Tekniikka, varusteet ja temppujen tekeminen vain moottoripyöriin liittyen, EI MOPOVÄELLE!
Alueen säännöt
Ei mopoilijoita tai keskustelua mopoista tälle alueelle!
5.9.2012 22:20
Toimii! Tein tollee joku pari tuntii ja sit aloin vaihdella vaihteit ni se kyl tuli sielt ittestää jos kulma kasvo liian suureks.
17.9.2012 18:57
Noni nyt saan jo 1-3 vaihteet mutta jarrua osaan vaan käyttää silloin kun on menossa ympäri. Tuntuu että oikea tapa keulia olis jarrua ja kaasua vuorotellen niin ei vauhti nousis ja vois keulia pitkääkin matkaa?
17.9.2012 21:29
Toinen tapa on vetää tasakaasulla tasapainopisteen lähellä/kohdalla niin ei vauhti nouse. Reeniä vaan niin sen kyllä oppii.
19.9.2012 11:13
Ja muutenkin kun vetää tasakaasulla ei tasapaino horju sivuttain niin helposti ja pääsee matkaa paljon helpommin. Ainakin omasta mielestä paljon helpompaa
toki sit jos meinaa kaatua sivulle tai pitää ohjata vähän niin käyttää jarrulla ja oikasee
19.9.2012 17:32
Ei se ihan niin mee et jarru, kaasu, jarru, kaasu, huomaat kyl ajan myötä et ei sitä jarrua kokoajan tarvita, mutta paljon silti 2t. Ei kannata huolehtia siitä että et kokoajan käytä sitä jarrua, vaan se riittä että osaat käyttää sitä nii ettet keuli ympäri ja se tulee ajanmyötä se jarrunkäyttö paremmaks ja paremmaks. tasa kaasua ei sun kannata vielä opetella vaan opettelet nyt vaan keulimaan hyvin suoraan jaa siitä sitten etenet komboihin ja tasakaasuihin, eli turha lisätä vaikeutta opettelemalla heti tasakaasulla vaikka ei se vaikee olekkaan mutta kuitenkin. Tässä ei voi (taas) sanoa muutakaan kun, harjoittelua lisää.
21.9.2012 12:31
Mulla on tuollanen honda cbr 125, ja aattelin et ois iha mukava osataki jotai tuolla pyörällä, kävin eilen testaa miten keula nousee, sain sen kyl nousemaan ja pääsin joku 1-2m
D, tyhmä kysymys: pitääkö sitte vaa antaa lisää kaasua että saa keulan pysymään ylhäällä??
, vaikeahan tuo pyörä opetella keulimaan mutta yritystä ei tuomita
23.9.2012 21:04
no eiku paina tööttiä samalla... Tottakai kaasua, mitä muutakaan?
kai tiiät että jarrua pitää käyttää keuliessa?
24.9.2012 13:19
^^jaani^^ kirjoitti:no eiku paina tööttiä samalla... Tottakai kaasua, mitä muutakaan?
kai tiiät että jarrua pitää käyttää keuliessa?
juu, tuntuu vaa siltä että en saa pysymää ylhäällä vaikka annan kaasua tarpeeks, paremmin saan pysymään ku seisoalteen koitan mutta en kuitenkaa sitä 1-3m enempää
28.9.2012 13:59
Kyllähän se ylhäällä pysyy jos saat nostettua sen sinne.
Kaveri tollasella 125 cebarilla stunttas ja kunno settii veti!
28.9.2012 22:11
Oisko kellää mitää vinkkejä coasterin harjotteluu? Pitääkö siinä painaa ees jarruu samalla ku koittaa luisuttaa
28.9.2012 22:36
Tottakai pitää painaa jarrua tai oot selälläs.
Keulit vaan tasapainopisteen yli, kytkin pohjaan ja annat liukua.
2.10.2012 20:08
Mites on, onnistuuko smotoilla ja enskoilla ihan samalla tavalla keuliminen? Kaverin kotarilla mitä oon kokeillu niin onnistuu kyllä enskoillakin keuliminen, mut miten esim. kulmanhaku, lähteekö enskoilla helpommin hakemaan kun ottaa kulmaa?
3.10.2012 16:14
Riippuu tietenkin minkälaiset kumit on alla. Tajuaahan sern helposti kummassa on enemmän pintaa joka koskee maahan, karkeassa nappulassa pahimmillaan muutamia neliösenttejä ja smotoissa onki sitte parhaimmillaan kämmenen kokonen alue joka vastaa tiehen.
3.10.2012 22:47
No mitä ite oon ceeärrällä keulinu, nii aika hyvin se rengas siinä tiessä pysyy, myös hiekkatiellä. Asfalttiteillä en kovin paljoo ajele, mutta kyllä sielläki pitoa on jonkuverran.
Joskus koitin keulia kosteella asfalttitiellä, kakosella ajelin rauhallisilla kierroksilla ja löin kaasun pohjaan nii tyhjäähän se takakumi vaan pyöri, kuivalla pitoja ihan tarpeeksi
Mutta perus keulimine asfaltilla onnistuu enskoilla, ei kannata kauheita kulmia kuitenkaan hakea.
8.10.2012 17:09
Vinkkejä yamaha weeärrään? Kokeiltu on, ykkösellä nousee keula mutta isomalla ei niin millään. Missä kohtaa noin on tasapainopiste?