Tekniikka, varusteet ja temppujen tekeminen vain moottoripyöriin liittyen, EI MOPOVÄELLE!

Alueen säännöt

Ei mopoilijoita tai keskustelua mopoista tälle alueelle!

Kun keulit ja vaihdat vaihteita..

käytän kytkintä
3513
78%
raakana sisään
984
22%
 
Ääniä yhteensä : 4497

9.7.2008 19:47

No otat pienen vaihteen (1vaihde), sitte melkee paikaltaa opettelet nostamaan kytkimellä ja lasket jarrulla alas, aina enemmä kulmaa. Haet näin sitä jarrunkäyttöä ja uskallusta.
Kun osaat painaa jarrua tosipaikassa, niin lähe vaikka kakkosella ja vaiha isompaa sisään ja pidä hyvä kulma siinä, mutta ensiksi jarru pitää osaa. Vaihtaessa tarpeeksi kulmaa, raakana tai kytkimellä ja hiljennä kierroksia vaihdon ajaksi.

Viikossa opit jarrun käytön ja se kilpi menee varmasti maahan, mee treenaa vaa ku hyvä keliki.

9.7.2008 20:05

kiitoksia tästä :nolo:

13.7.2008 17:33

olin tänään reenaamassa keulimista. päivän saldo: mopo 2 kertaa ympäri.vasen jalkatappi solmuun ja vaihdevipu rikki. selässä 10x20cm kokonen kohta jossa ei enään nahkaa löydy. toisella puolella selkää ruoskan iskua muistuttava verestävä kohta. perse niin kipee, ettei istuun pysty.

ihan kivasti meni siis toi jarrua vasten keuliminen. tästä on hyvä jatkaa :P

nyt puhdistaan haavoja ja syömään jotain särkylääkettä :D

13.7.2008 18:29

Hoho stuntridingia parhaimmillaan :lol: Noh aina voi pahemminkin käydä.

14.7.2008 2:56

Tätä se on alussa :D kunnes sen pikku hiljaa oppii... reimari oliko tarkotus vetää tasapainopisteen yli ja jarrua vai mitenkä koitit totutella jarrun käyttöä?

14.7.2008 3:23

niinno jos tolla 450 exc:llä on ruvennu treenaa keulimista niin en sinänsä yhtään ihmettele, aika paljon jytyä treenimopoks, jos sitä jarrun käyttöä ei vielä kunnolla hallitse. Noh, kipu on vain hetkellistä ja harjoitus tekee mestarin. 8)

14.7.2008 4:45

aivan yhtä hyvin tuommoisella 450 exc:lläkin oppii samoin keulimaan kuin muillakin, jos ei aikaisempaa kokemusta ole...onhan sitä tehoa varmasti paljon, mutta kuhan vaan pitää sen järjen päässä, niin eiköhän se siitä ala luonnistumaan.

ps. piikki exc:llä on viä hankalempi keulia kuin isommalla nelari kotkalla, mutta tämä on vain meikän mielipide :)

14.7.2008 11:40

Toumas kirjoitti:Tätä se on alussa :D kunnes sen pikku hiljaa oppii... reimari oliko tarkotus vetää tasapainopisteen yli ja jarrua vai mitenkä koitit totutella jarrun käyttöä?


no tätä siinä vähän ajettiin takaa :s mutta eihän se nyt ihan putkeen menny :D toi saatanan mopo vastaa siihen kaasuun niin hätäsesti, että eka oli kulmaa liian vähän ja seuraava käsitys olikin se kun perse kyntää asfalttia ja mopo keulii ilman kuskia :lol:

ei ollu jarru-jalka ihan ajan tasalla toiminnassa. taidan vaan tehä silleen et nostan sen keulan "yli" 1-vaihteella ja sitten laitan kytkimen pohjaan ja palautan jarrulla. se on niin kriittinen kohta kun just on se "oikee" kulma. vähänkin hipasee kaasuun ja kun sitä jarrua ei vielä hallitse, niin taas kerätään varusteita. nyt on selässä ja perseessä siteet ja jotain desinfioita geeliä pitää tunkee visvasiin haavoihin 2 kertaa päivässä. voi voi voi... tää on tätä motorsporttia :eek:

edit: niin ja tosiaan kokemusta keulimisesta ei nyt kauheesti oo. pyörällä osaan keulia jarrua vasten. joskus mökillä oli joku tunturi tiger puch, mutta sillä nyt ei paljo jarrua vasten keulittu, kun ei ollu koko saatanan jarrua. aprilia rx oli joskus,mut se ois tarvinnu jonkun lyijypainon peräkonttiin jos ois halunnu keulia (<---lue:en siis osannu). mut tosiaan tää 450 on sit eka millä tätä asiaa "kunnolla" oon koittanu reenata :)

14.7.2008 14:41

btv... onko kukaan muuten askarrellu kaatumarautaa mihinkään omaan härveliinsä. noissa katu/fightereissä niitä aika paljon näkee, mut onko kellään smotossa/enskassa sellasta? joskus oon nähny jollain kiinni, mut ei mitään hirmu yleisiä. se ois vaan halpa "vakuutus" pyörään kun sillä kikkailis...

14.7.2008 16:53

Öh... mikshän ei ole endurossa sellasia :idea:

Ne ovat tehty kestämään pientä kyljellä ajamista.

14.7.2008 17:33

no ois se nyt kuitenkin parempi olla takana joku rauta, kun että vetää ympäri ja esim pakoputki ja muut saa osumaa. käytin ehkä vähän väärää sanaa tua aijemmin. ei siis kaatumarauta, vaan keulintarauta.

14.7.2008 21:58

reimari kirjoitti:no ois se nyt kuitenkin parempi olla takana joku rauta, kun että vetää ympäri ja esim pakoputki ja muut saa osumaa. käytin ehkä vähän väärää sanaa tua aijemmin. ei siis kaatumarauta, vaan keulintarauta.


voithan sä takahäkkiä jatkaa mutta ruma ja huono siitä tulee. pitäisi myös vahvistaa takahäkkiä . aja vaa

15.7.2008 10:52

totta... voi mennä vähän vaikeeks... nyt tässä taas pirteenä hyvin nukutun yön jälkeen :(
selkä viäkin saatanan kipee ja aina kun yöllä kääntyy selälleen niin herää.
ettei vaan jotain pelkotiloja synny nyt tosta kaatumiesta ja sit ei uskalla enään kunnolla jatkaa reenaamista :s

täytyy ostaa kotkaan joku ajonhallintajärjestelmä. <-- eli siis parempi kuski :D

15.7.2008 19:16

Kunnon ajovarusteet ja reenit jatkuu jälleen :D

18.7.2008 17:02

Ite keulittelen yleensä vaan ykkösellä powerwheelietä enkä vaihda vaihdetta ollenkaa.