Tekniikka, varusteet ja temppujen tekeminen vain moottoripyöriin liittyen, EI MOPOVÄELLE!

Alueen säännöt

Ei mopoilijoita tai keskustelua mopoista tälle alueelle!

Kun keulit ja vaihdat vaihteita..

käytän kytkintä
3513
78%
raakana sisään
984
22%
 
Ääniä yhteensä : 4497

25.4.2009 20:41

No niin, nyt menee kakosella jotai 100 m ja yhesti sain kakkoselta kolmoselle jotai 150 m. Aika pientä vielä, mutta kokoajan paranee. :roll: Vähän siis tullu vaihtamistakin treenattua. Pari tuntia noin oon päivässä reenannut, enempää ei anna rahapussi periksi tämänhetkisillä bensan hinnoilla. :|

Mites oiskohan parempi ensin opetella vetämään matkaa vai pieniä temppuja, kuten kulman hakua tai coastereja tms? Mites tuota kulman hakua kannattaa alkaa treenaamaan? Tuntuu aivan mahdottomalta alkaa laahaamaan jarrua kytkinpohjassa, kun aina tulee refleksi painaa koko keula alas. Oiskohan helpompi aloittaa silleen, että vaihdepäällä alkaa varovasti päästää jarrua pikkuisen ja löysää vähän kaasua, että kulma kasvaa ja ottaa ensiksi tuntumaa siihen laahaukseen vai miten? Sen jälkeen pikkuhiljaa alkais kytkimellä kokeilemaan. :roll: Kiitti jos joku jaksaa vastata.

26.4.2009 16:09

pitkään suht loivaan ylämäkeen hyvä hakee sitä kulmaa ku ei vauhti kasva nii räjähdysmäisesti :)

26.4.2009 17:52

Siis tarkoitin kulmanhakua kytkinpohjassa, kello kahentoista harjoittelemista. :) Kyllä siis osaan keulia semmoisessa kulmassa ettei vauhti kasva.
Viimeksi muokannut -Riuku- päivämäärä 29.4.2009 20:49, muokattu yhteensä 1 kerran

29.4.2009 0:37

Noni, toinen päivä kun reenailen ja jotain keulaa sain aikaseks kakkoselta kolmoselle. Saa nähä miten taidot kehittyy tässä kevään mittaan.

Kuva

30.4.2009 15:59

Riku Rassi kirjoitti:No niin, nyt menee kakosella jotai 100 m ja yhesti sain kakkoselta kolmoselle jotai 150 m. Aika pientä vielä, mutta kokoajan paranee. :roll: Vähän siis tullu vaihtamistakin treenattua. Pari tuntia noin oon päivässä reenannut, enempää ei anna rahapussi periksi tämänhetkisillä bensan hinnoilla. :|

Mites oiskohan parempi ensin opetella vetämään matkaa vai pieniä temppuja, kuten kulman hakua tai coastereja tms? Mites tuota kulman hakua kannattaa alkaa treenaamaan? Tuntuu aivan mahdottomalta alkaa laahaamaan jarrua kytkinpohjassa, kun aina tulee refleksi painaa koko keula alas. Oiskohan helpompi aloittaa silleen, että vaihdepäällä alkaa varovasti päästää jarrua pikkuisen ja löysää vähän kaasua, että kulma kasvaa ja ottaa ensiksi tuntumaa siihen laahaukseen vai miten? Sen jälkeen pikkuhiljaa alkais kytkimellä kokeilemaan. :roll: Kiitti jos joku jaksaa vastata.

Perus keulat ensin haltuu. Sitte kulmaa hakeen.

Ite vedän kulmaa sillai että laahaan jarrua + lisään kaasua ja sitte ku haluun kahelle pyörälle nii kytkin pohjaa ja kaasu pois. Ehkä vähä lisää jarruaki.

Ei ehkä paras tapa mutta koen ton helpoimmaks.

30.4.2009 22:46

BerZ kirjoitti:
Riku Rassi kirjoitti:No niin, nyt menee kakosella jotai 100 m ja yhesti sain kakkoselta kolmoselle jotai 150 m. Aika pientä vielä, mutta kokoajan paranee. :roll: Vähän siis tullu vaihtamistakin treenattua. Pari tuntia noin oon päivässä reenannut, enempää ei anna rahapussi periksi tämänhetkisillä bensan hinnoilla. :|

Mites oiskohan parempi ensin opetella vetämään matkaa vai pieniä temppuja, kuten kulman hakua tai coastereja tms? Mites tuota kulman hakua kannattaa alkaa treenaamaan? Tuntuu aivan mahdottomalta alkaa laahaamaan jarrua kytkinpohjassa, kun aina tulee refleksi painaa koko keula alas. Oiskohan helpompi aloittaa silleen, että vaihdepäällä alkaa varovasti päästää jarrua pikkuisen ja löysää vähän kaasua, että kulma kasvaa ja ottaa ensiksi tuntumaa siihen laahaukseen vai miten? Sen jälkeen pikkuhiljaa alkais kytkimellä kokeilemaan. :roll: Kiitti jos joku jaksaa vastata.

