Tekniikka, varusteet ja temppujen tekeminen vain moottoripyöriin liittyen, EI MOPOVÄELLE!

Alueen säännöt

Ei mopoilijoita tai keskustelua mopoista tälle alueelle!

30.8.2007 14:48

simpelipom kirjoitti:juu mut huonopuoli onkin siinä että kotarissa ei oo erillistä nestesäiliötä vaan ne nesteet on siinä työsylinterissä itsessään.. mutta eikö muka se haarotus systeemi pelitä jos on molemmat säiliöt täynnä nestettä. ku tuntuis että sillon ku painaa jompaakumpaa jarrua nii sillon se pelitäs normisti.. vai miten?
en ole kyllä ikinä nähnyt takajarrua jossa näin olisi? onko ktm muka niin omituinen?

jalalla painaminen sulkee käsijarrun pois, ei siinä muuta ihmeellistä ole, muuten tuo onkin vähän vaikea saada toimimaan ellei sovella vaijeria/nestekytkin härpäkettä missä mekaanisesti liikutetaan välityksellä jarrupoljinta.

30.8.2007 16:02

simpelipom kirjoitti:juu mut huonopuoli onkin siinä että kotarissa ei oo erillistä nestesäiliötä vaan ne nesteet on siinä työsylinterissä itsessään.. mutta eikö muka se haarotus systeemi pelitä jos on molemmat säiliöt täynnä nestettä. ku tuntuis että sillon ku painaa jompaakumpaa jarrua nii sillon se pelitäs normisti.. vai miten?

Kotarin poljinsylinteriin voi tehdä niin,että tekee nestesäiliön korkkiin kierteet banjopultille ja tukkii sen muovisen tirkistyssilmän jollain koska se muovi ei välttämättä kestä kovaa painetta.
Oman käsityksen mukaan se toimii tällä tavalla samanlailla,kuin muutkin käsijarrut,mutta järjestelmässä on vaan enemmän nestettä.

30.8.2007 19:03

toimii, muttei hyvin, sitä isoa säiliötä ei saa ilmattua niin hyvin että pitäisi jarrupaineita, lisäksi muutenkin noin iso onkalo antaa aina jostain periksi joten jarruteho ei tulisi kummoinen olemaan.

30.8.2007 19:25

no perskeles.. mitenkähän se olisi kaikkein paras tehdä nimen omaan kotarin säiliöön??

30.8.2007 19:45

http://www.motot.net/forum/viewtopic.php?t=64467

30.8.2007 20:32

simpelipom kirjoitti:no perskeles.. mitenkähän se olisi kaikkein paras tehdä nimen omaan kotarin säiliöön??


Paras tapa olisi tehä toi tolleen haarottamalla, ja laittaa sitten takaiskuventtiilit sekä jalkajarrulle että käsijarrulle meneviin letkuihin. Elikkä kun painaa jalkajarrua takaiskuventtiili sulkee tien käsijarrukahvalle, ja vastaava tietenkin toisinpäin. Tällöin ei tarvis sen kummempia säiliö tms. virityksiä tehä.

30.8.2007 20:51

oisko kenelläkään antaa linkkiä josta sais noita haaroittimia ja takaiskuventtiileitä? mutta mites ku tossa aiemmin sanottiin että ei oikee toimi se haaroitus? vai onko se takaiskuventtiili se idea tässä haarotuksessa? ;)

30.8.2007 21:40

Joo, kahella takaiskuventtiilillä saisit tilanteen semmoseks että aina ois ikäänkun vaan yks letku käytössä.

30.8.2007 21:56

Vetäkää ny käteen teijä haaroittimienne kanssa!
Ostakaa vaikka ~20 eurolla jostain purkaamolta uus takajarrun pääsylinteri ja tehkää siihen adapteri banjoliittimelle jossette orkkista uskalla paskoa..

24.12.2007 0:58

niin toimiiko etujarrusylinteri käännettynä ylösalaisin puristimena käsitakajarrulle?

24.12.2007 2:34

Anddi kirjoitti:niin toimiiko etujarrusylinteri käännettynä ylösalaisin puristimena käsitakajarrulle?


sehän riippuu ihan nestesäiliöstä että pystyykö vaihtamaan sen paikkaa, eli kääntämään korkin ylöspäin

24.12.2007 11:57

Anddi kirjoitti:niin toimiiko etujarrusylinteri käännettynä ylösalaisin puristimena käsitakajarrulle?

Kyllä se jotenkin toimii,mutta aina,kun palat kuluu niin säiliöstä häviää nesteitä jolloin hörppii ilmaa järjestelmään ja sit pitää ilmailla useemmin.
Itellä oli sendan etujarrukahva varmaankin pari viikkoa,mutta rupes ärsyttämään se ilmailu niin laitoin derpin kahvan etujarrukahvaks ja otin rgf:än erillis-säiliöllä olevan kahvan takajarrukahvaksi.
Nyt toimii helvetin hyvin eikä oo ekan ilmauskerran jälkeen tarvinnu ilmailla.

24.12.2007 22:46

ok.. pittääpi sitten hommata takajarru sylinteri

21.1.2008 21:25

missäs kaikissa pyörissä on tollanen erillis-säiliöllä oleva jarrukahva? kun ois tarkotus rakentaa käsitakajarru.

21.1.2008 21:56

Monissa isommissa kyykyissä ainakin.