Tekniikka, varusteet ja temppujen tekeminen vain moottoripyöriin liittyen, EI MOPOVÄELLE!

Alueen säännöt

Ei mopoilijoita tai keskustelua mopoista tälle alueelle!

Kun keulit ja vaihdat vaihteita..

käytän kytkintä
3513
78%
raakana sisään
984
22%
 
Ääniä yhteensä : 4497

2.7.2008 19:06

tänään reenailin vähän sitä kulmaamista. ihan 1 vaihteella vaan nostin mopon ylös ja sit kytkin pohjaan. pari kertaa meni jo silleen että joutu käyttään jarrua. aika hurjaa :P

mutta eiköhän noi "perusteet" nyt jotenkuten oo hallussa. vaihteet vaihtuu jo ihan kivasti, mutta se perkuleen vauhti kasvaa vaan viä liikaa. tänäänkin ehdin vähän vilkaseen mittaria kun rengas tömähti maahan, niin vauhtia yli 80km/h... ei hyvä. siitä kun kaatuu, niin käy lopullisesti :eek:

2.7.2008 22:49

reimari kirjoitti:mikäs mopedi sulla on?


dt, kato kuvagalleriasta

3.7.2008 13:59

Eipä viel oo kauheen hyvin hallus toi vaihteen vaihtaminen, mutta aina sillo tällöö onnistuu :P Päässy 1-->4 asti nyt keula ilmas, ja kytkimel harjottelen ja hyvinhä se alkaa sujumaan pikku hiljaa 8)

3.7.2008 17:00

Onko porukat ikään koittanu 80 rossipyörällä keulia? Mulla on itellä ollu ny vuoden päivät tuollanen vanha yz:n romu ja sillä on jotakin koittanu kikkailla, mutta ei taho oikeen onnistua. Tuntuu olevan mahdotonta keuliminen tuolla, niinkun pitemmästi oikeen. Matalalla ei ole voimaa yhtään ja sitten taas ku mennään korkeille kierroksille niin pyörä hyppää pystyyn piikin kohalla... :(

3.7.2008 18:29

kummeli II kirjoitti:Onko porukat ikään koittanu 80 rossipyörällä keulia? Mulla on itellä ollu ny vuoden päivät tuollanen vanha yz:n romu ja sillä on jotakin koittanu kikkailla, mutta ei taho oikeen onnistua. Tuntuu olevan mahdotonta keuliminen tuolla, niinkun pitemmästi oikeen. Matalalla ei ole voimaa yhtään ja sitten taas ku mennään korkeille kierroksille niin pyörä hyppää pystyyn piikin kohalla... :(
rossipyörällä keuliminen on melkosta pilkkimistä,siinä tosiaan saa osata jarrun käytön ja olla hereillä kun se sattuu piikille.

3.7.2008 19:00

Joo, se takajarru vois olla kova sana, nimittäin se ei mulla oikeen toimi... :D

3.7.2008 20:30

taitaa joka laitteella olla vaiken osa-alue se jarrun käyttö. kyllähän kaikilla sen keulan ilmaan saa mutta siitä eteenpäin alkaa vaikeudet :s täytyy vaan lisää reenata jarrun käyttöö ja rohkeesti antaa mennä sen "yli" että pääsee jarrulla palauttaan.

se jarrun käyttö ainakin mulla on vaan viä sellasta, että sitten kun sitä painaa niin nokka tulee maahan sekuntin murto-osissa. ei oikeen tota tuntumaa viä oo tohon touhuun :(

4.7.2008 15:12

Kyllä nämä olisi pitänyt opetella mopoaikoina, nyt kun alkaa oleen tehoa niin hieman vaikea lähteä harjotteleen jarrua saati vaihteen vaihtoa. Onnea kuitenkin harjoitteluun.

