Re: Jarrut paremmaksi

25.7.2012 0:53

Mulla on tuollainen 40mm kiinnityksellä oleva Brembo ja väliin ostin ABM:n adapterin
http://www.ab-m.de/assets/images/bremso ... /big_3.jpg
KTM:n orkkisosanakin sitä saa mutta hintaa oli jotain 165e.
Muistaakseni se oli käytössä vain jossain 660 SMS factory replica mallissa.

Satulasta piti koneistaa jonkun verran pois ettei ota pinnoihin mutta eipä mennyt vielä puhki.

No, kuitenkin meillä on veljen kanssa samanlaiset Brembon pääsylinterit mutta veljellä on 6-mäntäinen Beringer ja mulla tuo Brembo satulana (ja tietysti sillä vain 310mm levy). Jotenkin olis sellainen tunne että pääsylinterit olis 14mm männällä. Kuitenkin se on se musta versio mitä on ollut esim. Dukessa.
Enpä ole noilla koskaan peräjälkeen ajanut mutta ei noissa mitään kovin kummoista eroa ole noin katukäytössä ainakaan tullut esiin.

Melkein pitäis kyllä kokeilla uudestaan nyt kun tuli puheeksi.

Re: Jarrut paremmaksi

25.7.2012 22:19

Mjoo.. nyt asiaa enemmän selvitelleenä niin tuo 40mm versio tuntuu olevan se mitä noihin laitetaan. Löysin ainakin yhden saksalaisen puljun, HE Motorradtechnik, joka toimittaa noita adaptereita ja satuloita. Kyseisen satulan kanssa täytyy käyttää 3mm distance ring (kenties vain prikkoja jarrulevyn välissä?)

Adapteri maksaa 75€,
Distance ring, jarrulevylle ja adapterille 15€.

Itse satula maksais heidän kauttaan 244€, mutta sitä saa kyllä halvemmalla sitten ebaysta. Täytyy tässä varmaan tilailla sitten kun taas innostuu ja löytyy ylimääräistä valuuttaa..

the Brembo P4 ( 40 mm ) you can only use with 17" front wheel. And also
there is mostly a problem between the spokes and the caliper.
We have adapters to set the Brembo P4 to diameter 320 mm.
For the Brembo P4 we mostly use a 3 mm distance ring between hub an
brake-disc.
For this situation we have also an adapter who set the caliper 3 mm away
from the spokes.
The adapter for the caliper cost 75,-- Euro
3 mm distance ring for KTM-hub cost 15,-- Euro
Brembo P4 "Gold" cost 244,-- Euro
Best Regards, Alois

Re: Jarrut paremmaksi

26.7.2012 15:44

Mulla nykyään Burgerissa Beringerin BRO10 pääsylinteri, Beringerin aeronal 310mm valurauta lätty ja Maguran 4mäntänen radiaali satula.

On sitten jarrut melekoset!!! Vakiona tuo tuli Maguran 12-13mm pääsylinterillä ja Brakingin rst 310mm wave limpulla + samalla satulalla. Ero on kuin yöllä ja päivällä, ei edes gixxerissä ollu näin hyvän tuntusta etujarrua vaikka siihenkin vaihdoin Brembo RCS19 + K9 monoblokki satulat punosletkuin.

Beringer ftw.

Re: Jarrut paremmaksi

29.7.2012 23:28

make| kirjoitti:Mulla nykyään Burgerissa Beringerin BRO10 pääsylinteri, Beringerin aeronal 310mm valurauta lätty ja Maguran 4mäntänen radiaali satula.

On sitten jarrut melekoset!!! Vakiona tuo tuli Maguran 12-13mm pääsylinterillä ja Brakingin rst 310mm wave limpulla + samalla satulalla. Ero on kuin yöllä ja päivällä, ei edes gixxerissä ollu näin hyvän tuntusta etujarrua vaikka siihenkin vaihdoin Brembo RCS19 + K9 monoblokki satulat punosletkuin.

Beringer ftw.



Itsekkin tarttis joku pääsylinteri tuohon hommata. Brembon rcs16 vois olla ihan asiallinen? Satulana tuo Behringerin 4 mäntänen ja levynä kotarin 310 rst.

