Tekniikka, varusteet ja temppujen tekeminen vain moottoripyöriin liittyen, EI MOPOVÄELLE!

Alueen säännöt

Ei mopoilijoita tai keskustelua mopoista tälle alueelle!

11.3.2008 23:25

ootko aivan varma ettei mikään liitos vuoda? itellä vuosi jarrusylinterin liitos ihan vähän ja ilmaamisesta ei tullu mitään. laita kierrelukitetta sinne ja koita sitten.

14.3.2008 21:43

Passaako täällä puhua myös rumpujarruista eli vaijerillisista takajarruista?

15.3.2008 0:05

miksipä ei kehtais puhua, mutta voi olla että aika yksinäs saat höpötellä ellet löydä jotain pv kuskia kaveriksi. en minä millään pahalla kuitenkaan tarkottanut.

15.3.2008 0:26

Veli-Vihannes kirjoitti:Passaako täällä puhua myös rumpujarruista eli vaijerillisista takajarruista?


Tottakai, aattelin just tulla itekki kyselee miten sen piuhan sais vedettyy sielt jarrulta kahvalle? Koska se jarruhan jumittaa aika hyvin jos piuha ei pääse liikkumaan vapaasti, eli ei silloin jarruta yhtään.

Rumpuunhan se on oikeastaan helppo tehdä, eli vaijerin toinenpää samaan paikkaan kiinni missä jalkajarrun vaijeri on, vetää vaijerin jotenki järkevästi tangolle, asentaa vaikka fillarin kahvan ja vaijerin saa sinne helpolla kiinni. Eikös se näin mene?

Pitää joku päivä koittaa suzukiin rakennella joku tommonen patentti :P mistäs sais sitä vaijeria?

15.3.2008 11:53

Jalkajarrulta ei mene rumpuun vaijeria vaan jarrutanko. Tuo on mielestäni alkukantaisin tekniikka vetää vaijeri kahvasta suoraan jarrukampeen, koska silloin tarvitset kaiken voiman jarrun käyttöön. Kannattaa tehdä samantyylinen vipu kuin itse jarrupoljin, mutta miniatyyri-koossa tietenkin. Eli takahaarukkaan vipu ja siihen toinen jarrutanko, siihen vipuun siis tulee se vaijeri alakautta. Vaikea selittää, yritän piirtää vaikka kuvan. :D

EDIT: Biltemasta(nettikaupasta) saat polkupyörien jarruosastosta sekä vaijeria että kahvoja yms. Vaijeri alta pari euroa ja jarrukahvapari ~5¤.

15.3.2008 12:15

Kannattaa varmaan mieluummin ostaa jonku moottoripyörän kytkinkahva,luulis ainakin olevan vipuvartta vähän paremmin ku noissa fillarien kahvoissa. :)

15.3.2008 12:38

Tässä on siis esimerkkinä Suzuki PV:n takajarrun toiminta vakiokunnossa: Kuva
Tuo tekniikka on siis kaikissa takarumpujarruissa.
Siitä vaan kehittelemään käsitakajarrua! ;) Kannatttaa unohtaa se taktiikka, että kiinnittää vaijerin suoraan jarruvipuun(?), helvetin jäykkä käyttää. Niin, ja itse tuon kuvan tietenkin piirsin paintilla, saa levittää vapaasti. :)

Itse tilasin juuri fillarin jarrukahvarungon, kahvassa on neljän sormen non slip-ote.

15.3.2008 13:57

Tässä: www.motot.net/galleria/showphoto.php/ph ... name/pawe_
on omasta mielestä parhaiten toteutettu käsijarru pv:seen.

15.3.2008 14:42

noinse muistaakseni oli harizillaki... korjatkoon jos olen väärässä!

15.3.2008 15:23

ja noin se oli mulla 125cc tessussa, koska matkin sen just tosta pawe_:n kuvasta. toimi hyvin siihen nähden että kyseessä on rumpujarru..
ja noi pyörän kahvat tosiaan on aika pieniä leluja, ite hylkäsin sellaset samantien ja ostin mp purkaamolta 600cc cbr:n kahvan..

15.3.2008 16:14

Juu, kiitos tuosta kuvan linkistä. Näyttää toimivalta ratkaisulta, ja toimiipahan jarruvalokin samalla. ;)

EDIT: Löysin samalla periaatteella toimivan: http://www.motot.net/galleria/showphoto ... 66251/si/käsitakajarru/what/allfields Kumpi on parempi, tämä vai tuo edellä mainittu?

20.3.2008 1:33

Eikös tää alue ollu kielletty mopoväeltä? Nytki ennen tätä kelpo thread on pullollaan kuminauhavirityksiä lelumopoihin.

20.3.2008 15:30

eikös se onnistus sillei et kakspaikkanen banjopultti ja siitä letkut jalalle ja stongaan?

20.3.2008 15:56

jonsq6 kirjoitti:eikös se onnistus sillei et kakspaikkanen banjopultti ja siitä letkut jalalle ja stongaan?

Ei onnistu,koska sitten neste kiertää vaan toisesta letkusta toiseen letkuun.

22.3.2008 15:03

jonsq6 kirjoitti:eikös se onnistus sillei et kakspaikkanen banjopultti ja siitä letkut jalalle ja stongaan?

^^tän saman kysymyksen on jo aika moni käynyt aikasemminkin kysymässä-.-