Tekniikka, varusteet ja temppujen tekeminen vain moottoripyöriin liittyen, EI MOPOVÄELLE!

Alueen säännöt

Ei mopoilijoita tai keskustelua mopoista tälle alueelle!

Kun keulit ja vaihdat vaihteita..

käytän kytkintä
3513
78%
raakana sisään
984
22%
 
Ääniä yhteensä : 4497

29.7.2008 19:49

pystykkö nyt vetään powerkaulaa ilman jarrua miten pitkään tahansa? ongelmana vaan se, että jos jarrua ei osaa käyttää, niin keuliessa se nopeus vaan kokoajan kasvaa. :s

29.7.2008 23:29

reimari kirjoitti:pystykkö nyt vetään powerkaulaa ilman jarrua miten pitkään tahansa? ongelmana vaan se, että jos jarrua ei osaa käyttää, niin keuliessa se nopeus vaan kokoajan kasvaa. :s


Joo tuli huomattua, kyl mä nyt sain vedettyy nelosen melkee loppuu mut pitäs harjotella sellast ettei vauhti kasvais :D

30.7.2008 11:15

reimari kirjoitti:ongelmana vaan se, että jos jarrua ei osaa käyttää, niin keuliessa se nopeus vaan kokoajan kasvaa. :s


moottorijarrulla sitä vauhtia pystyy himmaamaan, jos ei sitä takajarrua osaa käyttää...

30.7.2008 16:31

okei... ei riitä sit ainakaan mun kaasukäden tarkkuus moiseen toimintaan. tuntuu, että jos sitä kaasua himmaa, niin se keula vaan tippuu alas. sit kun painaa lisää kaasua, niin vauhti vaan kasvaa :D

30.7.2008 16:38

reimari kirjoitti:okei... ei riitä sit ainakaan mun kaasukäden tarkkuus moiseen toimintaan. tuntuu, että jos sitä kaasua himmaa, niin se keula vaan tippuu alas. sit kun painaa lisää kaasua, niin vauhti vaan kasvaa :D


liian vähän kulmaa...

30.7.2008 17:20

Musta vähän tuntuu että tää isoEGO ei ole ikinä keulinu millään.Ei mulla ainakaan riittäs pokka alkaa vetää kulmaa pelkällä moottorijarrulla ilman jalkajarrua.

30.7.2008 18:01

kananen kirjoitti:Musta vähän tuntuu että tää isoEGO ei ole ikinä keulinu millään.Ei mulla ainakaan riittäs pokka alkaa vetää kulmaa pelkällä moottorijarrulla ilman jalkajarrua.


ai ei matkaa pysty keulimaan pelkällä moottorijarrulla, niin ettei vauhti kiihdy? kyllä minä ainakin olen vetäny parin kilsan siivuja, ilman takajarrua, niin että vauhti kestää tasaisena. pystyypä sitä vauhtia jopa pudottamaankin, koskematta jarruun...

veikkaisin että oon ekat keulat vetäny sillo, kun sinä oot ollu faijas kiveksissä vielä :lol:

30.7.2008 20:51

hehe, että sellasta. itteltä ei ainakaan onnistu vauhdin himmaaminen ilman jarrua. täytyy opetella vaan sitä jarrua käyttään...

30.7.2008 21:01

reimari kirjoitti:hehe, että sellasta. itteltä ei ainakaan onnistu vauhdin himmaaminen ilman jarrua. täytyy opetella vaan sitä jarrua käyttään...

Niin on ihan hyvä treenaa et aina nosto ja sitten jarrulla alas. Aina laitat vähä enemmä kulmaa, noin mä sen opin. Sitten alkaa tekee niin et hitaista vauhdeista eka painopisteen yli ja sit jarrulla takasin ja sama homma toistuu montaa kertaa.

