Tekniikka, varusteet ja temppujen tekeminen vain moottoripyöriin liittyen, EI MOPOVÄELLE!

Alueen säännöt

Ei mopoilijoita tai keskustelua mopoista tälle alueelle!

Kun keulit ja vaihdat vaihteita..

käytän kytkintä
3513
78%
raakana sisään
984
22%
 
Ääniä yhteensä : 4497

8.8.2010 17:57

Eiköhän se kannattais opetella ihan peruskeulat, ennen kun sitä kilpeä rupeaa raaputtamaan. :| Varmemmin pysyy sekin pyörä ehjänä.

8.8.2010 22:00

-Riuku- kirjoitti:Eiköhän se kannattais opetella ihan peruskeulat, ennen kun sitä kilpeä rupeaa raaputtamaan. :| Varmemmin pysyy sekin pyörä ehjänä.

Omasta mielestä kun osaat peruskeulat eli osaat käyttää jarrua, niin seuraavana päivänä osaa vetää jo kilvelle... Aika turhankin helppoa, mutta ymmärsin pointin

8.8.2010 23:06

Mikäköhän tohon auttais kun pyrkii lähtemään jalat tapeilta. Eli esim. kun vaihtaa isompaa tupaan ja välillä nykäsee nopeesti keulaa ylöspäin niin lähtee ottamaan jaloilla vastaan. Sama juttu jos käyttää kaasua liikaa kun vetäsee kytkinpommilla ja keula nousee liian nopeasti. Onnistuiskohan sitte kun muutamia kertoja nakkais ympäri? :lol:

8.8.2010 23:49

Toistoja toistoja. Kyllä se siitä kun tarpeeksmonta kertaa lähtee väkisin jalat tapeilta, niin ne alkaa pysymään siinä kun totut siihen.

12.8.2010 1:43

Yz on ehkä huono treenipyörä ekaksi mutta älä anna sen haitata. Jokainen oppii omalla tavallaan, itse opin sen jarrun käytön erillailla kuin muut. Ihan ekana taoin päähän että pysytään kyydissä loppuun asti (2 kertaa ympärikeulineena vähemmän on sattunu kun on ollu lähes loppuun asti kyydissä).

Eli kun päässä on pari seikkaa eli jalka jarrulla ja sitä painetaan tarvittaessa sekä se että ei hylätä pyörää ennenkun ympärimeno on varmaa. Sen jälkeen yritin mahdollisimman pienillä kierroksilla ja isolla vaihteella keulia & lykkiä isompaa silmään. Sittenkun meni pari vaihdetta näin (ilman armotonta pilkkimistä tai kaasu pohjassa), tuli fiilis että ei uskalla antaa enempää kulmaa. Aloin laahata jarrua ja väkisin ottaa enemmän kulmaa. Lopulta kun tiesi missä kulmassa voi keulia niin ettei vauhti nousee voi lopettaa jarrun laahaamisen ja kokeilla miltä kulma tuntuu lähemmäksi kilpeä jarrun kanssa.

Ja tosiaankin treeniä ihan vitusti. Alussa ei haittaa vaikka tulee vahingossa liikaa kulmaa ja meinaat tippua kyydistä, siinä tapauksessa nilkka suoraks ! Kaatumisia tulee jne ja älä oleta että ensimmäisenä päivänä, viikkona taikka kuukautena saat kilpeä maahan mutta se oppimisen ilo on jotain niin mukavaa kun ensimmäisen kerran vaikka keulii tasakaasulla samalla nopeudella 100m ;)

Pöh mikä neuvoja minäkin olen kun hyvä jos itsekään vielä mitään osaan :lol:

12.8.2010 21:05

Keulaa ku alkaa nostelee nii kannattaa muistaa et rauhas vaa ja keskittyy siihe.
Nopeesti ku mietit että vittu tää mihinkää nouse ja sit kiskaset kun hullu ja jalat on missä sattuu ja kaasu pohjas nii helposti siinä löytää ihtensä maasta.
Kyllähä se sitte kun on tottunu ja menee kuin rutiinista nii voit vaikka pelata kivipaperitsaksee jos on niin tylsää..

Keula nousee ja matkaa menee jo vähän, mut kulmaa kehannu viel pahemmi yrittää, ku jarrul palauttaa nii nojaatteko mitenkää vartalolla eteenpäin tai mitenkää ku alkaa olee se 12 kulmaa?

13.8.2010 0:05

AfterEffect` kirjoitti:Keula nousee ja matkaa menee jo vähän, mut kulmaa kehannu viel pahemmi yrittää, ku jarrul palauttaa nii nojaatteko mitenkää vartalolla eteenpäin tai mitenkää ku alkaa olee se 12 kulmaa?

Lojuu vaa normist siin kyyis ja painaa jarruu nii kyl se sielt tulee alas =D

13.8.2010 3:52

Jep, ei tuommosiin seikkoihin tarvitse keskittyä. Jarrulla tulee alas jos nyt ei satu vauhti pysähtymään kun kello näyttää vähintään lounastaukoa.

13.8.2010 21:48

Kiitokset kaikille kannustaneille etenkin Messicolle<3, jonka sanojen avulla jaksoin taas lähteä treenaamaan. Eli treenailuhan tuotti tulosta sillä tavalla ettei jarrun käytössä ole enää mitään ongelmia 8o Yhtäkkiä vaan kävi ton painopisteen toisella puolella ja sen jälkeen uskals koko ajan ottaa isompaa kulmaa. Välillä jopa niin isoa että vauhti tyssäs ja meinas sivulle kaatua :D Melko vapautunut olo tosiaan kun ekaa kertaa vetää yli 100m ihan tossa painopisteen tuntumassa 8) Ens viikko tietää taas kovaa treeniä, bensaa palaa :seko: Tulee melkoisesti lisää reenihaluja kun oppii ton jarruttamisen :D

13.8.2010 23:51

Siit se lähtee, treenaat vaan tuota suoraan keulimista ym.. Kulmia sitten kokeilet kun siltä tuntuu, ei passaa toisena kunnon treenipäivänä vielä lippaa hakea maahan ;)

15.8.2010 14:53

Onko muuten motoilla helpompi circlee pyöritellä ku jollai katuenska kumilla? Tietysti osaava kuski vetää molemmilla, mutta tuli vaan mieleen :D

15.8.2010 16:45

ViiHo kirjoitti:Onko muuten motoilla helpompi circlee pyöritellä ku jollai katuenska kumilla? Tietysti osaava kuski vetää molemmilla, mutta tuli vaan mieleen :D


En tiiä mut ainaki enska dtllä oli parempi vetää normi keulaa ku mäxäl :lol:
Voi olla et oudompi ajaa motoilla kun paljo vähemmä ajanu niil.

24.8.2010 8:41

Kulmaa hakiessa kannattaa muistaa pitää vauhtia yllä, ettei käy klassisesti ja pystysuorassa vauhti lopussa ja jarrua paineassa kaatuukin taaksepäin eikä palauta renkaille. :D Kokemuksen syvä rintaääni..

29.8.2010 13:36

Kui pienestä vauhdista pystyy ottamaan kulmaa? Ku pitäs jarrua opetella pikkuhiljaa käyttämää :D Vaihteet menee jo 3 ja välil 4, mut aina välillä ku meinaa mennä ympäri ni en vaa tajuu painaa sitä jarrua! :s
Eli pystyykö iha ykkösellä ottamaan niin paljo kulmaa et jos ei paina jarrua ni menee yli? Ja ois muuteki kiva osata muutaku powerkeulaa :roll: :)

29.8.2010 13:39

1 tuskin, 2 vaihteella pitäs saaha tarpeeks