Tekniikka, varusteet ja temppujen tekeminen vain moottoripyöriin liittyen, EI MOPOVÄELLE!

Alueen säännöt

Ei mopoilijoita tai keskustelua mopoista tälle alueelle!

1.4.2010 17:28

käppäri on nyt kiinni ja aloin ilmaamaan. polkimella toimii jarru normaalisti mutta käppärikahva ei ota yhtään. kahvan vieressä säiliö josta laitoin jarrunesteet, kahvaa pumppaamalla tulee säiliöön ilmakuplia ja neste pysyy samalla tasolla koko ajan eikä painetta muodostu juurikaan?

1.4.2010 18:30

Letkut varmasti kunnolla kiinni?

1.4.2010 18:31

|juissi| kirjoitti:käppäri on nyt kiinni ja aloin ilmaamaan. polkimella toimii jarru normaalisti mutta käppärikahva ei ota yhtään. kahvan vieressä säiliö josta laitoin jarrunesteet, kahvaa pumppaamalla tulee säiliöön ilmakuplia ja neste pysyy samalla tasolla koko ajan eikä painetta muodostu juurikaan?

Käppärin letkussa on ilmaa, tää on mun mielestä helpoin tapa että ilmaa sen käppärin letkun ensin siten että, laittaa letkun sinne kahva sylinteriin ja toista päätä ei kytketä vielä mihinkään. Sitten laitetaan nestettä säiliöön ja ruvetaan pumppaamaan siihen asti että sitä tulee sieltä letkun toisesta päästä. Sitten tukitaan se letkun pää josta tulee nestettä sormilla ja pumpataan kahvaa siihen asti, että rupeaa tuntumaan painetta sormissa. Ja sitten vaan letku kiinni poljinsylinteriin ja loput ilmataan jalkajarrusta. Ehkä vähän huonosti selitetty mutta toimii, joskus jostain stuntti foorumilta lukenut ton tavan

E: Ja omasta mielestä sai vielä nopeammin ilmattua jalkajarrulla siten että, ottaa polkimen pois ja painaa jollain pidemmällä esineellä sitä mäntää ylös ja alas, esim joku pinnapultti. Saa meinaan sitä mäntää painettua syvemmälle ja siten tulee myös ilmaakin nopeammin ulos

1.4.2010 21:51

Henkka57 kirjoitti:
|juissi| kirjoitti:käppäri on nyt kiinni ja aloin ilmaamaan. polkimella toimii jarru normaalisti mutta käppärikahva ei ota yhtään. kahvan vieressä säiliö josta laitoin jarrunesteet, kahvaa pumppaamalla tulee säiliöön ilmakuplia ja neste pysyy samalla tasolla koko ajan eikä painetta muodostu juurikaan?

Käppärin letkussa on ilmaa, tää on mun mielestä helpoin tapa että ilmaa sen käppärin letkun ensin siten että, laittaa letkun sinne kahva sylinteriin ja toista päätä ei kytketä vielä mihinkään. Sitten laitetaan nestettä säiliöön ja ruvetaan pumppaamaan siihen asti että sitä tulee sieltä letkun toisesta päästä. Sitten tukitaan se letkun pää josta tulee nestettä sormilla ja pumpataan kahvaa siihen asti, että rupeaa tuntumaan painetta sormissa. Ja sitten vaan letku kiinni poljinsylinteriin ja loput ilmataan jalkajarrusta. Ehkä vähän huonosti selitetty mutta toimii, joskus jostain stuntti foorumilta lukenut ton tavan

E: Ja omasta mielestä sai vielä nopeammin ilmattua jalkajarrulla siten että, ottaa polkimen pois ja painaa jollain pidemmällä esineellä sitä mäntää ylös ja alas, esim joku pinnapultti. Saa meinaan sitä mäntää painettua syvemmälle ja siten tulee myös ilmaakin nopeammin ulos


tai sitten pistät ilmausnipan auki ja lääkeruiskulla nesteet tsydeemiin joko irroittamalla säiliötä tai sitten painaa vain sitä ruiskua säiliön pohjassa olevaa reikää vasten , sillä tavalla ainakin ite sain toimimaan, ja sitten kun saa paineita niin on helppo ilmata loput

2.4.2010 14:11

|juissi| kirjoitti:käppäri on nyt kiinni ja aloin ilmaamaan. polkimella toimii jarru normaalisti mutta käppärikahva ei ota yhtään. kahvan vieressä säiliö josta laitoin jarrunesteet, kahvaa pumppaamalla tulee säiliöön ilmakuplia ja neste pysyy samalla tasolla koko ajan eikä painetta muodostu juurikaan?

tai sit pistät lääkeruiskulla jarrusatulasta nesteet

6.4.2010 20:25

Ite suosittelen tuota lääkeruiskua niin että pistää säiliön letkusta nesteet läpi.

11.4.2010 17:27

psry sivuil on selkeet ohjeet miten ton voi tehä. kaks tapaa jotka satavarmasti jotenki toimii:)

14.4.2010 15:02

jos jotain kiinnostaa niin mulla ois myydä käppärisetti (sis. kahvarungon, upouuden teräspunosletkun ja adapterin) piikkiseen dtseen.

18.4.2010 0:29

Minkäslaista käppäriä porukka on tehny/suosittelee tekemään husseen, kun aattelin et tekis värkkäilis sellasen niin pystys opetella keulii muutenki ku jalka jarrulla? :P

18.4.2010 20:45

mistä halvalla jarruletkua? :D

18.4.2010 20:50

http://www.purkuosat.net/

18.4.2010 23:04

Banuu kirjoitti:mistä halvalla jarruletkua? :D

Dunlop Hiflexiltä ite ostin. 1,5m letku päineen makso 52€.

21.4.2010 16:18

Oisko porukalla mitään ilmaus vinkkejä käsijarrulle? Oon ny koittanu pari päivää ilmata sitä ilman tuloksia. Takajarru toimii kyllä pedaalista hyvin muuta käsijarru ei ota juuri yhtään. Nestettä oon ajanu jo 4dl läpi järjestelmästä. Viime ilmaus kerralla sain vähän pitoo jarruun normaalilla ilmaustyylillä pumppaamalla käsijarrukahvaa, mutta ilmaa oli siltikin reilusti. Renkaan sai pukilla ollessa pyöriin käsillä. Tänään koitin ilmata semmosella paineilmalla toimivalla laitteella, joka imee ilmausnipasta. Ilman tuloksia kylläkin, tai oikeestaan vaan tuloksia heikentäen kun otin banjon irti pedaalin pääsylinteristä ja pistin takasin niin en saanu enää yhtään pitoo jarruun.

Ensimmäinen moponi

21.4.2010 17:20

Onko ihan turha pistää mopoon kyseinen jarrusysdeemi kiinni, jollei edes aijo "Stunttailla"? Toisin sanoen tykkään enemmän/olen tottunut käyttämään käsitakajarrua, kuin jalkaversiota! :) :lol: Onko siis ihan turha homma?

21.4.2010 17:26

Spitti kirjoitti:Onko ihan turha pistää mopoon kyseinen jarrusysdeemi kiinni, jollei edes aijo "Stunttailla"? Toisin sanoen tykkään enemmän/olen tottunut käyttämään käsitakajarrua, kuin jalkaversiota! :) :lol: Onko siis ihan turha homma?

no kyllä kait se melko turha on jos et stunttaa..