Tekniikka, varusteet ja temppujen tekeminen vain moottoripyöriin liittyen, EI MOPOVÄELLE!

Alueen säännöt

Ei mopoilijoita tai keskustelua mopoista tälle alueelle!

Kun keulit ja vaihdat vaihteita..

käytän kytkintä
3513
78%
raakana sisään
984
22%
 
Ääniä yhteensä : 4497

3.8.2009 23:21

Jos aikoo opetella keulimaan, niin on lähes varmaa, että jossain vaiheessa se menee ympäri. Tämä pitäisi tiedostaa etukäteen, että riski on melko suuri.

25.8.2009 21:49

Jjjep ite opin kewlimään ja sain jarrun haltuun ilman et meni kertaakaan selällee. No aattelin jo et eihän tää voi enää ympäri mennä ku on jarru hallus, tiesin kyl et circleis sun muis tempuis tulee lippoja sit. No kuiteski, siin kylällä keulin polvi penkillä ja ku jarruu koitin painaa ni tajusin et jalka on tapilla niin takana, etten yllä jarruun. No siinä mentii kuudesta kympistä vastaantulevan kaistalle selälleen ja sivari näki tän. Ei ollu ajokorttii sillo ja pyöräst ois löytyny varmaan tusinan verran syitä sakkoihin. Kotarista takahäkki solmuun ja muoveihi naarmuja, iteltä peukku poikki. Loppu hyvin kaikki hyvin, opin et kannattaa tsekkailla oks jalka jarrul ennenku nostaa keulan ;)

26.8.2009 17:57

SJK kirjoitti:Ite vedän hussella aika matalilla kierroksilla. Ykkösellä nostan, samantien kakkonen pesään ja pian kolmonen jne. En tapaa jarrua painaa yhtään ku vedän esim. 1-4 vaihteet läpi, mutta jos rupee tuntuu sille, että meinaa mennä yli niin sitte se jarru aina löytyy. Ainut ongelma, mikä on niin kolmosella tapaa mennä pyörä niin tukkoon, että keula laskee sen takia.


hussel o aika hanurist keulii ton takii ku menee nii helpol tukkoo :x

29.8.2009 17:22

Tuohon ylempään: Ite vedätän tuolla dt:llä suoraan keuliessa vaan piikin tuntumassa tasakaasulla ja jarrulla säätelen sitä kulmaa. Ei tunnu menevän tukkoon tuolla tyylillä ainakaan niin helposti, mutta tuota tyyliä on kyllä hankala käyttää circleissä yms.

Eilen sain joku 3 kertaa kokonaisen ympyrän pyöräytettyä istualteen. Sitten jonku ajan päästä onnistu myös pari kertaa yks ympyrä polvi penkillä. Yhessä vaiheessa pistin vielä ihan tuurilla 2 ympyrää polvi jakkaralla. :) Yhet pannut vedin siinä 1,5 h aikana ja saldona ainoastaan katkennut jarrukahva. :) Illalla keulin viellä kaverin perässä yhellä tiellä ja pysähyin ja katoin ku poliisiauto tulossa minun ja kaverin luo. 8o Poliisisetä hyppäs kiireellä autosta ja olin jo ihan siinä toivossa, että varmaa näkivät kaiken ja nyt lähti kortti. Sitten kahtoki vaa kortit ja puhallutti ja sano, että pitäkääpäs ne etupyörät maassa. :lol: Ei siis tullu sanktioo, mutta anto kyllä hyvän opetuksen siitä, että ei ois ollu kiva menettää korttia. :roll:

30.8.2009 6:34

Joo, ei ne poliisit natseja ole... Kunhan vain ymmärrät heitä :D , en ole itte päässy nyt ajaan ollenkaa, kun ollut näitä "tapaturmia" sun muita juttuja...

31.8.2009 1:44

Ape kirjoitti:En oo koskaan ymmärtäny, et miks pitäis vaihtaa raakana? Kytkimellähän sitä vaihdetaan normaalistikkin. Keuliessa pitää vaihtaa vaan vähän nopeemmin.



kerro mulle miks pitää vaihtaa "nopeemmin"`? : D

31.8.2009 1:46

makkeee kirjoitti:
SJK kirjoitti:Ite vedän hussella aika matalilla kierroksilla. Ykkösellä nostan, samantien kakkonen pesään ja pian kolmonen jne. En tapaa jarrua painaa yhtään ku vedän esim. 1-4 vaihteet läpi, mutta jos rupee tuntuu sille, että meinaa mennä yli niin sitte se jarru aina löytyy. Ainut ongelma, mikä on niin kolmosella tapaa mennä pyörä niin tukkoon, että keula laskee sen takia.


voihan sitä noinki keulia :D

31.8.2009 7:22

makkeee kirjoitti:
SJK kirjoitti:Ite vedän hussella aika matalilla kierroksilla. Ykkösellä nostan, samantien kakkonen pesään ja pian kolmonen jne. En tapaa jarrua painaa yhtään ku vedän esim. 1-4 vaihteet läpi, mutta jos rupee tuntuu sille, että meinaa mennä yli niin sitte se jarru aina löytyy. Ainut ongelma, mikä on niin kolmosella tapaa mennä pyörä niin tukkoon, että keula laskee sen takia.


hussel o aika hanurist keulii ton takii ku menee nii helpol tukkoo :x

Se kaasari on nii paska ettei se toimi keuliessa oikein kunnolla.

31.8.2009 21:19

Mikähän omassa pyörässä on kun tänään alkoi tekemään niin kun nostaa keulan ylös niin booaa melkeen samantien?

31.8.2009 21:22

Migoo kirjoitti:Mikähän omassa pyörässä on kun tänään alkoi tekemään niin kun nostaa keulan ylös niin booaa melkeen samantien?

bensapinta?

31.8.2009 23:32

Eipä se kovin helpolla itestään muutu.

31.8.2009 23:45

Migoo kirjoitti:Mikähän omassa pyörässä on kun tänään alkoi tekemään niin kun nostaa keulan ylös niin booaa melkeen samantien?

Kannattaa tsekkaa et bensaa on tankis tarpeeks. Jos on vähäsen bensaa ni jotkut pyörät käyttäytyy tolleen. Jos tankkaamisella ei homma hoidu ni sitte vasta kannattaa alkaa selvittää isompia vikoja :lol:

7.9.2009 16:21

yköseltä kakoselle ja siitä eteen päin kytkimellä.

9.9.2009 22:32

Onko kellään vinkkiä tohon jarrun käyttöön, ku nostan keulan kakkosella menee vähän matkaa ihan suht hyvässä kulmassa ,sit vaihan kolmoselle ni se nykäsee niin nopeest ,etten ehi ees reagoimaa jarruun ja sitte ollaaki jo ympäri :nolo: Ja keuliessa lähtee vauhti kasvamaan perkeleesti :S

10.9.2009 12:58

älä vedä kiekkoja niin tappiin