Tekniikka, varusteet ja temppujen tekeminen vain moottoripyöriin liittyen, EI MOPOVÄELLE!

Alueen säännöt

Ei mopoilijoita tai keskustelua mopoista tälle alueelle!

Kun keulit ja vaihdat vaihteita..

käytän kytkintä
3513
78%
raakana sisään
984
22%
 
Ääniä yhteensä : 4497

1.8.2008 12:48

reimari kirjoitti:ja tosiaan kaasuun vastaavuudessa saattaa esiintyä jotain pikku eroo tohon sun 125cc mopediin verrattuna ;)

Egoo vähä lisää vielä! :D

Joo mut onha se vähä möyheempi vääntämään, mulla kun ennen tehopiikkiä tuppia kääntää niin eipä siitä oikein hyötyä ole.

14.8.2008 11:32

reimari kirjoitti:ite kokeilin just tolleen 1 vaihteella kaulia "yli" ja sit jarrulla takas. siinä se liike on vaan niin pirun äkänen, että löysin itteni istumasta asfaltilla ja pyörän lähimmästä katuojasta. oon nyt silleen kokeillu, että 2 vaihteella otan kulmaa ja sit siitä jarrutan. siinä se liike ei oo niin äkänen ja helpommin hallittavissa. (tämä siis mun mielipiteeni) vauhtiahan siinä tietenkin tulee enemmän, mutta tuntuu helpommalta kun se meno ei oo sellasta nykimistä...

Samaa mieltä kanssasi hih :D

15.8.2008 0:21

Jos vaihdan kytkimen kanssa niin eikös se ota aika moista vetoa kun päästän kytkimen? Tarkoitain että vetääkö helposti ympäri?

15.8.2008 7:37

Älä pidä kaasua pohjassa niin ei tapahdu mitään yllätyksiä.

15.8.2008 8:16

enemmän se kytkimen kanssa vaihtaminen antaa sulle siinä armoo, kun että vetäset raakana. raakana vedät isomman silmään, niin helpommin menee ympäri. ja se kytkimen käyttö ei oikeestaan oo ees "painallus", vaan pikemminkin "näpäytys".

15.8.2008 13:04

kananen kirjoitti:Älä pidä kaasua pohjassa niin ei tapahdu mitään yllätyksiä.


Aivan... :D Nyt tuli todella tyhmä olo!


reimari kirjoitti:enemmän se kytkimen kanssa vaihtaminen antaa sulle siinä armoo, kun että vetäset raakana. raakana vedät isomman silmään, niin helpommin menee ympäri. ja se kytkimen käyttö ei oikeestaan oo ees "painallus", vaan pikemminkin "näpäytys".


Ahaa.. Eli ei tarvitse ihan pohjaan painaa? Tosiaan, olen huomannut että se heittää aika kovin isompaa kulmaa kun vetäsee raakana sisään.. nytkähtää sillai jännästi :D!

Kiitokset teille molemmille! Näillä jatketaan =)

15.8.2008 13:40

reimari kirjoitti:enemmän se kytkimen kanssa vaihtaminen antaa sulle siinä armoo, kun että vetäset raakana. raakana vedät isomman silmään, niin helpommin menee ympäri. ja se kytkimen käyttö ei oikeestaan oo ees "painallus", vaan pikemminkin "näpäytys".


Mites reimarilla kulkee nykyää =). kiinnosti vaa tietää, itellä ei ton kytkin kaa vaihtamine tod onnistu, oon liia hidas tai kömpelö. Raakana ku löysää kaasua ei se nytkähä yhtää, tossa pyörässä on kuitenki kevaria vähän isompi piikki siellä lopussa. Taidot iha hukassa, ei lähe kunno kulmaa, ei mee kytkimen kaa vaihtokaa.

Vituttaa katukevarilla se onnas aina, ny ku vaihto isompaa ja kireempää pyörää ei mikää suju :S Eiköhä se siitä ku hakkaa sitä kytkintä vähä aikaa nii ala vaihtumaa senki kanssa. Onko mitää hyviä vinkkejä mites alottais taas kunno kulman haun tolla tsykäl. 1vaihe menee 0,3sek ympäri ku vääntää kaasua. kakkone taas lähtee jo rullaa aika vauhilla.

15.8.2008 16:32

kaatumisia ei oo nyt tullu :D

vaihteen vaihto kytkimen kanssa sujuu hyvin. pääsen laatikon läpi jos vaan tarpeeks suoraa on. lopussa vauhti kuitenkin ihan liian luja.

jarru ei oo viä oikeen hallinnassa. päätin, että sen reenaus alkaa kunnolla vasta ens kesänä,kun saan smotot alle. kulmaa pitäs uskaltaa vaan ottaa enemmän,mutta kyllä tää tästä parempaan suuntaan on menossa ;)

19.8.2008 19:41

ralliraita kirjoitti:
reimari kirjoitti:enemmän se kytkimen kanssa vaihtaminen antaa sulle siinä armoo, kun että vetäset raakana. raakana vedät isomman silmään, niin helpommin menee ympäri. ja se kytkimen käyttö ei oikeestaan oo ees "painallus", vaan pikemminkin "näpäytys".


