Tekniikka, varusteet ja temppujen tekeminen vain moottoripyöriin liittyen, EI MOPOVÄELLE!

Alueen säännöt

Ei mopoilijoita tai keskustelua mopoista tälle alueelle!

Re: Käsitakajarru

26.4.2013 14:51

Laita tää linkki [img]-tagien väliin niin näkyy kuva:

http://img163.imageshack.us/img163/3340/wp001667.jpg

Re: Käsitakajarru

14.5.2013 17:12

Sanokaaha viisaat saako käbbärin toimii yhellä satulalla silleen että laittaa tälläsen banjopultin entisen takajarrusatulan banjopultin tilalle, sitten laittaa vakio ilmausnipan tilalle toisen banjopultin ja toisen jarruletkun tangolle. Jarrusatulaha toimii samalla tavalla iha sama kumpaan reikään laittaa sen banjopultin ja kumpaan ilmausruuvin?

Re: Käsitakajarru

14.5.2013 20:57

Ei toimi tuolleen, kierrättää vaan nestettä säiliöstä toiseen.

Jos haluat toimimaan yhdellä satulalla niin homma toimii näin:

1. poistat vakio nestesäiliön takajarrusta ja siihen kohtaan mihin säiliö tulee niin adapterilla jarruletku ja banjopultti kahvan banjo-lähdöstä,

2. mikäli sulla on kiinteä nestesäiliö niin säiliöön täytyy sen nestesilmän tilalle tehdä adapteri johon jarruletku ja banjopultti sopii, ja tässäkin tapauksessa ne asennetaan tulemaan kahvan banjolähdöstä.

Ja monet sanoo, että kahdella satulalla tulee parempi tuntuma jarruun kuin yhdellä viritellyllä systeemillä.

Re: Käsitakajarru

26.5.2013 17:23

saisko vähän neuvoo kiitos? voiko käppärin liittää takajarru sylinteriin sillain että ei tarvis toista satulaa ? :nolo:

Re: Käsitakajarru

26.5.2013 23:09

Tossa ylempänä sulle ohje.

Re: Käsitakajarru

29.5.2013 16:00

Ostakaas tosta hyvät osat käppäriin! http://www.motot.net/talli/osat/id53282/ http://www.motot.net/talli/osat/id53764/

Re: Käsitakajarru

14.6.2013 17:28

Ideoita mikä vikana? Käppäristä häviää kaikki tyhjäliike ja se alkaa laahaamaan hetken ajon jälkeen, lopulta laaahaa niin paljon että ei jaksa kulkea eteenpäin helposti. Jarrusatulan männät ei painu sisäänpäin yhtään silloin kun jarrusatula on kiinni systeemissä ja ilmattuna. Jos satulan ottaa irti niin männät liikkuvat. Jarrusatulan kiinnike on vino mutta pultteja avattu sen verran että satula pääsee suoraan levyyn nähden. Kylmänä hyvä tunto jarrussa ja toimii hienosti. Ongelma ilmeni kun vaihdoin Brembon 16X18 kahvan aprilia rs kahvan tilalle. Ilmatessa jarrupääsylinteristä ei alkuun nestetaso liikkunut mihinkään suuntaan. Voisiko siis epäillä että kahvassa olisi joku tukos? Toinen syy vois olla että jarru on kokoajan päällä vähän mutta siihen en usko koska kahva on ihan tehdas kunnossa, olen sen kyllä itse kasannut mutta kaikki osat meni mielestäni ihan oikein ja jarru toimii kuitenkin kylmänä.

Vika selvis, jarrukahva oli säädetty niin että se on kokoajan hiukan päällä

Re: Käsitakajarru

17.6.2013 20:27

Morjens ku tässä maguran kahvan tilauksessa lukee tuo ghoose variant ja niit on 13mm,16mm,20mm, niii mikä nyt on sit hyvä/suositeltava? :)

Re: Käsitakajarru

17.6.2013 20:29

13mm jos on yksi jarrusatula tulossa.

Re: Käsitakajarru

25.6.2013 23:13

Onko kukaan rakennellut tän malliseen takajarrysylkkään käppäriä?
Miten toteutit / toteuttaisit? Vanhemman 660 smc kotarin sylinteri.

http://imgur.com/nMYUpYW

Ja samalla morjesta vaan foorumin porukalle.

Re: Käsitakajarru

25.6.2013 23:32

Nestesäiliön nippa irti ja siihen kierteet adapterille.

Re: Käsitakajarru

26.6.2013 20:08

Oisko teillä ideoita miten sais rieju mrt:n smotomalliin toisen jarrusatulan kiinni? :)

Re: Käsitakajarru

30.6.2013 13:14

Teet telineen sille...

Re: Käsitakajarru

6.7.2013 18:05

Oon nyt koittanut ilmata tota käspää mut ei vaa luonnistu.
Palat liikkuvat iha vähän ja jarrukahva menee pohjaan.
Teenkö jotain väärin vai pitääkö vaan ilmata ahkerasti?

Re: Käsitakajarru

7.7.2013 20:01

Jatka ilmaamista