Tekniikka, varusteet ja temppujen tekeminen vain moottoripyöriin liittyen, EI MOPOVÄELLE!

Alueen säännöt

Ei mopoilijoita tai keskustelua mopoista tälle alueelle!

24.2.2005 23:14

Valmis on... melkeen, enään puuttuu yksi banjopultti.

21.3.2005 21:29

kannattaa opetella keulii hyvin ennenku kiinnitättää käsijarruja (ja apupyöriä?)

29.3.2005 21:39

tappo katkaisin toimii hätä tilanteissa jos meinaa mennä ympäri, mulla on crossissa tappo katkaisin.

29.3.2005 23:29

Jep, se onkin hemmetisti helpompaa repästä tappokatkasin irti kuin painaa takajarrua :)

1.4.2005 23:06

eihän sitä tarvi repiä... mulla on ainakin nappi. vasemmalla puolen, mutta oisko kellään kuvaa oikeasta käsitakajarru vivusta?

1.4.2005 23:24

Se on sammutusnappi, tappokatkasin irtoo sillon kun käsikin tangosta ja pärrä sammuu. Harvemmin nappeja siinä vaihees kerkiää paineleen kun sulta karkaa mopo käsistä.

8.4.2005 23:44

Fleshgear kirjoitti:Se on sammutusnappi, tappokatkasin irtoo sillon kun käsikin tangosta ja pärrä sammuu. Harvemmin nappeja siinä vaihees kerkiää paineleen kun sulta karkaa mopo käsistä.
Ja jos on keula yli 12.00 kulmassa, niin ei se napin painelu pahemmin auta. :D

11.4.2005 8:15

Juza kirjoitti:
Fleshgear kirjoitti:Se on sammutusnappi, tappokatkasin irtoo sillon kun käsikin tangosta ja pärrä sammuu. Harvemmin nappeja siinä vaihees kerkiää paineleen kun sulta karkaa mopo käsistä.
Ja jos on keula yli 12.00 kulmassa, niin ei se napin painelu pahemmin auta. :D


Ai ei auta... :D Juuri ite huomasin että toi vitun käsitakajarru on oikeastaan ihan turha...
Kaikki temput pystyy vetämään ilman sitä ja kunnon kulmaan noissa (cbr600) laitteissa on sellanen konejarru että huhuh, ainakin tiheillä välityksillä.

11.4.2005 10:48

Sitä mie tässä ajoin takaa, koska krosseissa rodellakin on tiheät välit ja kovat puristukset,,, mutta olisko kellään kuvaa pistää tänne siitä kahvasta/napista mikä siihen tankoon tulee?

11.4.2005 12:37

Pieni se on verrattuna noihin isompien laitteiden moottorijarruihin..
Pakko siinä on takajarrua käyttää vielä aika paljonkin jos meinaa tvelvarista alkaa tiputteleen alas, napilla se ei sieltä tule. Ihan tavallinen painettava katkaisin siinä on siis kyseessä.

11.4.2005 12:42

Niin minä taas en ajatellut muutakun noita isompia katulaitteita....

Mutta joo&o ei noissa kakstahtisissa mitään ihme konejarruja ole... tosin viimme kesänä meijän tiimin Tatu keuli kyllä miguhin deeteellä spredereitä konejarrua vasten.

21.1.2006 16:14

Kai sitä nyt pitää itekkin tuota käsitakajarrua kokeilla kun sattui löytymään halvalla 636:sen orkkis etujarrusylinteri. Samanlainen setuppi taitaa olla ainakin Kitolan kawassa, eli pitäis toimia noin.
Ongelmana on vaan se, että ylimääräinen kahva ei mahdu typerästi muotoiltuun orkkisclipariin ainakin jos haluaa vilkkujen ym käyttökytkimet pitää paikallaan, joten varmaan joutuu jotku tarvikecliparit hommata...
Asennusta suurempi ongelma onkin sitten oppia käyttämään sitä. :o

11.2.2006 13:44

Oukei, nyt on jarru kasassa ja tuntui toimivalta ainakin pienessä tallissa otettujen tyyppien perusteella. Takarenkaan sillä sai ainakin lukkoon, mutta hivenen enemmän voimaa se vaati kuin olin kuvitellut... No keväällä sitten näkee tarkemmin miten se toimii.

Tuossa pari kuvaa:
http://www.motot.net/galleria/data/2927/HB.jpg
http://www.motot.net/galleria/data/2927/MC.jpg

Jarru on siis vakio 636:sen etujarru. Cliparit vaihdoin Lucas-merkkisiin koska ne on vähän leveämmät ja näin sai paremmin mahtumaan kaikki vipstaakit kiinni. Kytkinkahvana on nyt ASV F3 ja jarruletkun kokosin Brakingin osista.
Jalkajarrusylinteriin teetätin kierteet siihen mistä lähtee normaalisti letku jarrunestesäiliölle ja siihen ruuvasin sovitepalan jossa on kierteet banjopultille. Ja siitä siis jarruletku käsijarrulle...

Ihan yksinkertainen homma sinänsä. Joissakin mopoissa saattaa olla ongelma toi letkun liittäminen jalkajarrusylinteriin. Tuohonkaan ei kovin häävejä kierteitä saanut tehtyä, mutta reilusti loctitea väliin niin kyllä se siitä...

12.2.2006 13:16

tässä on siis tämä ylempi ja kauempana oleva kahva käsitakajarrulle?
Toi oli ihan fiksun näköinen viritelmä. Ja sitte kesällä vaan hichaireja reenaamaan?? :)

12.2.2006 15:21

Vähän huono kuva noista kahvoista, mutta ylempi on kytkin. Se on ihan normaaliasennossa ja sen alapuolella on jarru. Ideana on se, että pystyy käyttämään molempia yhtäaikaa... Eli etusormi kytkimellä ja keskisormi jarrulla.