Re: Jarrut paremmaksi

29.8.2012 2:57

320mm levy kotariin hakusessa. Kenelläkään myydä edullisesti?

Re: Jarrut paremmaksi

31.8.2012 17:25

Brembon 16x16 ja 16x18 radiaaliset pääsylinterit ovat hyviä yläpäitä nelimäntäiselle jarrusatulalle.
Beringerin yläpäät on myöskin hyviä. Jarruteho ei näissä juurikaan poikkea..
Jarrutuntumaan vaikuttaa loppujen lopuksi ehkä eniten yläpään ja satulan "combon" osuvuus...

Brembon ja beringerin tuntumat ovat hyvin erilaisia.
Brembossa ehkä hieman lyhyempi liikematka ja ei niin kumimainen kuin beringerissä.
Itse suosittelen brembon yläpäitä, ainakin ovat omaan käteen sopivampia.

(Omassa pyörässä nyt brembon 16x18 ja brakingin 4mäntäinen satula+310 levy).

Re: Jarrut paremmaksi

8.9.2012 1:16

Onko kenelläkään nelipuokkiin wrään sopivaa moto-masterin 320mm jarrulevyä kaupan? Tuntuu olevan kiven alla täällä suomen puolella ja moto-hämeeltä ilmotettiin ettei moto-masterilta saada syystä tai toisesta toimitettua lisää levyjä. Aina voi tietysti ostaa kelluvan levyn mutta ei vaan houkuttele se korkeempi hinta hirveesti kun en oikeesti omasta mielestäni tarvii sitä liikennevaloihin pysähtymiseen :| Ja tietysti jos joku tietää euroopan puolella jotain puljua missä näitä levyjä on niin linkkiä kiitos

Re: Jarrut paremmaksi

31.10.2012 8:02

Mulla olis vielä jollekin käyttämätön Maguran 190 radiaalipääsylinteri, ostakaa pois.

Re: Jarrut paremmaksi

16.11.2012 21:51

Multa löytys muuten myytäväksi Kotariin radiaalikiinnitteinen keula, paketti sisältää myös nelimäntäsen satulan siihen, ja tarvittaessa t-kappaleet, sopii ainakin vm. 08-11 kaikki isot kotarit...Laitappa yksityisviestiä mikäli nappasi!

Re: Jarrut paremmaksi

17.11.2012 12:10

Beringer-kauppiaan myyntipuheita:

http://www.lemickracing.com/tech-faqs/1 ... ge-offsets

Re: Jarrut paremmaksi

10.10.2014 3:10

Hei, pyörään on hankittu Beringerin 4-mäntäinen radiaalikiinnitteinen jarrusatula ja siinä sitten itsetehty kiinnike alumiinisesta kulmaraudasta. Itse sen verran perfektionisti että haluisin "oikean" kiinnikkeen siihen. Välikappaletta tai jopa koko iskarin alapäätä johon akseli ja jarrukaliiperi tulisi kiinni olisi hakusessa. Google ei sitten tuonut minkäänlaisia vastauksia, olisiko jollain muulla tietoa mistä sellaisen voisi saada?

Kuva

Eli kuvassa näkyvää alakappaletta tai beringerin/muun valmistajan spaceria. Pyörä on Suzuki RMZ 450 K8.

Re: Jarrut paremmaksi

10.10.2014 16:49

Tuossa on jotain. Suosittelen kyselee tarkemmin.....
Extreme Riders'
Adjustable Fork Lug Kits. Tuo on about siinä keskellä
http://racetech.com/page/id/65
Tuo oli paras vaihtoehto ja lähimmäs, mutta veikaan että hintaa on sen verran paljon uutena, no jos käytetynä löytää-no niin miten se satula sitten taas menee


En tiedä miten tuo Ktm voisi käydä...Aika tyyriitä
http://www.styleandperformance.it/store/en/product/kpr-ktm-08-triple-clamps-kit/

Ei löytynyt suoraan suzukiin ja universaalit oli 46mm ja maksaa lähemmäs touhu tonnin