Tekniikka, varusteet ja temppujen tekeminen vain moottoripyöriin liittyen, EI MOPOVÄELLE!

Alueen säännöt

Ei mopoilijoita tai keskustelua mopoista tälle alueelle!

Kun keulit ja vaihdat vaihteita..

käytän kytkintä
3513
78%
raakana sisään
984
22%
 
Ääniä yhteensä : 4497

12.6.2008 21:44

reena 2 vaihteel.

13.6.2008 0:34

pistäkää paremmaks tänää sain kotarin ja meni jo ympäri :D onneks ei menny ku penkijatke halkes ja valonkupu paskaks takajarrun käyttämises on viel reenattavaa :D

13.6.2008 10:03

Turkulainen_Somali kirjoitti:pistäkää paremmaks tänää sain kotarin ja meni jo ympäri :D onneks ei menny ku penkijatke halkes ja valonkupu paskaks takajarrun käyttämises on viel reenattavaa :D


vaikeeta sil kotareel ajo ==) se on lokari, derbeis on penkinjatke

13.6.2008 11:58

Turkulainen_Somali kirjoitti:pistäkää paremmaks tänää sain kotarin ja meni jo ympäri :D onneks ei menny ku penkijatke halkes ja valonkupu paskaks takajarrun käyttämises on viel reenattavaa :D

Pidätkö saavutuksena? Kaikki saa ylimenee jos haluu, mut eriasia tuntuuko hyvältä ;deal!

19.6.2008 0:11

olisko teil mitää vinkkei millai tol ktm 125:lla sais tota circleä helpoiten vedettyä ? ihan perus keula menee ja kilpi katuu mut circlee en saa menee ku parhaimmillaa puol kierrosta..

19.6.2008 14:25

Henkka57 kirjoitti:olisko teil mitää vinkkei millai tol ktm 125:lla sais tota circleä helpoiten vedettyä ? ihan perus keula menee ja kilpi katuu mut circlee en saa menee ku parhaimmillaa puol kierrosta..


Itse ainakin kun istuvalteen vedän niin kakkosella ylös KYTKIMELLÄ lähes nollavauhdeista ja sillä mennään....tasapainoilun hoidat sitten itse. oma ennätys 8 ympyrää ja menee enemmänkin kyllä jos vain jaksais :D ja 125:lla kotkalla on muutenkin hyvä keulia ympyrää kun alavääntöäkin löytyy melko paljon vaikka jotkut peelot taas puhuukin että näin ei ole.

Auttaa muuten paljon jos harjoittelet vasen jalka maassa tuota ympyrää ja pikkuhiljaa rupeat vain laittamaan senkin jalan tapille..

29.6.2008 20:31

kyl toi on sellasta rykimistä mun osaltani toi keuliminen, et huhhuh :D saan viel rykiä oikein kunnolla monta kertaa ennen kun sillon tällöin jotenki nousee keula...

1.7.2008 6:35

ite kans yrittäny opetella kotarillani keuliin. ei vaan oikeen toi kulma viä toimi. ei uskalla viä kunnolla ottaa kulmaa ja sitten loppuu vaihde kesken ja tipun alas.

polkupyörällä saman asian osaan, niin on se kumma kun ei tolla mopolla onnistu :S

offtopikkia: kekkä kevarijätkät siä pirkkiksen yläparkilla käy reenaan? siä pari jätkää vetää ihan hyvin. tuun sinne tiedusteleen vinkkejä kun ens kerran nään siä porukkaa :D

Re: Keuliminen ja vaihteen vaihtaminen

1.7.2008 16:39

Ei se tosiaa meinaa mitää, itel meni kevaril laatikko kyl läpi ja kulmaaki. Tsykäl joku 3metrii osaa keulii.

Treenaat vaa hitaasti siihe jarruu tottumist, ota vaikka jotai videoo kovimmast kulmast mitä hannaat duunaa nii katot siitä kauas se kilpi jää maasta ja vähä mitä vois parantaa.

