Tekniikka, varusteet ja temppujen tekeminen vain moottoripyöriin liittyen, EI MOPOVÄELLE!
Alueen säännöt
Ei mopoilijoita tai keskustelua mopoista tälle alueelle!
5.6.2012 17:09
Kannattaa alotta jollain 2 vaihteella. 1 vaihteella menee äkkiä ympäri ilman jarrua. Tai no jos sun husses on A1 viel sillon niin tuski niin äkäsesti nostaa
6.6.2012 11:20
Joi vielä on a1. Menee kyllä lähipäivinä tt:ksi, täytyy olla varovainen ettei repäse piikillä ymrpäri.
8.6.2012 20:04
Onko mitään neuvoja tohon takajarrun opetteluun, kun kokoajan tuntuu unohtuvan, jonka seurauksena kulmayritykset menny aina ympäri
8.6.2012 21:55
Tarpeeks monesti kun menee ympäri niin varmaan joskus alkaa muistaan.
9.6.2012 21:12
Menkää koneelta harjottelemaan sitä keulimista, ei sitä koneella istuen opi!!!!!!!!!!!!
10.6.2012 22:36
mä opin keulimaan videoita katsomalla ja ohjeita lukemalla... ei menny montaa pv nii suju
10.6.2012 22:59
Viimeksi muokannut Akrapovic0 päivämäärä 19.7.2012 17:45, muokattu yhteensä 1 kerran
10.6.2012 23:02
Akrapovic0 kirjoitti:Auttakaas, saan keulan ykkösel, kakkosel ja kolmosel ylös kytkimellä, mutta kun olen vinguttanut kaasun tappiin niin keula tippuu. Eli ongelmana on miten vaihteita vaihdan keuliessa(kulma, kaasu, ym?)
Jankkaat ja jankkaat vaa, rykäsen sen vaihteen silmää kyllä se siitä alkaa sujumaa. Kannattaa kyllä alusta asti opetella kytkimen kanssa, ettei jää paha tapa laittaa raakana sisään!
10.6.2012 23:05
opettele vaa. aina se vaa tippuu mut sit joku kaunis päivä huomaat että "Oho sain vaihdettua ja keula pysy ilmassa" kulmaahan pitää olla aikas paljon, riippuen vehkeestä millä keulit. jollai kotarilla saat piettyy suht pienel kulmallakin keulan ilmas kun riittää voima pitämään keulaa ilmassa.
10.6.2012 23:16
Viimeksi muokannut Akrapovic0 päivämäärä 19.7.2012 17:41, muokattu yhteensä 1 kerran
10.6.2012 23:41
Akrapovic0 kirjoitti:jalkapyörä kirjoitti:opettele vaa. aina se vaa tippuu mut sit joku kaunis päivä huomaat että "Oho sain vaihdettua ja keula pysy ilmassa" kulmaahan pitää olla aikas paljon, riippuen vehkeestä millä keulit. jollai kotarilla saat piettyy suht pienel kulmallakin keulan ilmas kun riittää voima pitämään keulaa ilmassa.
Kotarilla juu... treenaamista se vaan varmaankin vaatii
täytyy varmaan tota kulman hakua enempi treenaa, ku saan kytkimel kulman niin käsi lipee kaasulta ja keula tippuu. (tuntuu vaan sille jos siitä antaa viellä kaasuu niin ympäri mennään.....)
Sitä jarrun käyttöä kannattaa kanssa opetella, alussa itellä oli ongelma ku painoin liikaa jarrua eika 50 DT oikee jaksanu sitä nostaa takas!
11.6.2012 12:44
Akrapovic0 kirjoitti:täytyy varmaan tota kulman hakua enempi treenaa, ku saan kytkimel kulman niin käsi lipee kaasulta ja keula tippuu. (tuntuu vaan sille jos siitä antaa viellä kaasuu niin ympäri mennään.....)
Piikkisellä kotarilla homma toimii niin että pitää nostaa suoraan haluttuun kulmaan, muuten ei vaihteiden vaihdot onnistu (jos ei ole ihan tuppi nurin). Eli treenaa isompaa kulmaa vaikka 2. vaihteella ja kun vauhti ei nouse eikä laske niin on sopiva kulma. Vinkkinä että endurorenkailla kattelet tangon alitse jarrusatulan alitse kun on sopivasti kulmaa.
Treenaamaan siitä, tuskin kukaan voi oppia keulimaan tietokoneen ääressä. Kysele vaikka kavereilta onko tarpeeks kulmaa jos itse et pysty havainnollistamaan äläkä unohda jarrun käyttöä.
11.6.2012 13:07
Äkkiä sen oikeesti oppii jos on halu oppia. Ei sitä powerkeulaa kannata vedellä, ensin jarru haltuun
Eihän siinä oo ku 1 vipu mitää pitää painella
Itteä vähän harmittaa ku jäi cirkle reenamatta. 1½ kiekkaa sain kuiteski pyörähtään.
Ja ite oon pari kertaa yrittäny piikkisellä kotarilla keulia eikä onnistu millään. Alhaalla niin vähän eloa(varmaan pakoaukonsäätimestä yms. kanssa kiinni). Paremmin menee kurittomalla mopolla näin kylmiltään
11.6.2012 13:36
Kotarissa on kylläkin piikkiseksi hyvin vääntöä..
11.6.2012 15:25
Messico kirjoitti:Kotarissa on kylläkin piikkiseksi hyvin vääntöä..
Et oo vissiin yzlla ajanu
Joo emmä ala väitteleen, kai niissä kotareissa oli sit jotain vikaa.