Tekniikka, varusteet ja temppujen tekeminen vain moottoripyöriin liittyen, EI MOPOVÄELLE!

Alueen säännöt

Ei mopoilijoita tai keskustelua mopoista tälle alueelle!

4-tahti vai 2-tahti

Äänestys päättyi 11.7.2008 21:52

2-tahti
83
48%
4-tahti
90
52%
 
Ääniä yhteensä : 173

Re: kummalla on parempi keulia 4-tahtisella vai 2-tahtisella

27.3.2012 17:45

monska kirjoitti:Nelarilla voi matkustaa tasakaasulla kun taas 2-t joutuu pumppaamaan niin helvetisti. En sitten tiedä noista isommista kaksitahtisista (200-300) ?


No ei tasan joudu pumppaamaan, se on ainoastaan taidoista ja oikean jalan alla olevasta polkimesta kiinni.

Re: kummalla on parempi keulia 4-tahtisella vai 2-tahtisella

6.5.2012 17:17

Kaikki riippuu painosta, ja mitä enemmän hevosvoimia, tai vääntävämpi kone, niin sitä parempi on temppuilla. Kaksareissa taas valttina on tehot ja kiihtyvyys. Välitykset ratkaisee myös.

Re: kummalla on parempi keulia 4-tahtisella vai 2-tahtisella

6.7.2012 2:52

ihan sama. kumpikin oma lajinsa mutta kun oppii niin varmasti samanlaista settiä voi koneen tahdeista riippumatta vetää.

Re: kummalla on parempi keulia 4-tahtisella vai 2-tahtisella

5.8.2012 18:16

Kakstahtisil mitä nyt keulinut ja leikkinyt niin ei kyllä nelitahtista voita millään keulimisessa.
Moottorijarrulla pelkästäänki voi ainakin näissä piikkisissä keuliskella jos taitoa löytyy.
Ja isommissa yks mukisissa on vissiin vielä voimakkaampi moottorijarru.
Tasanen vääntö on pop :D Tekeekö se hommasta sitten taas liian helppoa on jokasen oma mielipide :)

Re: kummalla on parempi keulia 4-tahtisella vai 2-tahtisella

5.8.2012 18:47

piikkisellä nelarilla se keulan ylös saaminen vaan on vähän vaikeampaa, siis ainaki niistä vauhdeista mistä minä aina nostan. Ja jos on semmonen paikka että keula meinaa tippua niin yleensä 2-t jaksaa vetästä kyllä keulan ylös toisin ku nelari, piikkiluokasta puhuessa siis :D Isommat asia erikseen

Re: kummalla on parempi keulia 4-tahtisella vai 2-tahtisella

5.8.2012 19:02

Hyvä ja itsestäänselvä huomio.

Re: kummalla on parempi keulia 4-tahtisella vai 2-tahtisella

24.9.2012 18:22

ite tykkään enemmän nelarista, koska lähtee jo ihan alhaalta vääntämään niin ainakin itse saan keulan hallitummin ylös. Tosin käytössäni on 250cc jonka olen säätänyt mahdollisimman vääntäväksi.

Re: kummalla on parempi keulia 4-tahtisella vai 2-tahtisella

26.9.2012 21:16

Kyllä tuo puolikas kakstahtiki itellä nostaa alakierroksillaki keulaa :)

Re: kummalla on parempi keulia 4-tahtisella vai 2-tahtisella

27.9.2012 16:35

jukke96 kirjoitti:Kyllä tuo puolikas kakstahtiki itellä nostaa alakierroksillaki keulaa :)

kyllähän toki, mutta nelitahit ainakin yleensä saa ylös jossain määrin rauhallisemminkin. tosin sehän on jo tylsää:D

Re: kummalla on parempi keulia 4-tahtisella vai 2-tahtisella

27.9.2012 16:56

kaksitahti on helpompi keulia sen puolesta että ei ole älytöntä moottorijarrua, voi manuttaa paljon helpommin.

Vaikkei se kytkin pohjassa liukuminen aiheutakkaan vaikeuksia.

Re: kummalla on parempi keulia 4-tahtisella vai 2-tahtisella

28.9.2012 14:12

kakstahtisella on parempi kyllä (ainakin meikäläisestä).

Re: kummalla on parempi keulia 4-tahtisella vai 2-tahtisella

10.1.2013 18:11

Tottakai nelari on helpompi tasaisemman väännön takia mutta turha sanoa että ois kakstahtisella yhtään vaikeampaa, piikkiset kisaenskat vääntää alhaalta paremmin kun mikään piikkinen nelari. Ei se kahden tahdin puuttuminen tarkoita sitä että se vehje ei vedä ennen 10000rpm riittävästi kikkailuun.

Re: kummalla on parempi keulia 4-tahtisella vai 2-tahtisella

23.6.2013 13:41

Kummallakin keulineena ite tykkään nelarista enemmän :)

Piikkistä detsii, kotarii ja vaikka mitä on tullu kokeiltua, toki 2t vehkeillä helpompi nostaa jne, mutta kyllä ite ainakin tykkään 4t enemmän 8)

Re: kummalla on parempi keulia 4-tahtisella vai 2-tahtisella

23.8.2014 13:46

4t

mul oli 2t DT 125 sain ehkä keulan pidettyy ylhääl 5 sekunttii :D sit ostin WR 125 nyt pysyy keula ylhääl jo päälle 1min

Re: kummalla on parempi keulia 4-tahtisella vai 2-tahtisella

27.4.2015 0:15

Jos sylinteritilavuus on rajaton niin nelitahti ja jos on tietty sylinteritilavuus niin kakstahti.