10.9.2010 0:15
Cross@r kirjoitti:Ite nostan kolmosella ja melkeen heti vaihan kutosta. Paljon helpompaa isommalla vaihteella omasta mielestä Ja pakko pitää suht isohkoa kulmaa, muuten loppuu vääntö
10.9.2010 22:47
ton kirjoitti:Cross@r kirjoitti:Ite nostan kolmosella ja melkeen heti vaihan kutosta. Paljon helpompaa isommalla vaihteella omasta mielestä Ja pakko pitää suht isohkoa kulmaa, muuten loppuu vääntö
Tottakai se on helpompaa, mut kannattas reenata eka tasakaasul ykkösel jarrulla kulmaa säädelle keulimaa nii pitkästi ku tietä riittää. Siin on sit tosi hyvä pohja lähtee keulii vaik millast kulmaa ja vauhtii. Tehkää toki niiku lystää, mut toi toimii.
11.9.2010 0:55
11.9.2010 1:49
Baw33 kirjoitti:Ite kans nostan kakkosella ja kutosta vaan heti sisään.. Paljo mukavempaa keulia alaväännöillä balanssi pisteessä, ihan ittensä ja pyörän kannalta. Ranteet vaan paukkuu tossa keulimisessa..
11.9.2010 4:00
EGo0s kirjoitti:No niin. Eli tässä tullu nyt viikon verran harjoiteltua keulan nostoa. Ensin nostin keulaa ihan 2 vaihteella 30km/h vauhdeista, enkä juurikaan uskaltanut nostattaa kierroksia kytkimen kanssa enempää.
Nyt sitten parisen päivää sitten alkoi tuo nostaminen tuntua ihan erinlaiselta. Eli 30 kakkosvaihteella ja kytkimen kanssa ylös. Kulmaa(tai no voiko sitä kulmaksi sanoa ) oli jotain klo 14. Ja siitä sitten pumppasin jarrulla paripäivää sen 2 tunnin ajan. Nyt tuntuu aivan kuin takajarru olisi yhtä tunnoton kuin silloin kun aloitti keulimisen. Onko se vain tuo kotarin takajarru, mikä on muutenkin suhteellisen tunnoton, vai harjoituksen puutetta?
Ja sitten vielä, että missä kohtiin ootte vaihtanut yleensä vaihdetta? Itse nyt olen vaihtanut siinä nousu vaiheessa jo 3, mutta ei olisi silloinkaan välttämätöntä? Kotarissa siis välit 13/42, mahtaakohan olla liian pitkät?
Entä mikä tapa olisi helpoin lähteä treenaamaan sitä jarrua? 2 ylös ja sitten heti alas ja jne.
Tuntuu kyllä ranteissa viikon treenuksen jälkeen tuo nostelu.
Eli neuvoa jarrun käyttämiseen ja vaihteen oikean aikaseen vaihtamiseen.
11.9.2010 16:13
11.9.2010 16:38
Baw33 kirjoitti:Ite kans nostan kakkosella ja kutosta vaan heti sisään.. Paljo mukavempaa keulia alaväännöillä balanssi pisteessä, ihan ittensä ja pyörän kannalta. Ranteet vaan paukkuu tossa keulimisessa..
11.9.2010 17:01
11.9.2010 20:36
Cross@r kirjoitti:Baw33 kirjoitti:Ite kans nostan kakkosella ja kutosta vaan heti sisään.. Paljo mukavempaa keulia alaväännöillä balanssi pisteessä, ihan ittensä ja pyörän kannalta. Ranteet vaan paukkuu tossa keulimisessa..
Näinpä, lisäksi pienemmällä vaihteella on vähän nykivämpää Mites ne ranteet tossa paukkus? Nykäsyssä vai? Mites noin pienellä vaihteella nostat?
Nouseeko keula paremmin jos on isompi kuski kyydissä? Ite kun saan hädin tuskin nelosella nousemaan niin kaveri ~85kg saa kotarilla nelosella ihan istuviltaan. Ite seison ja sitte kytkinpommia ja hyppään samalla satulaan.
11.9.2010 22:52
JL- kirjoitti:No ei oo ihme jos ylhäältä on tehoo lähteny ku yksrenkainen mäntä ja ton verran ajettu.
13.9.2010 15:43
Baw33 kirjoitti:Ite painan alle 60kg ja nousee vielä kutosella, eli ei oo todellakaan voimasta tai massasta kiinni..
Tekniikalla pääsee pitkälle. Ja siis toi nokian saha missä keulin yleensä, on niin pieni (150m pitkä) että ei kerkee kiihdyttää tai muuten keulit 5m ja keula alar ja jarruta..
13.9.2010 16:51
13.9.2010 19:25
13.9.2010 21:54
14.9.2010 16:36
Baw33 kirjoitti:Mutta 4-5-6 pitää nostaa jo piikillä, 1-2-3 nousee vaikka paikaltaan istuvilteen nykäsemällä. Siihenki voi vaikuttaa vähän pidemmät välit. Hittoku tekis mieli sahailla stunttirööri takakatteeseen, mutta nää viimoset ajokelit on niin huonoja että turha vaiva, lentää vaan kaikki paskat selkään.
Ehkä ens keväänä sit..