Tekniikka, varusteet ja temppujen tekeminen vain moottoripyöriin liittyen, EI MOPOVÄELLE!
Alueen säännöt
Ei mopoilijoita tai keskustelua mopoista tälle alueelle!
8.8.2011 17:59
Jos osaat 4t keulia niin eipä tartte kauaa treenata kun se onnistuu 2t myös. Jos jarrua osaat käyttää niin ei pitäis katolleen mennä
Itsekkin opettelin nelarilla keulimaan, pienen totuttelun jälkeen nykysin luonnistuu myös 2t:llä.
24.9.2011 15:17
Itsellä oli alkukesästä TT 125cc yamaha DT, ja sillä opettelin keulimaan, mutta nyt on nelari derbi missä on se 11 hp, niin kyllä sillä on helpompi keulia kuin detsillä, vaikka tehoja on se n. 1/3 osa..
24.9.2011 20:26
^Perusteluja?
Piikkisistä detsi tähän asti ollu paras keulittava. Varsinki vakioputkella niin hyvät alaväännöt.. <3
27.9.2011 7:29
Onhan siinä vaikka se peruste että derbissä on paljon vääntävämpi kone, kuin 2-tahdissa. Tottumuskysymys hyvin pitkälti.
27.9.2011 21:06
Piikkisistä jos puhutaan niin suhteessa huipputehoo ehkä vääntävämpi, mutta enemmän potkua omassa kotarissa oli koko kierrosalueen vrt. Riejun maratoonariin joka itellä oli jonkun aikaa.
Omasta mielestä ei oikeen kumpikaan oo toista parempi, molemmilla on mukava keulia kun vähän totuttelee. Mutta tommosta yli 200 kilosta jöötiä on härski viedä toista sataa matkustus kulmassa..
20.10.2011 19:53
Pitääköhän tämmönen huhu paikkansa että 4t ei "kestä" keulimista koska öljy ei kierrä koneessa kunnolla kun on nokka pystyssä? Kaikkihan nelareilla keulii menemään mutta ihmettelen vaan koska ens kesänä olisi tulossa pikkunelari.
21.10.2011 0:04
Toi huhuhan koskee vain vaakasylinterisiä menokkeja kuten mankeja ja minicrosseja. Siitä en sit tiiä kuinka suuri vaikutus tolla on, mutta ei normi stunttikäytössä pitäs olla ongelmaa.
21.10.2011 17:51
Hoffe kirjoitti:Toi huhuhan koskee vain vaakasylinterisiä menokkeja kuten mankeja ja minicrosseja. Siitä en sit tiiä kuinka suuri vaikutus tolla on, mutta ei normi stunttikäytössä pitäs olla ongelmaa.
Riippuu täysin pyörästä. Kyllä noita vehkeitä on aika paljon muitakin kun jotkut mankit ja minicrossit joita pitää muokata että kestää.
22.10.2011 0:45
niinvarmaanjoo1 kirjoitti:Hoffe kirjoitti:Toi huhuhan koskee vain vaakasylinterisiä menokkeja kuten mankeja ja minicrosseja. Siitä en sit tiiä kuinka suuri vaikutus tolla on, mutta ei normi stunttikäytössä pitäs olla ongelmaa.
Riippuu täysin pyörästä. Kyllä noita vehkeitä on aika paljon muitakin kun jotkut mankit ja minicrossit joita pitää muokata että kestää.
Taitaa olla enemmän väliä öljypohjan suunnittelulla sekä imuröörin sijoituksella, kuin sylinterin asennolla.
22.10.2011 16:17
Sasded kirjoitti:Pitääköhän tämmönen huhu paikkansa että 4t ei "kestä" keulimista koska öljy ei kierrä koneessa kunnolla kun on nokka pystyssä? Kaikkihan nelareilla keulii menemään mutta ihmettelen vaan koska ens kesänä olisi tulossa pikkunelari.
Kyllä täälläpäin ollaan jonossa 1 pyttysillä nelareilla paineltu menemään toinen pyörä ilmassa ihan pitkiäkin siivuja. Ja kun tein rempan omaan mopoon niin ei koneen osissa ollu mitään merkkejä etteikö öljy olis kiertäny..
Noista 2 tai 4 pyttysistä sitten en osaa sanoa.
22.10.2011 21:35
Enemmän olen juttua kuullut että keula tai runko ei kestä mutta tuosta kone hommasta en ole kuullut ikinä. Esim. SuperRetard:sit ainaski keulii ihan huoletta 1-pyttysillä nelareilla.
22.10.2011 23:35
Joihinkin rivinelkkuihin ainakin joutuu muuttaamaan öljynkiertoa ja joihinkin riittää extra öljyn laitto.
19.2.2012 20:49
Nelarilla voi matkustaa tasakaasulla kun taas 2-t joutuu pumppaamaan niin helvetisti. En sitten tiedä noista isommista kaksitahtisista (200-300) ?
19.2.2012 22:38
Ei piikkisellä keuliminen aina ole helvetinmoista pumppaamista. Kyllä piikkiselläkin pystyy aika lähelle tasakaasua keulimaan kunhan pitää kierrokset tehopiikin alapuolella ja tarpeeksi ison vaihteen silmässä.
26.3.2012 20:54
Löytyy suzuki pv, Yamaha dt 125 r ja suzuki dr 600, josko noista jollain pystyisi keulimaan? Peevellä pienen kokonsa takia, dt:llä hyvien vääntöjen ja suzuki dr väännön ja tehon takia
Vielä en ole kovin hyvä keulimaan, mutta...