Tekniikka, varusteet ja temppujen tekeminen vain moottoripyöriin liittyen, EI MOPOVÄELLE!

Alueen säännöt

Ei mopoilijoita tai keskustelua mopoista tälle alueelle!

26.2.2010 20:01

Itselläkin on sama ettei meinaa ilmaus onnistua jalkajarrun saa kyllä helposti ilmattua mutta tonne käsijarruun ei tahdo millään saada painetta missä vika?

26.2.2010 20:33

sika1 kirjoitti:Itselläkin on sama ettei meinaa ilmaus onnistua jalkajarrun saa kyllä helposti ilmattua mutta tonne käsijarruun ei tahdo millään saada painetta missä vika?

kuten sanoin tossa edellisessä viestissä niin koitas ilmata se käppärin letku ensiksi, näin saa nopeasti ja varmasti, sitten jää enää jalkajarrun letku ja se on aika helppo ilmata normi tavalla

26.2.2010 21:17

joo kokeilin mutta ampuu vaan nestettä jarruneste säiliöstä eikä synny minkään näköstä painetta :eek: eikä tule kyllä yhtään ilmaakaan kun ilmasin, pelkkää nestettä.

27.2.2010 13:33

Jalkajarrun sylinterin säätö pitää myös säätää sillain että mäntä pääsee tuleen mahdollisimman ulos.

1.3.2010 14:00

Jos jollain on myydä jarrukahva irrallisella nestesäiliöllä nii pistäkää YV:tä!!

2.3.2010 3:12

ite lähtisin ilmaa jarruu eka niin et käppärin letkuu nesteet pumppaamalla läpitte nii että tihkuu toisesta päästä sitte vasta kiinni jalka jarruun ja sit avaa työsylinterist nippa ja lähtee ilmaamaa normaalisti ilmaa vain käppärii painamalla. sen jälkeen stekkaa jalkajarru ja kokeilla mitn se toimii ja tehä tota prosessii nii kauan ku kummatki toimii kunnolla. näinkö vai miten se meni?:D

2.3.2010 16:05

Ite ilmasin niin, että ensin käsijarrulla ilmaa niin kauan kunnes tulee nipasta vähän nestettä(samalla aina lisäilee nestettä käppärin nestesäiliöön), sen jälkeen niin, että nippa auki, sitten käppäri pohjaan, jonka jälkeen jalkajarrupoljin pohjaan ja nippa kiinni. Tuota nippa auki -> käppäri pohjaan -> jalkajarru pohjaan -> nippa kiinni, kun toisetelee muutaman kerran niin hyvä tulee :P

3.3.2010 0:17

Irrallinen säiliö helvettiin, sinne päähän iso injektioruisku jossa nestettä reilusti. Sitten vaan ilmausruuvi auki ja painamaan ruiskua niin kauan että nestettä tulee ilmausruuvista. Ruuvi kiinni nestesäiliö kiinni ja nesteet sinne. Jossain tapauksissa vaatii hieman ilmausta, joskus tulee hyvä kerralla. Helpoin tapa..

3.3.2010 22:11

Hariz kirjoitti:Irrallinen säiliö helvettiin, sinne päähän iso injektioruisku jossa nestettä reilusti. Sitten vaan ilmausruuvi auki ja painamaan ruiskua niin kauan että nestettä tulee ilmausruuvista. Ruuvi kiinni nestesäiliö kiinni ja nesteet sinne. Jossain tapauksissa vaatii hieman ilmausta, joskus tulee hyvä kerralla. Helpoin tapa..


Tai helpommalla pääsee kun löysyttää alhaalta nippaa ja ylhäältä korkki auki ja sitten alhaalta työntää ruiskulla nesteet.

4.3.2010 0:49

-Ola- kirjoitti:
Hariz kirjoitti:Irrallinen säiliö helvettiin, sinne päähän iso injektioruisku jossa nestettä reilusti. Sitten vaan ilmausruuvi auki ja painamaan ruiskua niin kauan että nestettä tulee ilmausruuvista. Ruuvi kiinni nestesäiliö kiinni ja nesteet sinne. Jossain tapauksissa vaatii hieman ilmausta, joskus tulee hyvä kerralla. Helpoin tapa..


Tai helpommalla pääsee kun löysyttää alhaalta nippaa ja ylhäältä korkki auki ja sitten alhaalta työntää ruiskulla nesteet.

Hmm.. ktm:ssä ei toiminut tuo taktiikka, ainakaan normaali lääkeruiskulla ei saanut painettua nesteitä alhaalta :lol:

7.3.2010 11:17

http://www.solomotoparts.com/product.ph ... 523&page=1 eli jos tilaan tuon niin pitäisi mennä vm-93 honda cbr 600:seen suoraan? ja toinen juttu eli kun valitsee tuolta tuon kit type ja sieltä pro w/Shorty Clutch Cap niin tulee tuo sarja tällä kahva tyylillä ? http://www.solomotoparts.com/product.ph ... 523&page=1

7.3.2010 23:12

voi ol vähä tyhmä kysymys mut olihan käsitakajarru kahva ylhäällä ja kytkin alempana? :nolo:

7.3.2010 23:19

Ite piän just toiste päin.

8.3.2010 14:02

Eikait niilä periaatteessa mitää merkitystä oo, testaa kumminki päin.

8.3.2010 16:33

Ei näissä mitään sääntöä ole. Monille vaan on kätevämpi käyttää kytkintä etusormella ja uskoisin sen olevan hyvin luontevaa myös sulle.