5.7.2009 21:32
Alustasta, renkaista, vanteista yms. on puhuttu, mutta miten on jarrujen laita? Itse olen tuskaillut katumotona olevan vm. -01 520 exc kotarin etujarrun kanssa. Työsylinteri poksahti jo toistamiseen parin vuoden sisällä ja korjauksen jälkeenkin jarru on raskas ja tunnoton, vaikka ensimmäinen korjaus merkkiliikkeessä. Jarruna toimii vakio brembo 320mm levyllä. Topiciin voisi kerätä hyviä ideoita ja kokemuksia jarrujen parantamisesta ehkäpä vähän huokeamminkin, kuin koko jarrujärjestelmän uusimisella (1500e näytti olevan kotariin tuo setti).
Mistä hyviä satuloita tai kahvakokonaisuuksia kohtuuhintaan ja mikä on hyöty tai mahdollinen haitta? Mahdollisesti voisi toimia yleisenä jarrutopicina tälle puolelle?
6.7.2009 9:29
Teräspunosletkut, kunnon palat ja kotkassa ainakin kunnon litkut. Sain joskus omasta piikkikotkasta isolla levyllä jarrut kiehumaan kun kävin radalla riehumassa. Sit kannattaa pitää huolta ettei jarrut kuole ja herkistelee niitä mäntiä puristajasta jos on aikaa näprätä.
Ainoa kunnon ratkaisu mun mielestä on kokonaan uus puristaja + työsylinteri.. Paranee huomattavasti ja yhellä sormella pärjää vaikka ois kuinka tiukka jarrutus!
7.7.2009 0:44
Teräspunoksethan tuossa on vakiona, uudet palat vaihdoin samalla ja muistaakseni sinteriset. DOT 4 brake fluid only lukee nestesäiliön korkissa, joten sellaista laitoin. Asiaan saattaa toki vaikuttaa, että etusatula oli ryytynyt kiinni edellisen omistajan enduroajossa käytön vähäisyydestä johtuen. Aikaa näpräilyyn ei ole niin paljon kuin tahtoisi ja onhan tuo pyörä tuomittu olemaan ikuinen projekti.
Tuota yhden tai kahden sormen operoitavaa etujarrua toivoisin, mutta vielä enemmän hyviä ja ehkä jopa halpoja ideoita toteuttamiseenkin. Puristajalla tarkoittanet koko jarrusatulaa vaiko kuinka?
9.7.2009 12:05
joo koko satulaa. Halvalla voi myös päästä jos tuntee jonkun koneistajan ketä vois tehä adaptereita. Ei tartte ostaa välttämättä mitään KTM special osaa vaan jonkun järeemmän satulan ja kaveri tekee sulle adapterin. Vaatii soveltamista mutta jos on ikuinen proggis jo tuomioksi annettuu niin ei muuta tekemään!
9.7.2009 16:53
rasvaappa satulan männät ja puhalla paineilman kans puhtaaks ni seki voi auttaa
9.7.2009 22:44
Mielessä kävi tuo rasvaus, mutta mitäs rasvaa niihin voikaan laittaa? Käykö liukutapeille tarkoitettu? Hammasharjan ja paineilman kanssa koitin jynssätä satulan puhtaaksi, mutta ilmeisemmin en suuremmalla menestyksellä.
Nelimäntäistä jarrusatulaa katselin tuossa joskus, mutta silloinen 400e hinta oli rahapulassa liikaa. Eteenkin jos hyöty jäisi pieneksi nykyisen työsylinterin kanssa. Aika heikosti näyttää käytettynäkin satuloita liikkuvan. Nekin yleensä 310mm levylle.
Hyviä sivustojakin voisi kaiketi listata mistä saisi motoihin jarruosia.
http://www.ktmcyclehutt.com/ktmstore/su ... brakes.asphttp://www.dirtbikebook.com/acatalog/Su ... kages.htmlTuossa mitä ensimmäinen googletus tarjosi. Toisen linkin kakkospaketti tarjoaisi vain parempaa työsylinteriä ja kahvaa. Olisikohan siinä ensimmäinen ja halvin parannuskokeilu..?
