Tekniikka, varusteet ja temppujen tekeminen vain moottoripyöriin liittyen, EI MOPOVÄELLE!

Alueen säännöt

Ei mopoilijoita tai keskustelua mopoista tälle alueelle!

Kun keulit ja vaihdat vaihteita..

käytän kytkintä
3513
78%
raakana sisään
984
22%
 
Ääniä yhteensä : 4497

18.7.2008 17:39

ite keulin yleensä ykkösellä muutaman metrin ja vaihdan isompaa tai sit keulin ympäri. vaihtoehtoja on monia :D

22.7.2008 23:01

ääh , en saa viä siihe balance pointtiin menee , aina ku meinaa mennä niin irrotan vaistomaisesti kaasun , ei vaan oo miestä vielä pitää sitä koko ajan pohjassa.. Tiedän että ei pääse muutaku harjottelulla eteenpäin , mut jos jollaki jotai vinkkii nii voi valasta mua : )

23.7.2008 0:12

helvetti ku ei saa tota circlee menemään kotarilla, olisko mitää vinkkejä ? joskus menee 1, harvoin sekin...

23.7.2008 12:26

Harjottele ajaa hitaasti eteenpäin, en tiedä pitääkö piikkisellä käyttää kytkintä circleissä mutta ainakin 450 pitää. ite opettelin ajaa hiljaa kytkintä käyttäen samalla ja sit vaan kääntyilemään. mua ainakin auttaa ku kääntää tankoa pyöritellessä päinvastaiseen suuntaa kuin mihinkä ympyrä pyörii ja treeniä toki x1000000
Itelläkin just alkanu vasta muutama ympyrä menee ja välillä taas ei mee yhtään :D

23.7.2008 20:47

pyörikää te vaan ympyrää niin. ite ei pääse ees suoraan saatana! :D yhdyn jontz:n kommenttiin. aina kun pyörän saa tarpeeks pystyyn, niin tekee mieli irrottaa kaasusta. pitäs vaan siihen jarruun luottaa/osata sitä käyttää. ite pari kertaa vetäny jo ympäri,joten se jarru ei ihan hallussa viä oo :)

24.7.2008 0:05

reimari kirjoitti:pyörikää te vaan ympyrää niin. ite ei pääse ees suoraan saatana! :D yhdyn jontz:n kommenttiin. aina kun pyörän saa tarpeeks pystyyn, niin tekee mieli irrottaa kaasusta. pitäs vaan siihen jarruun luottaa/osata sitä käyttää. ite pari kertaa vetäny jo ympäri,joten se jarru ei ihan hallussa viä oo :)

Voithan sä sen isol nelitahdilla moottorijarrullakin laskea?

24.7.2008 12:16

Isolla nelarilla ei jarrulla tee mitään keuliessa eillei kulmia ajele, mutta matkaa pääsee hyvin ilman jarrua.

24.7.2008 14:51

joo, kyllä moottorilla jonkunverran voi jarruttaa. mutta en mä nyt pelkästään sen varaan laske sitä keulimista. ja tosiaan jos hiljempaa samalla vaihteella haluaa mennä, niin ei siinä ilman jarrua pääse. jollain 3-4 vaihteella oon päässy vähän pitempiä matkoja ilman jarrua, mutta ei mitään mainittavaa. kyllä se jarrun käyttö hallinnassa pitää olla.

katoin tosiaan moubabone tota sun kuvaa missä kulmaa vedät, niin mennään vähän eri tasolla :D ittelläni kans enskat viä alla ja on käyny jopa mielessä, että niillä ei kunnon kulmaa voi ottaa, mutta väärässä oon pahasti ollu. ite olin viimeks tossa kulmassa, mutta en koskaan noussu ylös pyörän kanssa :lol: paljon on viä reenattavaa... :(

24.7.2008 23:05

Onko teillä mittän jippoja tai kokemusta tollasesta 250 2-t crossilla keulimisesta, ku keula nousee ihan helposti, mutta ei mitenkää saa pidettyä sitä ylhäällä ku meinaa keula laskea niin siihen heittää ihan vähän lisää kaasua, niin on niin saatanan lähellä ettei mene ympäri, ja sitten tietty polkasen paniikinomaisesti takajarruu... ei siitä mitään tuu :(

25.7.2008 0:27

Oliskohan paras keino harjoitteleminen?

25.7.2008 12:14

kananen kirjoitti:Oliskohan paras keino harjoitteleminen?

Varmasti

25.7.2008 22:45

Ite joskus tuommosella 250 kawalla keulin silleen että jollain 4 vaihteella kytkimen kanssa keula ilmaan jostain melko hiljasesta vauhista. Siitä sitte hitaasti kiihdyttää kokoajan ja heittää pykälää jos tarvii. Pääsee helposti muutaman satametriä ainakin vaikkei ees osaisi keulia sen kummemmin.

Nelarilla on kyllä paljon helpompi keulia mitä 2t:llä. Ei oo meno semmosta pilkkimistä. Matkaa keuliessa ei tarvii ees ajatella jarrua. Kulmia haeskellessa vähän eriasia :lol:

25.7.2008 23:17

K31 kirjoitti:Ite joskus tuommosella 250 kawalla keulin silleen että jollain 4 vaihteella kytkimen kanssa keula ilmaan jostain melko hiljasesta vauhista. Siitä sitte hitaasti kiihdyttää kokoajan ja heittää pykälää jos tarvii. Pääsee helposti muutaman satametriä ainakin vaikkei ees osaisi keulia sen kummemmin.

Nelarilla on kyllä paljon helpompi keulia mitä 2t:llä. Ei oo meno semmosta pilkkimistä. Matkaa keuliessa ei tarvii ees ajatella jarrua. Kulmia haeskellessa vähän eriasia :lol:

Jaa pitää itekki koitaa isommalla vaihteella ku oon täs kakkosta pääasias käyttäny

25.7.2008 23:24

Juu, paljon helpompi silleen. Saa keulan ilmaan helposti ja kierrokset ei karkaa mihinkään älyttömiin, niin on helppo siitä lähtee opettelemaan matkan vetoo, se äkkiä tuommone kakspuokki löytyy katollaan ojasta jos pienellä vaihteella nykii eikä jarrua hallitse :lol:

28.7.2008 13:49

Moubabone kirjoitti:Isolla nelarilla ei jarrulla tee mitään keuliessa eillei kulmia ajele, mutta matkaa pääsee hyvin ilman jarrua.


Ite koitin jarrun kans harjotella mut sitku huomas et se tulee moottorijarrul nii nopee alas nii ei tarvinnu, meni joku viikko varmaa nii sai sen oikeen kulman ilma et tuli paskat housuu :D