4.7.2008 16:58

jontse_ kirjoitti:Kyllä nämä olisi pitänyt opetella mopoaikoina, nyt kun alkaa oleen tehoa niin hieman vaikea lähteä harjotteleen jarrua saati vaihteen vaihtoa. Onnea kuitenkin harjoitteluun.


eihän se nyt suinkaan myöhästä ole. mun mielestä teho ei suinkaan vaikeuta asiaa, vaan pikemminkin helpottaa. ei tarvi vetää tua pv:llä kytkin sinisenä, että saa kaulan ilmaan. vähän kaasua nypäyttää ja hytti on ylhäällä ;)

5.7.2008 22:19

reimari kirjoitti: mun mielestä teho ei suinkaan vaikeuta asiaa, vaan pikemminkin helpottaa. ei tarvi vetää tua pv:llä kytkin sinisenä, että saa kaulan ilmaan. vähän kaasua nypäyttää ja hytti on ylhäällä ;)


kyllä se teho vähän vaikeuttaa, kun ruvetaan kulmaa hakemaan. nokka nousee kyllä helposti, mutta tuppaa olemaan melko hätäiset liikkeet sillä pyörällä, kun pikkasenkin kaasua nyppää. voimaa kun on paljon, niin vaatii se takajarrukin enempi voimaa...

jotain power-keulaa on tietty helppo vetää kilokyykyllä...

6.7.2008 15:06

isoEGO kirjoitti:
reimari kirjoitti: mun mielestä teho ei suinkaan vaikeuta asiaa, vaan pikemminkin helpottaa. ei tarvi vetää tua pv:llä kytkin sinisenä, että saa kaulan ilmaan. vähän kaasua nypäyttää ja hytti on ylhäällä ;)


kyllä se teho vähän vaikeuttaa, kun ruvetaan kulmaa hakemaan. nokka nousee kyllä helposti, mutta tuppaa olemaan melko hätäiset liikkeet sillä pyörällä, kun pikkasenkin kaasua nyppää. voimaa kun on paljon, niin vaatii se takajarrukin enempi voimaa...

jotain power-keulaa on tietty helppo vetää kilokyykyllä...


jos pyörä on hyvissä säädöissä miksei voi riuhtasta keulaa ylös piikkiä vasten ja vaihtaa nii isoa vaihdetta lennossa että pyörän liikket on vähän rauhallisempia? :s

Keuliminen ja vaihteen vaihtaminen

6.7.2008 22:34

_TsX_ kirjoitti:
isoEGO kirjoitti:
reimari kirjoitti: mun mielestä teho ei suinkaan vaikeuta asiaa, vaan pikemminkin helpottaa. ei tarvi vetää tua pv:llä kytkin sinisenä, että saa kaulan ilmaan. vähän kaasua nypäyttää ja hytti on ylhäällä ;)


kyllä se teho vähän vaikeuttaa, kun ruvetaan kulmaa hakemaan. nokka nousee kyllä helposti, mutta tuppaa olemaan melko hätäiset liikkeet sillä pyörällä, kun pikkasenkin kaasua nyppää. voimaa kun on paljon, niin vaatii se takajarrukin enempi voimaa...

jotain power-keulaa on tietty helppo vetää kilokyykyllä...


jos pyörä on hyvissä säädöissä miksei voi riuhtasta keulaa ylös piikkiä vasten ja vaihtaa nii isoa vaihdetta lennossa että pyörän liikket on vähän rauhallisempia? :s


no niinhän sitä on tapana tehdä. ei se teho siltikään mielestäni sitä kulman hakemista helpota... :s

7.7.2008 18:02

Helpommin sanottu kuin tehty. Mopolla tilanne ei mene niin nopeasti, sen takia ainekin minun mielestä on helpompi harjotella alkeita. Osaavalle teho on tietenkin plussaa. Isommalla pyörällä ne ekat keulat saattaa olla aikamoista pilkkimistä, ja jos se jarru on vähän hukassa kyllä vaihteenvaihto on pelottavaa touhua.

9.7.2008 11:11

kytkimellä oon aina vaihtanu, pari kertaa raakana sisään joskus menee joko vahingossa tai sitten kun tajuaa ettei kytkimen kanssa ehdi enää, ehtii laskeutua liikaa

9.7.2008 19:29

mitä vinkkejä antaisitte ihan aloittelijalle joka alkaisi keulimaan 125 TT DT? :nörtti: