Tekniikka, varusteet ja temppujen tekeminen vain moottoripyöriin liittyen, EI MOPOVÄELLE!
Alueen säännöt
Ei mopoilijoita tai keskustelua mopoista tälle alueelle!
25.8.2011 22:43
sampo! kirjoitti:http://www.youtube.com/watch?v=7gL8RgKeBpM&feature=channel_video_title Toi mitä käy 4:23 kohdalla kuumottaa :/
Kuullu selllasta huhua, että lähtee vispaamaan jos tuo keulan tonttiin eturengas sopivasti kääntyneenä. En tiedä näyttääkö vaan, mutta niin tais tossa videossakin käydä. Eikä sen paljon tarvi vinossa olla että lähtee. Voi olla tuuripeliäkin, mutta ite aina yrittäny tuoda vähän kovemmissa vauhdeissa renkaan suorassa maahan ja ei ole noin käynyt ikinä.
25.8.2011 22:50
Toinen mikä tohon vaikuttaa on se, että eturenkaan pyöriminen hidastuu/pysähtyy keuliessa, ja keulan laskiessa mennään hetken aikaa eturengas lukossa. Silloinkin eturengas olis tärkeä pitää menosuuntaa kohti, jos rengas on vinossa siinä vaiheessa kun nappaa pitoja niin voblausta taitaa olla odotettavissa..
27.8.2011 13:53
Tankslapperi endurolla on kokovittumainen ilmiö:D
14.9.2011 18:00
Jammulla menee jo sellanen 10-15m helposti, mutta sitten ei pysy enää ylhäällä, miten saisi pysymään? jotain enuvoja alottelijalle
14.9.2011 18:16
Keulitko vaihteen loppuun? Isompaa silmään ja enemmän kulmaa niin etköhän pääse pitempää matkaa keula pystyssä.
14.9.2011 20:35
Joo menee vaihteen loppuun, sittenkun vaihtaa niin Booo
ooootäytyis vissiin jarrulla opetella, ettei pääse menemään liian kovaa, tai sitten koittaa nostaa kakkosella
15.9.2011 23:43
hei ihan helvetin hyvä opetusvideo?! edelliselle kulmaa vaan lisää ja pykälää isompaa, reenaa se jarrun käyttö tietty eka jos ei oo hanskassa!
19.9.2011 21:54
Hyvähän se omaa videoo on mainostaa.
Itselläkin oli ennen ongelmana, että booas keula maahan, kun vaihto vaihdetta, mutta nykyään menee 1-6 vaan jos suoraa riittää helposti. Kakkosella en kyllä saa nostettua millään
19.9.2011 22:48
Koita vasen jalka takatapilla seisten?
21.9.2011 17:22
Jokainen joka tänne postaa, vois lukea edes pari sivua taaksepäin. Jokainen kysymys joka tänne postataan, löytyy vastaus näistä aiheista sivuja selaamalla.
Menkää pojat treenaamaan, kohta tulee talvi.
24.9.2011 11:30
Eilen ekan kerran sain Rieju Smx vaihettuu 2vaihteelle ja menee silläkin hetken. Nyt harjoittelemaan lisää -->
8.10.2011 0:26
keulimisen oppimiseen ei oo oikeen muita neuvoja kun että harjoittele, pyörän tunteminen (tehoalue, kytkin, jarrut, osin myös ehkä jousitus) keuliessa, hakea sitä tuntumaa. Sitä tulee vaan useilla tunneilla treeniä.
Jarru keuliessa on paljon suurempi käsite kuin "refleksi, joka estää ympärimenon", kun on hyvä tuntuma jarruun, voi huoletta harjoitella keuliessa esimerkiksi juuri tämä perus asia keulimisen opettelussa, että paljonko pitää olla kulmaa vaihdetta vaihtaessa.
Kun jarruun on 100% luotto, niin keuliessa voi keskittyä paljon muuhunkin kuin pelkkään pystyssä pysymiseen. Itse keulin jo vaikka kuinka hyvin (matkaa meni niin paljon kuin suoraa riitti ja loivat mutkatkin menivät) , ennen kun rupesin treenaamaan coasteria ja kulmia. Kun todellista tuntumaa jarruun tuli, juuri näiden treenien avulla, niin tämän jälkeen keuliminen ei ole ollut ollenkaan epävarman oloista. Ei tarvitse edes miettiä että mitäs jos menee ympäri, kunhan vaan muistaa tarkistaa pyörän (varsinkin takajarrun) kunnon päivittäin
30.10.2011 22:11
--
Viimeksi muokannut Sksksk päivämäärä 1.11.2011 17:03, muokattu yhteensä 1 kerran
30.10.2011 23:30
Ei sitä tasapainopistettä millään neuvoilla opi, vaan harjottelemalla. Treeniä vaan ja kannattaa vaan pitää niitä jalkoja tapeilla. mutta lueppa edellisiä kommentteja niin saattaapi löytyä neuvot:D