Tekniikka, varusteet ja temppujen tekeminen vain moottoripyöriin liittyen, EI MOPOVÄELLE!

Alueen säännöt

Ei mopoilijoita tai keskustelua mopoista tälle alueelle!

24.2.2008 22:05

No nii mäki pistän nyt sit oman ideani mukaan... Eli siis jos mä tekisin sellasen jarrun mä iskisin ainaki vaan uuden etujarru sylinterin tohon toisen vieree ja sit sen kahvan alempaan kulmaan ku mihin etujarrun on ku ei ainakaan kyykyssä tarvii takajarrua mihinkään ku ajaa asfaltilla ja sit ku keulii nii maholisesti vois nousta seisomaan siihen pyörän kyytii tai sit vaan kurottaa siihen kahvalle nii sit se olis ihan hyvässä asennossa. Poistasin siis poljintakajarrun kokonaan käytöstä ja vaihtasin siihen eteen. (ei ainakaan mun mielestä tarvii sitä jalkajarrua enää mihinkään jos on jo käsitakajarru.) En tiiä sit et mitä katsastuksessa tai poliisi siitä sanoo...

25.2.2008 1:04

Raiden410 kirjoitti:No nii mäki pistän nyt sit oman ideani mukaan... Eli siis jos mä tekisin sellasen jarrun mä iskisin ainaki vaan uuden etujarru sylinterin tohon toisen vieree ja sit sen kahvan alempaan kulmaan ku mihin etujarrun on ku ei ainakaan kyykyssä tarvii takajarrua mihinkään ku ajaa asfaltilla ja sit ku keulii nii maholisesti vois nousta seisomaan siihen pyörän kyytii tai sit vaan kurottaa siihen kahvalle nii sit se olis ihan hyvässä asennossa. Poistasin siis poljintakajarrun kokonaan käytöstä ja vaihtasin siihen eteen. (ei ainakaan mun mielestä tarvii sitä jalkajarrua enää mihinkään jos on jo käsitakajarru.) En tiiä sit et mitä katsastuksessa tai poliisi siitä sanoo...

Sitte ei vois käyttää ollenkaan jarruja jos irrottaa esim kädet tangosta jne,muutenki vois olla hiukan vaikee käyttää jarrua ja kaasua samaan aikaan.

25.2.2008 21:40

Saisinko Tällä siis käsitakajarrun toimimaan ja mitä muuta tossa vielä tarvis lisäks ostaa?

25.2.2008 21:52

saisit :) mut tarttet viel sopivan pätkän letkua ja sen adapterin sinne takajarrusylinteriin :)

25.2.2008 22:03

Adapterin=??Banjopulttii vai? Ja tottakai, jarruletkuu siihen tarvii ja vielä uuden kahvanki jos ton laittais =).

25.2.2008 22:10

Kuva


Kuva


eli joka pyörää erillainen mut tolla periaatteella eli tulee periaatteessa toho takajarrun säiliön tilalle ja esim. nissin jarruissa se adapteri on tollainen :) ite just teetin tollasen ja huomenna saa tesmata toimiiko :D

2.3.2008 15:14

Tollai se toimii myös. Tolla tavalla sitten voi vain käyttää jalka- tai käsijarrua. Eli sitä kumpaa painat ensin.

5.3.2008 18:55

Itellänikin on nytten käsitakajarru, oon jo 4h ilmannu ja ei oikeen vieläkään toimi, jarrupalat vaa hinkkaa jarrulevyä vähän, hikisesti menee lumella lukkoon mutta jalkajarru toimii normaalisti. Pitää kattoa onko tuossa käsipuristimessa sitten tiiviste paskana tms.

8.3.2008 22:41

Täältäkin löytyy käsitakajarru piikkisestä rämästä. Teetin koneistamolle tuommosen kuvan mukaisen adabterin ja hommasin aeroxin kahvan ja jarruletkun. Hyvin pelittää :d.

9.3.2008 20:14

sweetomatic kirjoitti:Kuva


Kuva


eli joka pyörää erillainen mut tolla periaatteella eli tulee periaatteessa toho takajarrun säiliön tilalle ja esim. nissin jarruissa se adapteri on tollainen :) ite just teetin tollasen ja huomenna saa tesmata toimiiko :D


mitä makso muuten ja mistä mitat pölläsit ? :d

9.3.2008 20:26

Minkälainen teillä on painaa tota jarrua, kun itselläni on helvetin kinteä ja tuntuu että tehoa ei olisi(?)

9.3.2008 22:05

feedom kirjoitti:
sweetomatic kirjoitti:Kuva


Kuva


eli joka pyörää erillainen mut tolla periaatteella eli tulee periaatteessa toho takajarrun säiliön tilalle ja esim. nissin jarruissa se adapteri on tollainen :) ite just teetin tollasen ja huomenna saa tesmata toimiiko :D


mitä makso muuten ja mistä mitat pölläsit ? :d


No ne on samat mitat kuin siinä osassa johon tulee jarrunestesäiliön letku kiinni, eli samanlainen metalliholkki kuin se on ilman sitä nippaa ja siinä on kierteet sisällä.

11.3.2008 18:12

Juho- kirjoitti:Minkälainen teillä on painaa tota jarrua, kun itselläni on helvetin kinteä ja tuntuu että tehoa ei olisi(?)


Kunnolla ilmattu?

11.3.2008 21:55

Kyllä

11.3.2008 22:42

liikaa nestettä? sen nesteen pitää olla niitten viivojen välissä. Itellä oli samanlainen tapaus jarrun kaa ja otin vähän nestettä pois niin pelitti.