Tekniikka, varusteet ja temppujen tekeminen vain moottoripyöriin liittyen, EI MOPOVÄELLE!
Alueen säännöt
Ei mopoilijoita tai keskustelua mopoista tälle alueelle!
21.4.2010 9:35
Tuossa on jo kaksikin topiccia keluimisesta mutta liittyvät vain jonkun asian kinaamiseen.
Tähän topicciin haluaisin ohjeita ja neuvoja miten se keuliminen kannattaa opetella, ettei opettele väärin ja lopulta on mahdotonta korjata.
Itsellä joskus 5v sitte oli gassin ec piikki ja sillä tuli väkisin riuhdottua 1-2-3 vaihteet ja sitte tippu, se ei mielestäni ollut aitoa keulimista.
Kysynkin nyt että millä vaihteella harjoittelu kannattaa aloittaa ja mitä kannattaa ottaa huomioon?
Nyt itsellä cr 250 -03 ja sellanen kutina on että ei ainakaan pyörästä jää harjoittelu kiinni.
Viimeksi muokannut Shape päivämäärä 2.5.2013 11:03, muokattu yhteensä 1 kerran
Syy: Otsikkoa muokattu
21.4.2010 12:13
Olisi tuossa "Keuliminen ja vaihteen vaihtaminen"- topicissa ollu apuja tähän, mutta tykkäsin itse, tosin piikkisellä cr:llä, harjoitella kaiken näköistä 2. vaihteella, kun sillä oli paljon rauhallisempi keulitella kuin 1. vaihteella ja kolmosella oltais taas menty jo melko kovaa, että ryssiminen olis mahdollisesti voinu sattua, mutta vaikka kuinka cliseiseltä kuulostaakin, niin totuttele siihen takajarrun käyttöön. Viimeistään jokainen havahtuu siinä vaiheessa tähän kun on keulittu jo takahäkit ja putket mutkalle. Onneksi havahduin tähän pv:llä ajaessa niin vahingot ei jääny niin suuriksi
21.4.2010 13:09
No juu ikinä ei sitä takajarrua ole tullut käytettyä. Kerran kokeilin keulia ja sit ku vaidoin vaihdetta ja hieman painoin jarrua niin heti tippu ku kivi. Siihen jäi jarrun käyttö
Miten sitä jarrua siis kuuluis "oikein" käyttää?
21.4.2010 14:05
periaatteessa mahotonta opettaa sua tääällä, opit sen ku meet harjoittelemaan. ei onnistu ekan parin tunnin aikana pitää reenata kunnolla nii sitte rupee luonnistuu se jarrun käyttö (=
21.4.2010 14:36
hondaceriffi kirjoitti:No juu ikinä ei sitä takajarrua ole tullut käytettyä. Kerran kokeilin keulia ja sit ku vaidoin vaihdetta ja hieman painoin jarrua niin heti tippu ku kivi. Siihen jäi jarrun käyttö
Miten sitä jarrua siis kuuluis "oikein" käyttää?
Sitte kun kulma on yli tasapainopisteen nii pitäis painaa jarrua. Eli jos vahingos piikki nykäsee keulan liian kovaan kulmaa nii pitäis osata painaa sopivasti jarrua, että se laskis sopivasti eikä tippuis maahan.
21.4.2010 15:17
Jep eli kannattaa kokeilla keuliessa ihan pienissäkin kulmassa että miten se keula sieltä putoo alas jarrun kanssa ja pikkuhiljaa nostaa isompaan kulmaan ja jarrulla alas
21.4.2010 16:00
kiitos näistäkin, ei toi jarrun käyttö oikeen oo mielessäkään käynyt.
Ja ei oo kyl siitä kii etteikö pyörä keulis, mut sais vaan pidettyy nyt alkuun vaikka sen 40m ilmassa ilman hirveetä pumppaamista..
Se vaan alkuun tuntuu niin helkkarin kamalalta ku keula nousee enemmän ku sen puol metrii ja kierroksii on päällä ni tuntuu et menee helpolla ympäri
21.4.2010 16:35
Alat harjotella sillee että nyppäät ylös ja heti vaa jarrulla keula alas. Ensin ihan vaa sillee, että ei olla tasapainopisteessä lähelläkään. Sitten vaan pikkuhiljaa käytät keulan ylempänä ja nappaat vaan jarrulla aina alas. Lopulta saat tuntumaa siihen jarruun ja uskallat käydä siinä "balance pointin" tuntumassa. Sitten kun "jarrurefleksi" on takaraivossa, niin alat kokeilla keulia matkaa ja pykältämään niitä vaihteita.
21.4.2010 18:56
Jees kai se pitää alkaa niin tekee, jarrua vasten harjoitteleen... Harmi vaan et perjantaina vasta saa kesäsuuttimet hondaan.
Syksyllä ostin pyörän ja talvella pelas 470 pääsuuttimella hyvin nii nyt ei meinaa käydä enää ollenkaa lämpimänä
22.4.2010 17:05
Jotenki oli itsellä helpoin aloitella jarrua koko ajan hieman laahaamalla ja kaasulla sitten kulman säätö. Nyt sujuu jo kaasun käyttö rannelukolla ja kulman säätö sitten enemmänki jarrulla... Näin mulle isot pojat sano joskus
24.4.2010 15:04
Ite opettelin ainaki keulii sillälailla että vaikka ei ollu ees kulmaa nii painoin jarrua ja sitte aina vähä lisäsin kulmaa.
5.5.2010 0:12
jarrulla vaa, harjoittelin itte MASAILLA keulimista ja ei se ilman jarruu mee kilvelle:D voin sanoo et siin oli fiilistä ku se rupes luistaa:D kokeilee kulmaa niin et kattoo etupumppuihin mihin ne sojottaa ja sikku ne on vaakatasos ni voi jarrulla tiputtaa, pikku hiljaa tottuu jarruun;) ja sit voi heittää lokarille ja jarulla palauttaa sen verta ettei keula mee maahan ja jatkaa:D
13.5.2010 14:37
vaikka mopopuolelta olenkin mutta on tolla 250cc suzukilla tullu reenattua sillälailla että nostaa keulan ja heti melkeempä yrittän kulmaa ja tiputan keulan jarrulla enkä yrittä sitä matkaa keulia
18.5.2010 1:00
Nyt menee kulmaa, uuden mallin dt:st puoleen väliin takavaloo saa kulmaa eli joku klo.14(tai 10):D pitäsköhä circlee rupee reenaa:D
18.5.2010 22:51
no empä kyllä usko että niin paljoa kulmaa.... kuvaa olis hyvä saaha jos uhoot että veät jotai kahen kulmia, ku takahäkki ottaa jo katuun siinä vaiheessa melkeen