30.7.2008 23:28

Kyllähä sen saa pysyy tasasena jos on oikee kulma ja pitää kaasun tasasel? :roll:

31.7.2008 10:12

Vähän turhaks menee. Teoriassa kyll, käytännössä ei niin. Kiihtyä se aina tuppaa ilman jarrua keulitessa.

31.7.2008 21:25

ite kokeilin just tolleen 1 vaihteella kaulia "yli" ja sit jarrulla takas. siinä se liike on vaan niin pirun äkänen, että löysin itteni istumasta asfaltilla ja pyörän lähimmästä katuojasta. oon nyt silleen kokeillu, että 2 vaihteella otan kulmaa ja sit siitä jarrutan. siinä se liike ei oo niin äkänen ja helpommin hallittavissa. (tämä siis mun mielipiteeni) vauhtiahan siinä tietenkin tulee enemmän, mutta tuntuu helpommalta kun se meno ei oo sellasta nykimistä...

31.7.2008 21:54

reimari kirjoitti:ite kokeilin just tolleen 1 vaihteella kaulia "yli" ja sit jarrulla takas. siinä se liike on vaan niin pirun äkänen, että löysin itteni istumasta asfaltilla ja pyörän lähimmästä katuojasta. oon nyt silleen kokeillu, että 2 vaihteella otan kulmaa ja sit siitä jarrutan. siinä se liike ei oo niin äkänen ja helpommin hallittavissa. (tämä siis mun mielipiteeni) vauhtiahan siinä tietenkin tulee enemmän, mutta tuntuu helpommalta kun se meno ei oo sellasta nykimistä...

ymmärsinkö oikein että vedit taas ympäri? =D monesko kerta oli jo..?? on se kotari vaan äkänen vehje :eek:

31.7.2008 22:23

reimari kirjoitti:ite kokeilin just tolleen 1 vaihteella kaulia "yli" ja sit jarrulla takas. siinä se liike on vaan niin pirun äkänen, että löysin itteni istumasta asfaltilla ja pyörän lähimmästä katuojasta. oon nyt silleen kokeillu, että 2 vaihteella otan kulmaa ja sit siitä jarrutan. siinä se liike ei oo niin äkänen ja helpommin hallittavissa. (tämä siis mun mielipiteeni) vauhtiahan siinä tietenkin tulee enemmän, mutta tuntuu helpommalta kun se meno ei oo sellasta nykimistä...

Joo no voi olla erilainen keulittava nelipuokki kotari kuin 125 katuvehje :D.

1.8.2008 12:18

<The Stig> kirjoitti:
reimari kirjoitti:ite kokeilin just tolleen 1 vaihteella kaulia "yli" ja sit jarrulla takas. siinä se liike on vaan niin pirun äkänen, että löysin itteni istumasta asfaltilla ja pyörän lähimmästä katuojasta. oon nyt silleen kokeillu, että 2 vaihteella otan kulmaa ja sit siitä jarrutan. siinä se liike ei oo niin äkänen ja helpommin hallittavissa. (tämä siis mun mielipiteeni) vauhtiahan siinä tietenkin tulee enemmän, mutta tuntuu helpommalta kun se meno ei oo sellasta nykimistä...

ymmärsinkö oikein että vedit taas ympäri? =D monesko kerta oli jo..?? on se kotari vaan äkänen vehje :eek:


hehehe :D tää kuulostaa jo vähän vittuilulta :lol: en oon nyt uudestaan ympäri päästelly. ostin jopa uudet mustat muovitkin, niin nyt ei enään raaski kaataa mopoo. mut on se kotari vaan sen verran äkänen peli, että ympäri sillä kyllä helposti pääsee. en osaa sillä viä kunnolla kaulia,joten vopi olla että kaadun viä seuraavat 10 kertaa. mut jos ei yritä, niin eipä sitä voi oppiakkaan... ja tosiaan kaasuun vastaavuudessa saattaa esiintyä jotain pikku eroo tohon sun 125cc mopediin verrattuna ;)