Mites reimarilla kulkee nykyää =). kiinnosti vaa tietää, itellä ei ton kytkin kaa vaihtamine tod onnistu, oon liia hidas tai kömpelö. Raakana ku löysää kaasua ei se nytkähä yhtää, tossa pyörässä on kuitenki kevaria vähän isompi piikki siellä lopussa. Taidot iha hukassa, ei lähe kunno kulmaa, ei mee kytkimen kaa vaihtokaa.

Vituttaa katukevarilla se onnas aina, ny ku vaihto isompaa ja kireempää pyörää ei mikää suju :S Eiköhä se siitä ku hakkaa sitä kytkintä vähä aikaa nii ala vaihtumaa senki kanssa. Onko mitää hyviä vinkkejä mites alottais taas kunno kulman haun tolla tsykäl. 1vaihe menee 0,3sek ympäri ku vääntää kaasua. kakkone taas lähtee jo rullaa aika vauhilla.

Joo toi K31 jo totes että kannattaa iskee isompaa silmää niin ku 3 tai 4 ja siitä sitte kytkimellä keula ylös.

22.8.2008 11:00

Raakana isompaa tupaan ? :roll:

27.8.2008 15:49

Vilepål kirjoitti:
ralliraita kirjoitti:
reimari kirjoitti:enemmän se kytkimen kanssa vaihtaminen antaa sulle siinä armoo, kun että vetäset raakana. raakana vedät isomman silmään, niin helpommin menee ympäri. ja se kytkimen käyttö ei oikeestaan oo ees "painallus", vaan pikemminkin "näpäytys".


Mites reimarilla kulkee nykyää =). kiinnosti vaa tietää, itellä ei ton kytkin kaa vaihtamine tod onnistu, oon liia hidas tai kömpelö. Raakana ku löysää kaasua ei se nytkähä yhtää, tossa pyörässä on kuitenki kevaria vähän isompi piikki siellä lopussa. Taidot iha hukassa, ei lähe kunno kulmaa, ei mee kytkimen kaa vaihtokaa.

Vituttaa katukevarilla se onnas aina, ny ku vaihto isompaa ja kireempää pyörää ei mikää suju :S Eiköhä se siitä ku hakkaa sitä kytkintä vähä aikaa nii ala vaihtumaa senki kanssa. Onko mitää hyviä vinkkejä mites alottais taas kunno kulman haun tolla tsykäl. 1vaihe menee 0,3sek ympäri ku vääntää kaasua. kakkone taas lähtee jo rullaa aika vauhilla.

Joo toi K31 jo totes että kannattaa iskee isompaa silmää niin ku 3 tai 4 ja siitä sitte kytkimellä keula ylös.

Eli noilla vaihteilla suunnillee ja vähän hitaammissa vauheissa teitty?
Eikä sitten mitään kytkin kokonaan pohjaa ja kierrättelee täysii ja nykäsee :D Vaan näpäyttää nopeesti kytkintä? Ktm ja Tm ainakin nosti keulaa kolmosella kaasusta mutta siinä jo vähän joutu nykäsee.. Kaipa sen sitten joskus oppii :D Tulossa takas tuo kakspuokki Temmi ja pitäs tosissaa alkaa harjotella :D

27.8.2008 16:50

Kolmosella nykäseen? 5 vaihteella sitä vasta tarvii rytkästä mutta ei sentään kolmosella. Monet 2pätkät nostaa sillä että näpäyttää sitä kytkintä isommillakin vaihteilla ellei ala sudittaan. Niin ja paras on aloittaa keuliminen sillä 2 tai 3 vaihteella ja siitä joko jatkaa kovempaa tai samaa nopeutta. Ai niin käytän kytkintä.

27.8.2008 17:29

Ei se vaatinu ku pari iltaa nii menee jo vähä paremmi. Käyttäjässä varmasti vika, välit on 15/50 tossa kakspuokissa, nostaa 1-2-3 vaihteet kaasul kolmosella sellane hallittu nojaus+kiskasu. Mutta sittenku koittaa nelosella kytkimel nii ei mitää kyl tapahu :D

kolmosel taas jos antaa vähänki kytkinpommii nii lähtee aika holttitomasti nousee :roll:

27.8.2008 19:24

saa olla takajarru hereillä, ettei mee yli ;)

28.8.2008 15:58

Mikäs on kun keuliessa lähtee heittelehtimään oikealle ?