Tekniikka, varusteet ja temppujen tekeminen vain moottoripyöriin liittyen, EI MOPOVÄELLE!

Alueen säännöt

Ei mopoilijoita tai keskustelua mopoista tälle alueelle!
Lähetä vastaus

24.12.2004 19:00

anticube kirjoitti:
peppe1987 kirjoitti:Ei prkl nyt oon nii sekasin jo et miten se toteutetaan :D


Ehkä sitten kannattaa jättää toteuttamatta.


Oon ennenkin huomannu, että rasistihondakuskit antavat todella
helpolla periksi :D

24.12.2004 21:26

mihis sit kytkin laitetaa tai etujarru ?

24.12.2004 21:50

Se pitää sijoittaa toimimaan esim. peukulla tai alemmas kun kytkin.

24.12.2004 22:51

Tästä sitten tuli piikkikuskien arvailu ja spekulointi areena. Siitä olisi hyvä lähteä ettei vastaa jos ei tiedä.

Ja aiheeseen.
Sitä jarrua ei saa toimimaan millään takaiskuventtiileillä. Niinkuin joku jo totesi, jarru ei palaudu jos letkuihin kylvää venttiileitä.

Tähän tapaan se pelaa:
http://www.mp-foorumi.com/gallery/pictu ... 48aa3b.jpg

Tässäkin on ongelmana se jos painaa kumpaakin jarrua samaan aikaan. Jos jalkajarru on painettuna ja ruuttaa kahvan pohjaan niin poljin nousee ylös. Se on niinkuin jokotai.

25.12.2004 2:12

Kyllä tuossakin modata saa, vakiona kun nuo korvauskanavien "nipat" on muovia.

25.12.2004 21:18

http://www.planbee.org/2004/uudetmopot0 ... ajarru.jpg

Siis tossa on se kuva siitä miten se käytännössä tulee kiinni siihen takajarrusylinteriin. Eli uusi jarruletku tulee tangosta tuohon paikalle mistä normaalisti lähtisi takajarru säiliö, eli säiliö siirtyy tankoon.

Ei toimi niin kuin ylemmässä linkissä: http://www.mp-foorumi.com/gallery/pictu ... 48aa3b.jpg

25.12.2004 21:44

Niinhän tuolla linkissäkin selitettiin, että poistetaan tuo takajarrusylinterin oma säiliö.

26.12.2004 14:02

Ai joo katos en huomannu...

28.12.2004 0:18

Mielestäni tää vois olla esim. stunt pyörien tekniikka topic. Semmonen yleinen mihin laitettais kaikki... Mites olette rakentaneet noita wheelie bareja? Miten se tulis hitsata että kestäis (runko myös)?

28.12.2004 0:27

Sleba kirjoitti:Mielestäni tää vois olla esim. stunt pyörien tekniikka topic. Semmonen yleinen mihin laitettais kaikki... Mites olette rakentaneet noita wheelie bareja? Miten se tulis hitsata että kestäis (runko myös)?

Kyllä tälle alueelle vielä topiceja mahtuu, turha ahtaa kaikkea samaan. Paremmin löytyy ja miellyttävämpi etsiä kun asiat on jaoteltu aiheittain omiin topiceihinsa. Siis ei tänne kaikkia tekniikkajuttuja! Wheelie bareille voi ihan hyvin tehdä oman topicinsa...

28.12.2004 10:21

Eilen ostin jarrusylinterin käsitakajarrua varten. On kuulemma kawa zxr 400:n sylinteri. Ilman vipua ja nestesäiliötä maksoi 30 €. Onko jollain kokemusta toimiiko homma jos korvaa nestesäiliön pelkällä letkun pätkällä jonka tukkii toisesta päästä? Joissain Plann Been vanhoissa pyörissä näin oli ainakin tehty.

28.12.2004 12:42

Jees kyllä pitäis toimia, koska mulla on juuri tollanen viritelmä siinä etujarrusäiliön tilalla ja hyvin on tominut....

29.12.2004 21:35

En oo varmaankaan tajunnu tätä hommaa kokonaan, mut jos haluaa takajarrun käsikäyttöiseksi niin miksei vain vaihda takajarrun ja etujarrun paikkaa. Kun puristaa kahvasta, se pistää painetta takajarrulle. Ja etujarrussa toistepäin.

29.12.2004 21:57

Voi vähän hankaloittaa endojen tekemistä?

30.12.2004 0:36

Voi hankaloittaa muutakin kuin endojen tekemistä, esimerkiks ajamista. Tuntuis että jalalla etujarrun hallitseminen ois jonkinverran riskaabelia hommaa.
Lähetä vastaus