelta koittanut repiä ylös ja heit uutta vaihdetta silmään ja vähän matkaa menikin, kunnes ympäri mentiin niin että ei kerenny edes kissaa sanomaan.
Se takajarru :P

Aikaa turhaa heittää isompaa sisään jos ei jarrua hallitse. Itte opettelin ton jarrun ihan ykkösellä. Kyllähän sitä alussa tuli itekki yritettyä isoilla vaihteilla nostaa, mutta aina kun repäs piikille niin kaasusta irti. Se on aika häröö keulii näil keleil :lol:

15.10.2010 1:28

Uskalluksestahan tää homma on pitkälle kiinni ja luottamusta jarrujalkaan saa nostelemalla keulaa ja tiputtamalla sen jarrulla heti alas. Sen jälkeen homma alkaa sujua, vaikka en vielä osaakkaan niin näin se vaan meni ;)