Tekniikka, varusteet ja temppujen tekeminen vain moottoripyöriin liittyen, EI MOPOVÄELLE!

Alueen säännöt

Ei mopoilijoita tai keskustelua mopoista tälle alueelle!

11.4.2009 20:43

Koneistajaks valmistun vuoden päästä,niin voi tehdä koulussakin. ;) Kattoo nyt jos tosta ruuvikaupasta löytyy niin ei tarvii vaivautua ite tekeen. :P

16.4.2009 16:37

Niin sekö ei kestä se takasylinterin, korkki joka on siinä ylä osassa ni painetta joka syntyy käppäristä? Eli se mis on se Brembon loko ni sekö pitäis vaihtaa tommoseen m22 x 1 kierteil olevaan pulttiin sit samal?

16.4.2009 18:35

m-iksu kirjoitti:Niin sekö ei kestä se takasylinterin, korkki joka on siinä ylä osassa ni painetta joka syntyy käppäristä? Eli se mis on se Brembon loko ni sekö pitäis vaihtaa tommoseen m22 x 1 kierteil olevaan pulttiin sit samal?

Ota tosta nyt selvää.... Jarrunesteen tarkastus "linssi" ei kestä

16.4.2009 21:08

m-iksu kirjoitti:Niin sekö ei kestä se takasylinterin, korkki joka on siinä ylä osassa ni painetta joka syntyy käppäristä? Eli se mis on se Brembon loko ni sekö pitäis vaihtaa tommoseen m22 x 1 kierteil olevaan pulttiin sit samal?

Siinä korkissa on sellaset pienet ilmareiät vakiona niin paineet karkaa niistä.

16.4.2009 22:17

Sitä ihmettelen kun tää L#1 oli tehny mouglin kotariin käppärin sillain että paikannut sen tarkastuslinssin jollakin sorvatulla palikalla ja laittanut jarruletkun siihen täyttökorkkiin, niin sitä mouglin korkkia ei kuulemma tarvinnut vaihtaa tai tehdä mitään eli paineet pysy sisällä..

16.4.2009 22:41

Siitä en sit tiä,omassa ainakin tuli suoraan pihalle nesteet.

gas gas käsitakajarru

19.4.2009 12:14

itse asensin viimeviikol käsitakajarrun gassuun :D sillee et että takana on kaksi satulaa :Dja onko muuten kellää gas gas:is keulimarautaa :P

1.5.2009 20:37

Nyt olis ehtaa brembolainen kästakajarru kaupan http://www.motot.net/talli/nayta.php?id=84202

Hinta on vielä neuvoteltavissa.

9.5.2009 11:02

Kuva

Tässä olis yks vaihtoehto ja toimii. Linssi korvattu m18x1 pultilla. korkista ilmareijät tukittu.
Mutta tyhmänä ostin vaan liian iso mäntäsen puristimen ja nyt tarvii 3 sormee että menee rengas lukkoon..

9.5.2009 12:51

Siistin näköinen,jarrunestesäiliön korkki näyttää vakiolta,sorvasitko siitä ne ilmareiät pois?

E:lukemallahan se olis selvinnyt. :lol:

9.5.2009 22:19

Joo korkista sorvattiin vaan joku 0,5-1mm lippaa pois niin o-rengas tiiviste peittää hyvin ilmareijät. Ja se brembon merkki taso hiottiin pois korkista ja tehtiin banjo pultille reikä..

14.5.2009 17:03

onko kellään tullut poliisilta sanomista noista "ylimääräisistä" mutta hyvin tarpeellisista kahvoista? ;)
mut pysäytti niin tarkka poliisi että ei keulita enään hetkeen :s

27.5.2009 0:42

Kävi mielessä tos yhtenä unettomana yönä tämmönen:
Käsitakajarrun tyyliin tekis kahvalle takajarrun, sit sen liittäs johonki kiinteesti kiinni, sit sen jarrukahvan loppuosaan, missä tulee paras vipuvoima, asentelis ns. putkilon, jonne heittäis marmori"pallon" tms, joka sit liikkus siellä ku pyörä tarpeeks kallistuu, tuloksena = Jarruvipu kääntyy -> Takajarru jarruttaa. Ns. automaattinen takajarru :D Voi kuulostaa tyhmältä idealta, mutta teoriassahan ton pitäs toimia, vaan toimisko ihan oikeasti. Yks vastuspointti on kiihdytys, jossa tämä pallo myöskin liikkuisi, mutta onko siihen sit ratkasua? :lol:

27.5.2009 20:27

SkillKettu^ kirjoitti:Kävi mielessä tos yhtenä unettomana yönä tämmönen:
Käsitakajarrun tyyliin tekis kahvalle takajarrun, sit sen liittäs johonki kiinteesti kiinni, sit sen jarrukahvan loppuosaan, missä tulee paras vipuvoima, asentelis ns. putkilon, jonne heittäis marmori"pallon" tms, joka sit liikkus siellä ku pyörä tarpeeks kallistuu, tuloksena = Jarruvipu kääntyy -> Takajarru jarruttaa. Ns. automaattinen takajarru :D Voi kuulostaa tyhmältä idealta, mutta teoriassahan ton pitäs toimia, vaan toimisko ihan oikeasti. Yks vastuspointti on kiihdytys, jossa tämä pallo myöskin liikkuisi, mutta onko siihen sit ratkasua? :lol:

Joo käytä vaan unilääkkeitä

27.5.2009 20:45

Tessustelija kirjoitti:
SkillKettu^ kirjoitti:Kävi mielessä tos yhtenä unettomana yönä tämmönen:
Käsitakajarrun tyyliin tekis kahvalle takajarrun, sit sen liittäs johonki kiinteesti kiinni, sit sen jarrukahvan loppuosaan, missä tulee paras vipuvoima, asentelis ns. putkilon, jonne heittäis marmori"pallon" tms, joka sit liikkus siellä ku pyörä tarpeeks kallistuu, tuloksena = Jarruvipu kääntyy -> Takajarru jarruttaa. Ns. automaattinen takajarru :D Voi kuulostaa tyhmältä idealta, mutta teoriassahan ton pitäs toimia, vaan toimisko ihan oikeasti. Yks vastuspointti on kiihdytys, jossa tämä pallo myöskin liikkuisi, mutta onko siihen sit ratkasua? :lol:

Joo käytä vaan unilääkkeitä

Hauska idea. Mutta ei se takajarrun käyttö nyt niin vaikeaa ole, että tuommosia patentteja tarviis.

Lähetä kuitenkin ideas äkkiä jollekin matkasohvien valmistajalle, nii kehitteleevät jonkun keulimisenestolaitteen tms. turhan värkin. :lol: