28.6.2010 17:26
28.6.2010 21:07
2.7.2010 15:14
2.7.2010 15:29
Messico kirjoitti:Miten te, joilla on 1 pyttynen isompi nelari - miten otatte kulmaa ? Kytkimellä vai kaasulla ?
Mopo meinaa sammua kun pintakaasulla menee jarrua laahaten kulmaan ja vauhti hidastuu niin paljon että meinaa sammua, kerran on jopa sammunutkin kun jarrulla runtannu alas.
Tässä jokun pari viikkoo aktiivisesti reenannu taas eikä se perhanan lappu osu maahan. 10 senttiä - niin lähellä mutta silti niin kaukana Ja tosiaankin 3. vaihteella lähen tavoittelemaan kulmaa (40km/h ?).
13.7.2010 2:41
14.7.2010 1:33
14.7.2010 15:58
Messico kirjoitti:Miten te, joilla on 1 pyttynen isompi nelari - miten otatte kulmaa ? Kytkimellä vai kaasulla ?
Mopo meinaa sammua kun pintakaasulla menee jarrua laahaten kulmaan ja vauhti hidastuu niin paljon että meinaa sammua, kerran on jopa sammunutkin kun jarrulla runtannu alas.
Tässä jokun pari viikkoo aktiivisesti reenannu taas eikä se perhanan lappu osu maahan. 10 senttiä - niin lähellä mutta silti niin kaukana Ja tosiaankin 3. vaihteella lähen tavoittelemaan kulmaa (40km/h ?).
14.7.2010 16:00
Jsssi kirjoitti:kytkimellä mulla tulee vaihettua ainaki ku ei oo jotenki vaan uskaltanu raakana heittää ku kiskas melkee ympäri joskus mopoaikoina
14.7.2010 23:11
14.7.2010 23:51
Napoleon Dynamite kirjoitti:Mites olis se "oikeaoppinen" tapa vaihtaa vaihetta keuliessa, painopisteellä vaiko keulan laskiessa alaspäin? Ite en ikinä meinaa uskaltaa vaihtaa vaihetta, kun pelkää että nykäsee yli heti, kun kytkimen päästää. Eikä siinä oikein meinaa edes ehtiä vaihtaa.. Jarru on kyllä hanskassa, ettei sen puoleen.
15.7.2010 0:23
ViiHo kirjoitti:Siinä balance pointissa vaihdat.
15.7.2010 11:20
Napoleon Dynamite kirjoitti:ViiHo kirjoitti:Siinä balance pointissa vaihdat.
Mutta ei rykäse? Ja siis pitääkö kytkin vaan päästää nopeasti ylös, vai pitääkö luistattaa hieman? Tässä vasta aloittelemassa harjottelua (saan kyllä pidettyä ylhäällä, mutta loppuu välit kesken) niin tarvii hiukan apuja tossa vaihtamisessa
15.7.2010 11:38
Ei ne lopu. Ite harjottelin dt:llä ensin samalla vaihteella matkaa ennen kuin rupesin vaihtamista treenaamaan. Sitte ei tarvinnu ees paljoa vaihtamista harjotella, kun osas pitää koko ajan sopivassa kulmassa.Napoleon Dynamite kirjoitti:saan kyllä pidettyä ylhäällä, mutta loppuu välit kesken
15.7.2010 13:23
Napoleon Dynamite kirjoitti:Mites olis se "oikeaoppinen" tapa vaihtaa vaihetta keuliessa, painopisteellä vaiko keulan laskiessa alaspäin? Ite en ikinä meinaa uskaltaa vaihtaa vaihetta, kun pelkää että nykäsee yli heti, kun kytkimen päästää. Eikä siinä oikein meinaa edes ehtiä vaihtaa.. Jarru on kyllä hanskassa, ettei sen puoleen.
nasmu kirjoitti:kytkimellä ja onnistuu se kakkosellaki mut helpompi kolmosella. ja jos ei viel oo maaha kilpi osunu nii uskallusta vaa kehii. "liuttelet" hiljaksee jarrulla lisää kulmaa ja ootat et kuuluu raaps ja sit vähä kovemmi painaa jarrua. ekan kerran jälkee se onki sit helpompaa
16.7.2010 13:08
Messico kirjoitti:Juu, ekaa kertaa raapas muistaakseni viime perjantaina. Ei tarvinnu ees paljoo kulmaa lisää niin joha raapas. Nytte saanu jo kilvenaluslevyn jo paskaks kun innostunu raaputtelemaan Seuraavana pitäs opetella coaster se onkin sitten projekti erikseen..