Re: Keuliminen ja vaihteen vaihtaminen

1.7.2008 17:54

joo, pitäskin pyytää joku kaveri kuvaan vähän, niin näkis missä kulmassa sitä ite ajaa. tänään uskalsi jo ottaa enemmän kulmaa. huomaa heti, että pääsee pitemmän matkan samalla vaihteella kun vauhti ei kiihdy niin rajusti. kyllä tää tästä. pitää alotella rauhassa ettei mopedi oo heti palasina :D

Re: Keuliminen ja vaihteen vaihtaminen

1.7.2008 21:09

olin taas reenaamassa. nyt siis reeniä takana jo about 2tuntia :D

tulos: opin vaihtaan kytkimen kanssa vaihteet 1-4 ilmassa. eka ajatus kytkimen kanssa tuntu vaikealta/mahdottomalta ja kokeilin sitä yhden sormen taktiikkaa. piti muutaman kerran jälkeen ihmetellä ja todeta, että sehän toimii! :eek:

mutta ongelmana on edelleen se kulma. pari kertaa tuntu, että nyt on "hyvä" kulma. mutta samaan aikaan joku vaisto haluu irrottaa kaasun että kulma pienenee. jarrulla en saanu muuta aikaan kun erittäin nopeen keulan laskun ja munien kolahduksen tankkiin :lol:

miten jarrua on paras alkaa reenaan? periaatteessahan pitäs eka nostaa kulma "yli" ja sitten taas jarrulla palauttaa. ja taas yli ja paulauttaa... <---eikö näin?

keulitteko muuten kaasua pumppaamalla vai tasakaasulla ja jotenkin sitten jarrulla kikkailemalla?

tulipas nyt paljon tekstiä, mut ei se haittaa. oon innoissani kun kotka lentää yhellä renkaalla jo yli oman mittansa :D

Re:

1.7.2008 21:39

reimari kirjoitti:offtopikkia: kekkä kevarijätkät siä pirkkiksen yläparkilla käy reenaan? siä pari jätkää vetää ihan hyvin. tuun sinne tiedusteleen vinkkejä kun ens kerran nään siä porukkaa :D


ite oon parin kaverin kaa käyny reenaa siellä, on siellä tosin monia muitakin...

Re: Keuliminen ja vaihteen vaihtaminen

1.7.2008 21:40

mikäs mopedi sulla on?

Re: Keuliminen ja vaihteen vaihtaminen

1.7.2008 22:09

reimari kirjoitti:
miten jarrua on paras alkaa reenaan? periaatteessahan pitäs eka nostaa kulma "yli" ja sitten taas jarrulla palauttaa. ja taas yli ja paulauttaa... <---eikö näin?

keulitteko muuten kaasua pumppaamalla vai tasakaasulla ja jotenkin sitten jarrulla kikkailemalla?


Itellä ei tule keuliessa juuri jarrua vasten vedettyä, jos pitkää keulaa vedän vauhdilla. Välillä tietty pieni painallus ettei yli mene.
Tasakaasulla yleisesti ja välillä vähän käntää kun meinaa laskea. Juuri kun siinä oikeassa kulmassa rullaa tasakaasulla ei hurjia tehoja vaadita keulan ylös pitämiseen.

"miten jarrua on paras alkaa reenaan? periaatteessahan pitäs eka nostaa kulma "yli" ja sitten taas jarrulla palauttaa. ja taas yli ja paulauttaa... <---eikö näin?"

Nostat vaa keulan ja lasket jarrulla heti. Sitten aina vaan lisää kulmaa kunnes se jarrun käyttö iskeytyy selkä rankaan.

Treeniä vaan paljon ni se alkaa luonnistumaan itsestään. Neuvot antaa vain sen pienen alun ja loppu pitää oppia itse.

2.7.2008 14:19

Ite kolautin ekan kerran kilvelle mahdollisimman pienestä vauhdista, eli jostain 20km/h, että jos ympäri mennään ni ei hajoais koko pärrä, sitten vaan vauhtia lisää.