Perus keulat ensin haltuu. Sitte kulmaa hakeen.

Ite vedän kulmaa sillai että laahaan jarrua + lisään kaasua ja sitte ku haluun kahelle pyörälle nii kytkin pohjaa ja kaasu pois. Ehkä vähä lisää jarruaki.

Ei ehkä paras tapa mutta koen ton helpoimmaks.
Joo, kiitosta vain neuvoista. Pitänee vielä jonkin aikaa tuota peruskeulaa harjoitella ja sitten alkaa pikku hiljaa koitella kulmaa.

10.5.2009 21:42

Hirpasimpa taas ympäri. Pitäs opetella vaan tuota jarrua enempi....

11.5.2009 10:14

Messico kirjoitti:Hirpasimpa taas ympäri. Pitäs opetella vaan tuota jarrua enempi....



Tuttua hommaa :D

11.5.2009 16:25

Itellä seisonu detukka tallissa viime maanantaista asti, kun ypvs-akseli sorvattavana, nii päässy perkele keulimaan, kauhiat vierotusoirreet. :roll: Vieläköhän sitä ees osovvaa? :D

E: nyt sain kasaan, mutta ei päässy ajamaan ku sataa pirusti. Huomenna pirusti reenii sato tahi paisto. :lol:

12.5.2009 15:29

Messico kirjoitti:Hirpasimpa taas ympäri. Pitäs opetella vaan tuota jarrua enempi....

Sama vika.. Oli viel kaverin husse :D

13.5.2009 20:46

Onko paljon helpotusta jos taittaisi kytkimen niin, että voi vetää kahdella sormella pohjaan eikä ota kiinni muihin sormiin. Kun nyt saan keulittua 1 vaihteen loppuun, mutta en saa kakkoselle ilman keulan tipahtamista. Vai lisää harjoittelua. Tullut harjoiteltua noin 45min-2h 3 päivän ajan. :s

13.5.2009 21:00

Soppanestori kirjoitti:Onko paljon helpotusta jos taittaisi kytkimen niin, että voi vetää kahdella sormella pohjaan eikä ota kiinni muihin sormiin. Kun nyt saan keulittua 1 vaihteen loppuun, mutta en saa kakkoselle ilman keulan tipahtamista. Vai lisää harjoittelua. Tullut harjoiteltua noin 45min-2h 3 päivän ajan. :s

on siitä apua mikäli se kytkin ei irroita täysin kun painat vedät sitä ja miellyttävämpikin se on. Minä katkaisin kahvat ja taitoin päät kahdelle sormelle, mutta käytän kuitenkin yhdellä sormella niin saa pidettyä tukevammin tangosta kiinni

15.5.2009 20:19

No nii taas tullu vähä treenattua, kytkinkäsi ihan rakkuloilla. :D Menee 2>3>4 ja joskus jopa vitosellekin, mutta yleensä siinä vaiheessa uhkaa mennä jo ojaan kun ei oo kunnon suoraa tässä lähellä, enkä osaa ohjata vielä. Matkaakaan ei vielä pahemmin mene juuri tuon takia etten osaa oikein ohjailla pärrää keula ilmassa, eli about 200 m varmaan tämän hetkiset ennätykset jollain kolmosella laahaamalla. On muuten helvetin mukavaa harjoitella tuota vaihteiden vaihtamista ja jarrun yhteistyötä johonkin alamäkeen. Perhana kun on vaikeata saada kilpeä katuun, tuntuu ihan mahdottomalta yrittää laahata sitä jarrua kytkin pohjassa. :roll: No treeniä vaan lisää, neuvoja toki otetaan vastaan. ;)

Mitenkäs ohjailette esim. pienissä mutkissa keula ilmassa? Yritän nojaamalla ohjata, mutta ei tunnu auttavan. :s Vika ilmeisesti kuskissa.

15.5.2009 20:52

Nojaa sisäkurvin puolelle ja kääntää tankoo ulkokurviin päin. ;)

15.5.2009 22:05

Näin oon kyllä yrittänytkin tehdä, mutta en ilmeisesti nojaa tarpeeksi. Kiitos kuitenkin.