Tekniikka, varusteet ja temppujen tekeminen vain moottoripyöriin liittyen, EI MOPOVÄELLE!
Alueen säännöt
Ei mopoilijoita tai keskustelua mopoista tälle alueelle!
26.7.2012 11:44
Itekki alussa laahasin jarrua ja opin jarrunkäytön yksinkertaisesti parkkipaikalla kulmaa otettaessa kaasua ja jarrua yhtä aikaa painamalla. Aina tiesi että keula tulee alas kun päästää kaasun. Toistoja kun tulee tarpeeksi niin se jarrun laahaaminen jää kyllä pois. Eipä nykyään tartte jarruun koskea ennenkuin sitä oikeesti tarvitsee esim. vauhdin tappamiseen tai kulmaa otettaessa.
26.7.2012 22:35
jes! tuli keulittua ekan kerran säxällä nurin
takakähhi kivasti solmuun
en tiiä, ennen on tullu jarrulla alas nyt ei
menipähän ekan kerran lipalle ko sitä yritettiin
29.7.2012 16:52
Sellasta sattuu, reeniä vaa.
6.8.2012 0:48
Mites muilla kestäny keulan stefat isommissa mopoissa keulimista?
Itellä pamahti alle viikko pyörän ostamisesta paskaks, tosin saatto olla jo vanhatkin,
mutta tuskin toi keuliminen tollasella mopolla keulalle hyvää tekee.
6.8.2012 15:33
Kyykyissä saattaa olla keula kovemmalla rasituksella (enemmän painoa sekä etupainoisempi) kuin supermotossa. Supermotoissa keulat on kestäny ainaki omassa käytössä, keulahuollot tehty ennenkun alkanu edes stefa tihkumaan. Ja kyllä, keulittu varmaa yhtä paljon kuin ajettu etupyörä maassa
6.8.2012 23:12
En kysynykkään miten supermotossa kestää. Kyllä mä sen tiiän ettei se kotarista hajoa vaikka sitä kuinka runttais.
7.8.2012 1:06
Oisit voinu kyl sit antaa vähä tarkemman selostuksen et millassii pyörii tarkotit tolla "isoilla mopoilla"
Ja se stefojen kunnossa pysymiin on suurimmaks osaks kii ajotavasta.
7.8.2012 15:14
Isoa kyykkyä. Kyllä ne kestää niissä isoissakin, kun muistaa vaan puhistaa pumput jos niihin on jääny likaa. Paitsi lika yleensä tarttuu vaan sillon ku sitä öljyä alkaa tulee ja sillon se on turhaa hommaa. Veikkaan että on vaan jo ollu niin vanhat sulla. Ainaski tutulla on kestäny 750 ninjassa ja 1000 kikserissä.
7.8.2012 22:26
ja sittenhän sen näät kun on uudet kiinni, että hajosko vanhuuttaan vaan. Jos uudet menee heti niin voi olla vaikkapa liukuputkissa vekkiä tms.
7.8.2012 22:27
Kiitos, tuota hain, ajattelin että osaa hoksaa mistä moposta puhun, kerta tossa oikeella lukee mikä tällä hetkellä alla.
9.8.2012 0:56
se on vasemmalla
9.8.2012 21:08
...
Viimeksi muokannut Akrapovic0 päivämäärä 13.8.2012 0:16, muokattu yhteensä 1 kerran
12.8.2012 13:00
Omnic kirjoitti:Kiitos, tuota hain, ajattelin että osaa hoksaa mistä moposta puhun, kerta tossa oikeella lukee mikä tällä hetkellä alla.
SM tasaon Trial ja Enduro kuskilta kuultua, että kannattais liukuputkiin laittaa silikooni sprayta sillon tällöin. Ja ihan fiksulta se näin käytännössäkin vaikuttaa, kun vertaa kuivat liukuputket vs. putket vähemmällä kitkalla.
3.9.2012 21:09
Oisko jollaki jotaki vinkkejä tuohon jarrunharjotteluun? tuntuu ettei saa touchia siihen millään, vaikka kuinka yrittäis, pyöränä siis -06 125 exc kotari
5.9.2012 22:01
Yks perinteinen vinkki on jota on hoettu jo iät ja ajat
Eli keulaa vähä ylös ja jarrulla alas
ja jatkat humppaa vaikka vuoden että siitä tulis refleksi
Kyllä se siitä lähtee