Tekniikka, varusteet ja temppujen tekeminen vain moottoripyöriin liittyen, EI MOPOVÄELLE!
Alueen säännöt
Ei mopoilijoita tai keskustelua mopoista tälle alueelle!
9.8.2010 21:23
Mitä sä sit selität koko ajan? Täs on porukka ohjeita antanu, mut sanot vaan että renkaasta kiinni. Vaihda siis rengas, tai älä vaihda ja ole vetämättä circleä.
9.8.2010 22:30
JL- kirjoitti:Mitä sä sit selität koko ajan? Täs on porukka ohjeita antanu, mut sanot vaan että renkaasta kiinni. Vaihda siis rengas, tai älä vaihda ja ole vetämättä circleä.
kyl se circle pyörii, mut haluun tiheempää, ja en oo rengasta vaihtamassa, ja pyydä ohjeita jos joku tietäis miten menis tiheempää.
10.8.2010 4:30
turhaan syytät jotain rengasta.. kuskista se on kiinni meneekö vaiko ei
10.8.2010 16:30
laazeri kirjoitti:turhaan syytät jotain rengasta.. kuskista se on kiinni meneekö vaiko ei
Kyllä se omastakin mielestä oli joskus vähän renkaasta kiinni, esim ihan uudella motorenkaalla oli hankalempaa pyörittää mitä vähän kulutetulla, lähti kaartumaan heti turhan paljon ja oli hankala vetää tasasta ympyrää
10.8.2010 17:20
Enemmän paineita renkaaseen.
10.8.2010 17:26
mul ainaki pyörii paljo paremmmi 0.7barin paineil k u 1.5barin
8.9.2010 20:19
Cross@r kirjoitti:Qazaaownzu kirjoitti:joo, siis kyl mä kaikki tyylit osaan, ei se siit oo kii.. ootte varmaa ymmärtäny etten osaa keulii tai jotai, ku tulee tollassii ohjeita:DD, mut ite syytän rengasta
Kokeile vaihtaa rengasta jos se siitä on kerran kiinni
Tänäänki varmaan tuli 2-tankillista yritettyä tota jarrun käyttöä, mutta ei.. Heti kun keula on noussut johonki 10-11 niin joko lähtee joko jalat ottamaan vastaan tai päästän kaasusta irti. En kyllä oikein usko että tota kun toistaa niin tulee uskallusta
Tänään ei tainnut kertaakaan lähteä jalat ottamaan vastaan vaan aina päästänyt kaasusta irti. Veikkaampa että aika pitkällee johtuu pyöräajoista. Pyörässä kun on käppäri niin tuntuu turvattomalta kun pitäis yhtäkkiä jalalla painaa. (Pyörällä kyllä meni kaikki mahollinen 20 circlee, yhen käden circlet, matkaa monta km yms.)
Ite opettelin tuon jarrun käytön silleen, että keula vaan ylös ja heti ku vähänkin kulmaa niin jarrulla alas. Siinä alkaa vähiten saada tuntumaa siihen jarruun. Ekalla jarrun käyttö kerroilla ei keula noussu ku ehkä jotain 20cm, mutta siinä oppii tunteen jarrua ku heti pamauttaa keulan alas. Nyt saa jo 12 kulmaa mopolla ja kulmaa matkakeulinnassa jarrua vasten.
26.3.2011 0:33
Qazaaownzu kirjoitti:JL- kirjoitti:Mitä sä sit selität koko ajan? Täs on porukka ohjeita antanu, mut sanot vaan että renkaasta kiinni. Vaihda siis rengas, tai älä vaihda ja ole vetämättä circleä.
kyl se circle pyörii, mut haluun tiheempää, ja en oo rengasta vaihtamassa, ja pyydä ohjeita jos joku tietäis miten menis tiheempää.
Osa puhuu että endurorenkailla ei oikein saa circlee pieneksi toisin ku smotokumeilla
2.5.2011 23:32
Ei jeesus että tollasella dtr:ällä on vaikee keulia vaikko kokoajan on ollu mielikuva että niillä ois hirmu helppoo
Hussella keulin koko viimekesän helposti ja hyvin suju, mutta tänään kävin ostamassa tollasen niin ykkösellä saa vaan keulan ylös ja tuntuu vaan että ei millään tehot riittäs pitämään sitä ylhäällä?
2.5.2011 23:39
En tiedä kun en ole deeteellä keulinu mutta varmaan samallainen fiilis kun keulin tuolla 530 niinkauan kun jaksan vaan mutta 250 crossin kanssa sai kyllä koneessa kierroksia ja kulmaa sen verran ettei vahingossakaan pääse tippumaan. Meinaa siinä pelissä ei ole alakierroksilla mitään potkua ja jos keula alkaa tippumaan niin ilman kytkinpommia sitä ei enää ylös saa jos rengas ei käy maassa.
Eli toistan itseäni, lisää kulmaa vaan ja tuntuman hakua.
3.5.2011 20:21
250 SX-F:lla taas tuntuu että keula nousee miten vaan verrattuna tolla piikkisellä hussella nykimiseen
Kummallakaan kyllä sen ihmeempää treeniä ole jaksanut/ehtinyt/uskaltanut/muuten vaan, mutta ehkä kesän mittaan kotarilla vois kattoa jos jotain oppis kun husse taitaa kohtapuoliin lähteä.
3.5.2011 20:39
Masse^ kirjoitti:250 SX-F:lla taas tuntuu että keula nousee miten vaan verrattuna tolla piikkisellä hussella nykimiseen
Kummallakaan kyllä sen ihmeempää treeniä ole jaksanut/ehtinyt/uskaltanut/muuten vaan, mutta ehkä kesän mittaan kotarilla vois kattoa jos jotain oppis kun husse taitaa kohtapuoliin lähteä.
Hankalampi sun sillä kotarilla on opetella keulimaa
5.5.2011 21:54
Kytkimellä keulimisesta pieni kysymys. Tolla minillä (150cc) olen nyt keulimista alkanut pikkuhiljaa jarrun kanssa treenaamaan. Miten keula kannattaa nostaa ylös kytkimellä:
Sopiva tasainen, hitaanpuoleinen vauhti, kytkin pohjaan - kaasua lisää - kytkin ylös
vai
Sopiva tasainen, hitaanpuoleinen vauhti, kytkin pohjaan ja samantien ylös samalla vähän tangosta nykäisten, eli ns. näpäytys, eikä kaasun asentoa muuteta koko tapahtuman aikana?
Ehkä tyhmiä kysymyksiä jollekin joka hommat oikeasti osaa, mutta haluaisin itsekin joskus osata. Ja kaikki lisävinkit, joita mieleen tulee, ovat enemmän kuin tervetulleita.
Tuolla tennarilla on hyvä nyt treenata, kun tuli hankittua suojapaita ja uudet muovit on mopoon lähes ilmaisia.
6.5.2011 7:27
-JeSu- kirjoitti:Kytkimellä keulimisesta pieni kysymys. Tolla minillä (150cc) olen nyt keulimista alkanut pikkuhiljaa jarrun kanssa treenaamaan. Miten keula kannattaa nostaa ylös kytkimellä:
Sopiva tasainen, hitaanpuoleinen vauhti, kytkin pohjaan - kaasua lisää - kytkin ylös
vai
Sopiva tasainen, hitaanpuoleinen vauhti, kytkin pohjaan ja samantien ylös samalla vähän tangosta nykäisten, eli ns. näpäytys, eikä kaasun asentoa muuteta koko tapahtuman aikana?
Ehkä tyhmiä kysymyksiä jollekin joka hommat oikeasti osaa, mutta haluaisin itsekin joskus osata. Ja kaikki lisävinkit, joita mieleen tulee, ovat enemmän kuin tervetulleita.
Tuolla tennarilla on hyvä nyt treenata, kun tuli hankittua suojapaita ja uudet muovit on mopoon lähes ilmaisia.
Sama se on miten sitä kytkintä käyttää kunhan saa renkaan ylös
Tolla piikkisellä ainaki kaasu pohjaan ja kytkintälli. Saattaa toi minimopo nostaa keulaa vähän helpommin. Reeniähororeeniä
6.5.2011 16:11
Keula nousee kyllä pelkästä kaasustakin, mutta näille skilleille vielä kakkosella vähän turhan paljon vauhtia. Ykkönen taas on niin lyhyt, että kaasun kanssa menee 5m pilkkimällä kun taas loppuu vauhti. Täytyy reenata tuota jarrunkäyttöä edelleen joka ajosetillä, että uskaltaisi ottaa vähän kulmaa.