Tekniikka, varusteet ja temppujen tekeminen vain moottoripyöriin liittyen, EI MOPOVÄELLE!

Alueen säännöt

Ei mopoilijoita tai keskustelua mopoista tälle alueelle!

10.1.2010 0:17

[quote="Hariz"]Tehkää niihin mopoihin se käsitakajarru vaan adapterilla, varmasti tarpeeksi tehokas oikealla jarrusylinterillä.[/quote]

mikäs pointti tossa on? tsekkaileppa esimerkiksi stunttikuski ryan mooren pyörää (oisko ollu 450cc supermoto honda) ni sillä on jalkajarrunpääsylinteriin laitettu se käppäri. että ei se nyt mikää mopopoikien juttu ole...

10.1.2010 11:08

Ehkä hariz juuri niillä "mopoilla" noita 125cc ja siitä ylöspäin, tämähän ei ole mopoalue :lol: ... ja tosiaan se on oikealla sylinterillä tarpeeksi tehokas, ainakin itselläni.

10.1.2010 11:19

juuh:D mutta siis ei se yhelläkään satulalla voi olla huono jos maailman huippu stunttaajaki käyttää sitä. siinä oli mulle syy miks itte sorvaan sen holkin sinne ja pääsen itte helpolla ja jossain vaiheessa kumminki toi piikkinen pitää myydä ni menee helpommalla ku ei poraile mitää reikii jarrusatulan alle. vaikka siitä mitää haittaa oliskaan..

10.1.2010 11:59

Jaa, mullakin on adapterilla tehty ja hyvähän se on... Ei täydy viritellä swingii mtn.

10.1.2010 14:49

en tiedä tulkitsinko oikein mutta tuolla mopoadapterijutulla varmaan tarkoitettiin että adapterilla ja yhdellä satulalla pärjää kevyemmän pyörän kanssa paremmin mutta 300kg pyörä? mielummin 2 satulaa.

10.1.2010 15:07

kyllä se riittää siihen pc25:seen ( vai mistä ton 300kg pieraisit?) ihan adapterillakin. sopiva pääsylinteri vaan, jarrusatulan liukutapit ym rasvassa, hyvät levyt ja palat.

Kahden saman satulan ja yhden satulan tehoerot tulee melkein kokonaan siitä paljonko sulla on ilmaa järjestelmässä. Paljon helpompi ilmata kun ei ole yhtä pääsylinteriä välissä. Jarruneste nyt ei liikoja kasaan puristu. Ellei sulla sitten ole jalkapääsylinterissä palautusjousi kuoleentunut tai jtn joka aiheuttaisi sen että kädellä painettaessa pitäisi ensin työntää jalkasylkän mäntä ulos ja sitten vasta työsylkän mäntä/männät.

Käytännössähän ero tulee siinä että adapterilla tehdyissä tuppaa tulemaan yhden painalluksen viive kun vaihtaa jarrua. esim normikeuloista spreaderiin niin eka jarrutus käsisylkällä (ja toisinpäin) saattaa olla tehoton.

10.1.2010 18:40

Ja sen toisen satulan voi vaihtaa mieleisekseen, vaikka nelimäntäiseen jos haluaa yhdellä sormella toimivan? 2 Satulaa on aina parempi, jos on koneistettu se palikka mihin tulee kiinni ne satulat, eikä niitä lattarautapatentteja, ne on naurettavia. :D
Ryan Moore koneistaa myös niitä satula-adaptereita, myös motoihin joten ei se voi turha keksintö olla jos teidän mielestä Ryan Moore = JUMALA.

En kyllä yhtään epäile sitä myöskään etteikö se jarrusatula + adapteri toimisi yhtä hyvin, on paljon simppelimpi eikä vie raha tuhansia. Mutta välineurheilua koko homma, imo.
loppukevennys;

http://hoheydesigns.com/archives/catego ... 25cc-560cc

http://hoheydesigns.com/wp-content/uplo ... %5B%5D.JPG

-koubi

11.1.2010 23:57

Jos jotain kiinnostaa niin mul ois myydä käppärisetti piikkiseen dtseen. setis työsylinteri, letku ja adapteri. Kyselyt YV:llä.

12.1.2010 22:14

Voisko joku asiasta tietävä laittaa jotku vitun yksityiskohtaset tiedot miten tehä kotariin samaan pääsylinteriin käsitakajarru et saisin sen viimein alotettuu. Mieluiten vaikka kuvien kera? :) Ja onko väliä repiikö sen kahvan ja säiliön vaikka aeroxista?

12.1.2010 22:18

-sakke- kirjoitti:Voisko joku asiasta tietävä laittaa jotku vitun yksityiskohtaset tiedot miten tehä kotariin samaan pääsylinteriin käsitakajarru et saisin sen viimein alotettuu. Mieluiten vaikka kuvien kera? :) Ja onko väliä repiikö sen kahvan ja säiliön vaikka aeroxista?


"niinvarmaanjoo1" osaa varmaan auttaa sua enemmänkin tossa ktm:män käsijarrun värkkäämisessä. Unohda se roxin satula, ottaa pinnoihin kiinni pyörässäs. Ja sillä on väliä mistä sen kahvan vie. Sinuna ottaisin sen jostakin vanhemmasta piikkisestä kyykystä missä on säiliöllinen etujarrusylinteri; Gagivat ja rs:ssät ja aprillia af1:set; suzuki rgf:t omaa moiset. purkuosat.net on hieno sivusto.

12.1.2010 22:46

kopebe kirjoitti:
-sakke- kirjoitti:Voisko joku asiasta tietävä laittaa jotku vitun yksityiskohtaset tiedot miten tehä kotariin samaan pääsylinteriin käsitakajarru et saisin sen viimein alotettuu. Mieluiten vaikka kuvien kera? :) Ja onko väliä repiikö sen kahvan ja säiliön vaikka aeroxista?


"niinvarmaanjoo1" osaa varmaan auttaa sua enemmänkin tossa ktm:män käsijarrun värkkäämisessä. Unohda se roxin satula, ottaa pinnoihin kiinni pyörässäs. Ja sillä on väliä mistä sen kahvan vie. Sinuna ottaisin sen jostakin vanhemmasta piikkisestä kyykystä missä on säiliöllinen etujarrusylinteri; Gagivat ja rs:ssät ja aprillia af1:set; suzuki rgf:t omaa moiset. purkuosat.net on hieno sivusto.

Justhan mää puhuin että kotarin omaan työsylinteriin tekis sen eikä laittais roxin satulaa vaan roxin pelkän kahvan ja letkun..

12.1.2010 23:36

-sakke- kirjoitti:Voisko joku asiasta tietävä laittaa jotku vitun yksityiskohtaset tiedot miten tehä kotariin samaan pääsylinteriin käsitakajarru et saisin sen viimein alotettuu. Mieluiten vaikka kuvien kera? :) Ja onko väliä repiikö sen kahvan ja säiliön vaikka aeroxista?

Jos ktm:n vakio poljinsylinteriin teet niin joudut teettämään/itse sorvaamaan uuden korkin siihen takajarru neste säiliöön, ja siihen tirkistysreiän tilalle täytyy tehdä kierteet ja tehdä adapteri siihen johon saa kiinni jarruletkun, sitten vaan ilmausta ja se on siinä

12.1.2010 23:49

Eli siis siihen sorvattuun korkkiin pitää tehä adapteri, johon tulee sitten banjopultti ja letku?

13.1.2010 0:04

-sakke- kirjoitti:Eli siis siihen sorvattuun korkkiin pitää tehä adapteri, johon tulee sitten banjopultti ja letku?

Ei vaan adapteri tulee siihen missä on se tirkistysreikä josta näkee paljon siellä säiliössä on jarrunestettä, JA se säiliön korkki tarvii vaihtaa koska siinä on niitä pikkureikiä

13.1.2010 0:05

Aa aivan joo, elikkä se adapteri tulee siihen jarrusylinterin sivuun, ja se korkki tulee sinne päälle.