Tekniikka, varusteet ja temppujen tekeminen vain moottoripyöriin liittyen, EI MOPOVÄELLE!

Alueen säännöt

Ei mopoilijoita tai keskustelua mopoista tälle alueelle!

Kun keulit ja vaihdat vaihteita..

käytän kytkintä
3513
78%
raakana sisään
984
22%
 
Ääniä yhteensä : 4497

20.11.2010 22:08

En tiiä oliko täl foorumil jo kysytty, mut nyt ku on keulimisest kyse ni käytättekö kytkintä ku vetelette kilvelle tai keulimisraudalle. Mitä nyt usein nähny kilvelle vetelyy ni välil kuulostaa siltä et jarrutellaa mottorijarrun kans ja välil kytkimen kans. Itel muutaman kerran otettu perstuntumaa asfaltista ja yhel kerral otti jarrulevy kunnol lämpöö ja ei sen takii pitäny. Jäi vaa kaivelee mielee et oiskoha se kytkimen käyttö parina kertana säästäny kilpee ja takalippaa... sekä lompakkoa. :) Ja itse siis vaihdan raakana kun menee niin sulavasti. Vois kyl alkaa harjottelee kytkimen käyttöö vaihtaessa keula pystyssä.

GG

20.11.2010 23:51

Kellään kokemuksi että millanen on keulia GasGas ec piikillä`?

21.11.2010 14:44

AFT3RMiX kirjoitti:En tiiä oliko täl foorumil jo kysytty, mut nyt ku on keulimisest kyse ni käytättekö kytkintä ku vetelette kilvelle tai keulimisraudalle. Mitä nyt usein nähny kilvelle vetelyy ni välil kuulostaa siltä et jarrutellaa mottorijarrun kans ja välil kytkimen kans. Itel muutaman kerran otettu perstuntumaa asfaltista ja yhel kerral otti jarrulevy kunnol lämpöö ja ei sen takii pitäny. Jäi vaa kaivelee mielee et oiskoha se kytkimen käyttö parina kertana säästäny kilpee ja takalippaa... sekä lompakkoa. :) Ja itse siis vaihdan raakana kun menee niin sulavasti. Vois kyl alkaa harjottelee kytkimen käyttöö vaihtaessa keula pystyssä.

Ite oon kilvelle heittäny ihan moottorijarrulla, mut monet vetävät varmaan kytkin pohjassa siistiä manuaalia ja lopulta kilvelle. :)

22.11.2010 13:06

Itse vedin ekoja kertoja moottorijarrulla, KUNNES yhtenä kertana kaikki meni pieleen - tasapaino heitteli --> nilkka suoraksi jarrulla --> moottori sammui --> moottorijarrun voimakkuudesta johtuen melkein stongan yli.

Takajarru on koetuksella jos ei kytkintä käytä, ja parempi se on kytkimellä vetää...

22.11.2010 19:34

Puolkkinen kirjoitti: mut monet vetävät varmaan kytkin pohjassa siistiä coasteria ja lopulta kilvelle. :)

köh!
Kytkin pohjaan ja romut katuun!

--Ålli kirjoitti:Kellään kokemuksi että millanen on keulia GasGas ec piikillä`?

No siis niinku melkee yht hyvä ku kotaril vaik kotari on kyl tehokkaampi ku se keulii aavikkoväleil viel kuudestkynpist.

23.11.2010 19:12

Messico kirjoitti:Takajarru on koetuksella jos ei kytkintä käytä, ja parempi se on kytkimellä vetää...

Eli keula tulee siis varmemmin alas kytkin pohjas. Ehkä sit viisaampaa siis käyttää kytkintä tol AJP:n takajarrul :D

24.11.2010 9:52

AFT3RMiX kirjoitti:
Messico kirjoitti:Takajarru on koetuksella jos ei kytkintä käytä, ja parempi se on kytkimellä vetää...

Eli keula tulee siis varmemmin alas kytkin pohjas. Ehkä sit viisaampaa siis käyttää kytkintä tol AJP:n takajarrul :D

Tulee kai se helpommin alas kytkimen kanssa kun kone ei vedä...

24.11.2010 21:49

Henkka57 kirjoitti:
AFT3RMiX kirjoitti:
Messico kirjoitti:Takajarru on koetuksella jos ei kytkintä käytä, ja parempi se on kytkimellä vetää...

Eli keula tulee siis varmemmin alas kytkin pohjas. Ehkä sit viisaampaa siis käyttää kytkintä tol AJP:n takajarrul :D

Tulee kai se helpommin alas kytkimen kanssa kun kone ei vedä...

taitaa kone jarrutella tuollasissa kohdissa

24.11.2010 22:37

Qazaaownzu kirjoitti:
Henkka57 kirjoitti:
AFT3RMiX kirjoitti:
Messico kirjoitti:Takajarru on koetuksella jos ei kytkintä käytä, ja parempi se on kytkimellä vetää...

Eli keula tulee siis varmemmin alas kytkin pohjas. Ehkä sit viisaampaa siis käyttää kytkintä tol AJP:n takajarrul :D

Tulee kai se helpommin alas kytkimen kanssa kun kone ei vedä...

taitaa kone jarrutella tuollasissa kohdissa

Yli balance pointissa tulee kyllä kytkimen kanssa nopeammin alas.. Ja kun vielä piikkisistä puhutaan ?

25.11.2010 19:21

riippuu vähä vaihteesta ja nopeuksista, muttei kukaa liian nopee haluu alas tulla:DD

25.11.2010 20:26

Sittenhän päästetään taas kytkimestä irti ja kaasulla pehmeennetään alas tuloa.. Mene ja tiedä! :nörtti: Ja se vasta siistiä onkin, kun sitä kulmaa otetaan kunnolla kytkimellä liu'utellen hiljentäen vauhtia ja kelaamalla vaihteita alas, ja siitä lähtee vielä circle combottelemaan. 8)

4.12.2010 18:17

mtien ku vedätte circlee nii mikä teijä keskittymis piste,et mihin katotte keulimise aikana. on ku ite heitän circlee nii 4 jälkee alkaa men pää pyöräl :)

4.12.2010 19:55

yleensä kattelen tyhjää, eli en kattele mitää tiettyy, välil voi kattoo jos polliisit tullee, mut ei siit ny paljoo tartte huolehtiiD:

22.12.2010 17:32

mä vedän tasanen pien veto päällä ja jarrulla himmaillen sopivasti. sit ku tuntuu et lippa ottaa kiinni nii kaasu pois ja jarru pohjaa. ja siit sitte ku kerkee nii kytkin pohjaa ja jatkaa sitte miten haluukaa. tossa ei tuu pitkää moottorijarrutustakaan.

mopomiehiä

6.1.2011 3:46

itse olen mopo miehiä!
keulin mun mankilla melkee 4 metrii .... kolme ja pual on mun enkka .... kaverit sanoo et oon aika hyvä..
mun mankissa on 250cc harlidevidsonin 2 tahti moottori... vittu että lähtee .. se kulkee iha vitusti !!
en oo kokeillu huippui ku alkaa vispaa ja keulii ... mut oon ajanu 220kmh !!!!!

tiiän et tuutte sanoo et lapsellista ja sillee mut vetäkää ite paremmmi monkilla ... lähtekää viivalle tonne vauhtisuoralle !! harrastan muute rossia mutta siitä sitte eriksee joskus!