18.7.2009 18:04
Duell kirjoitti:Mielessä kävi tuo rasvaus, mutta mitäs rasvaa niihin voikaan laittaa? Käykö liukutapeille tarkoitettu? Hammasharjan ja paineilman kanssa koitin jynssätä satulan puhtaaksi, mutta ilmeisemmin en suuremmalla menestyksellä.
Nelimäntäistä jarrusatulaa katselin tuossa joskus, mutta silloinen 400e hinta oli rahapulassa liikaa. Eteenkin jos hyöty jäisi pieneksi nykyisen työsylinterin kanssa. Aika heikosti näyttää käytettynäkin satuloita liikkuvan. Nekin yleensä 310mm levylle.
Hyviä sivustojakin voisi kaiketi listata mistä saisi motoihin jarruosia.
http://www.ktmcyclehutt.com/ktmstore/su ... brakes.asphttp://www.dirtbikebook.com/acatalog/Su ... kages.htmlTuossa mitä ensimmäinen googletus tarjosi. Toisen linkin kakkospaketti tarjoaisi vain parempaa työsylinteriä ja kahvaa. Olisikohan siinä ensimmäinen ja halvin parannuskokeilu..?
http://www.motostrano.com jossei tuolta löyty niin ei kyllä mistään.
EDIT:
http://www.motostrano.com/suca.html suoraan jarruihin tuo linkki.
19.7.2009 23:05
Heti tuo toinen jarrusatula alkoi kiinnostamaan. Soveltuvuuden mukaan pitäisi istua 450/525 kotariin ja käsittääkseni 520 omaa samanlaisen etujarrun. Olenko vain sokea, vai miksen huomaa kuinka suurelle levylle kyseinen puristin on tarkoitettu? Toki tuo radiaalikiinnitteiseksi kääntyvä satulahan on helppo istuttaa myös 320mm levylle, jos 310mm levylle olisikin tarkoitettu. 270e tuntuu kuitenkin vielä tässä vaiheessa niin suolaiselta hinnalta, että pitää harkita. Amerikasta tilatessa kaiketi tulee päälle vielä tullit ja verot. Onkohan tietoa postikuluista ja lähetysajoista?
20.7.2009 12:17
Tämmöseen sivustoon törmäsin:
http://www.braking-shop.co.uk tuolta näyttäis saavan brakingin kamaa suht edullisesti,tiedä sitten kuinka homma pelaa suomeen päin?Suomessa brakingia myy motoxi porissa,mutta kuinka paljon niillä on kamaa valmiina hyllyssä?
4.8.2009 0:28
Itse tekisin niin, että ostaisin jostai suht uudesta purkupyörästä satulan ja tekisin itse/teettäisin adapterin. Itse sovitin joskus mopoon kevarin etujarrun, niin suunnitteluun meni noin vartti, sit itse adapterin teko riippuu laitteistosta.
5.8.2009 22:47
Multa löytys tällänen myytäväks. Uus.
http://www.motostrano.com/marapu.html300€ On muuten aika jämäkkä tapaus. Sit löytyy yks nelimäntäsatula, billetti, merkkiä en muista.Saatto olla moto-master. Pistä yv jos kiinnostaa. Tais löytyä kotarin teräpunosletkujaki.
5.8.2009 22:49
uijui kirjoitti:Multa löytys tällänen myytäväks. Uus.
http://www.motostrano.com/marapu.html300€ On muuten aika jämäkkä tapaus. Sit löytyy yks nelimäntäsatula, billetti, merkkiä en muista.Saatto olla moto-master. Pistä yv jos kiinnostaa. Tais löytyä kotarin teräpunosletkujaki.
Edit: no vittu tuossa alhaallahan se perkele lukeekin, braking se on....
6.8.2009 1:00
Pistetään harkintaan. Alkaa autokuumekin kutitella, niin katsoo kuinka paljon motoiluun jää rahaa.
8.1.2010 0:43
Mistä saisi ostettua suomesta 4 mäntäisiä työsylinterejä? linkkejä?
8.1.2010 0:58
Jos ei suomesta löydy,niin englannista ainakin täältä:
http://www.supermotodaz.co.uk