Re: HUSQVARNA SM610ie-07

13.6.2011 20:20

Rllj kirjoitti:Ei se ajokaus kuitenkaa (onneks) loppunu tähän.. vielä reilu kuukaus ajokieltoo jäljellä. Kieltämättä kyllä potuttaa kun tälläset säät.
Täytyy tää syksyny nyt körötellä ihan 25kW.. Jos pääsis vaikka radalla piipahtaa nii sitte vois kuristukset irrotella :)

E: Nonii tuli tossa äsken nokkaketjun kiristäjä irroteltua ja katsottua venymää. Kiitokset ohjeistuksesta Memphisille. Vasta 5 lovessa oli, kun 10 pitäisi vaihtaa ja tosiaan 10tkm takana, eli vielä huolettomia kilometrejä jäljellä. Ihme sinänsä, koska se mitä ehdin itse ajella oli varsin kovaa katu/rata ajoa. ;)
Hyvä hyvä, muistuu ittekkin mieleen ne hetket ku kuivutteli korttia mut kyllä kelepaa sitte taas ajella!
Tuli muuten ajettua 50-60km/h päin kanttaria mökiltä tultaessa ja tottahan toki kanttarin ja pyörän väliin tyylikkäästi kaatuen.. =) Oliko muuten vaikee duuni kattoo se nokkaketjun kiristäjä ? Ja kuuleeko/huomaako nokkaketjun löysyyttä mitenkään konetta avaamatta mitenkään :nolo: ?

Re: HUSQVARNA SM610ie-07

13.6.2011 21:28

Toivottavasti kuskille eikä pyörälle käyny mitään vakavampaa..? mut sitä vartenhan nää smotot on et näillä välillä konttaillaan :)

Tässä tulee nyt suora copy paste Memphisin viestistä, jos vaan käy?
"http://docs.husqvarnaoutlet.com/manuals/ tuolta voit ladata huolto-oppaan. Nokkaketjunkiristin on sylinterin takaosassa, pakoputken ja imusarjan välimaastossa. Sellanen pieni mötikkä jossa on kolme pulttia. Irrota ensin keskimmäinen 10mm pultti. Pultin takana on myös jousi, joten varo ettei lennä mihin sattuu. Tämän jälkeen irrota reunoilla olevat 8mm pultit ja irroita kiristin sylinteristä. Kiristimen kiskossa näkyy lovia, jos kiristin on tullut 10 lovea ulos, pitää ketju vaihtaa.

Kun laitat kiristimen takaisin, "nollaa" se, eli paina kiristin sisään, ettei yhtään lovea kiskosta näy. Tämän jälkeen kiristin takaisin paikalleen ja reunimmaiset pultit kiinni. Sitten jousi ja keskimmäinen pultti."



Hommaan meni mulla noin 30-45min kun rauhassa kattelin. Ei mikää hankala juttu.
8mm ruuvit tais tulla noin 11Nm momenttiin ja 10mm noin 25Nm (jos jotain sattuis kiinnostaa, kyllähän se näppituntumallakin menee)

Ja vielä vois helpotukseks sanoo, että mulla riitti ainakin pelkkä pakoputken lämpösuojan irroittaminen, että pääsi käsiks tohon kiristäjään. Ettei mee turhaa pyörää purkamaan ;)

Tossa nyt vielä kuva:Kuva
Eli pakoputken takan, tossa kohtaa.

Ja kyllä se pitäis kuullakkin, "rallatuksena" jos venynyt reilummin. Mutta kattomallahan se onnistuu parhaiten ja tarkimmin.

Eiköhän toi tsekkaaminen näillä ohjeilla onnistu :D

Re: HUSQVARNA SM610ie-07

3.7.2011 17:58

Vois nyt vähä herätellä tätä topikkia.

Tällä hetkellä omasta pyörästä bensapumpun muovinen liitin rikki. Meni rikki kun huolimattomasti tankkia irrottelin. Ja tietysti tämä osa on integroitu pumppuun, niin pitäis uusi pumppu ostaa jos haluis saada uuden liittimen. Tällä hetkellä uusi osa on koneistettavana Espoossa.. Toivottavasti onnistuis, koska uutta pumppua saa odotella Italiasta ikuisuuden + hinta noin 520e :s

Elikkä varotuksen sana muillekin, että irrotelkaa kaikki letkut rauhassa. Oma tarkotus oli vaihtaa tulppaa ja irrotin kaikki muut letkut paitsi tämän liittimessä olevan letkun(katsoin, että siin vähän ylimääräistä letkua) ja kallistin tankkia jotta saisin tulpan avaimen menemään tankin alta. Ja sitten kuuluki pieni naps 8)

Kuulema 2009 mallista eteenpäin osa vaihtunut metalliseksi. Onko muilla käynyt samaa hommaa? :D

Reilu viikon päästä vielä kortti takasin nii turhauttais aika paljon kun ei pääse ajelemaan :itku:

Re: HUSQVARNA SM610ie-07

3.7.2011 18:00

Niin ja GoPro pitäis kohta hommailla nii vois vähä kuvailla katusikaa :seko: Tai ainaki laittaa vähä videoo pyörästä. 8)

Re: HUSQVARNA SM610ie-07

10.7.2011 21:56

Täähän on mennyt nyt varsinaiseksi yksinpuheluksi :D Mut joo nyt on xenonit tilauksessa pyörään. värilämpötilaltaan 6000K, eli aavistuksen sinertävä. Pitää laitella vaikka kuvia valotehosta ennen ja jälkeen. ;)

E:Tällä hetkellä xenonit kiinni pyörässä, hyvin näyttää wörkkivän ja kivannäköset tuli. Laittelen kuvaa tässä jossain vaiheessa. Kypäräkameran tilaaminen sittenki jää ja tilaan mieluummin powercommanderin + rei`itän ilmanputsari kotelon ja sitte penkkiin-->

Re: HUSQVARNA SM610ie-07

17.7.2011 14:32

Mitenkäs tälläisellä hussella pystyy matkaa tekemään? Tuolla 510 ei varmasti hirveästi matka ajoja tehdä, mutta tämänhän pitäisi olla se katumalli. Esimerkiksi sellaiset 200-500km lenkit? Entä ohitus jossain 100 alueella? Jaksaako painaa kevyesti ohitse? :)

Re: HUSQVARNA SM610ie-07

17.7.2011 16:21

Hyvin pystyy matkaa tekemään, tehojen ja huoltojen puolesta. Rasittaa vaan jonkunverran selkää pidemmässä ajossa, johtuen pystystä ajoasennosta. Lähinnä omasta perseestä kiinni jaksaako istua tollasia 200-500km lenkkejä, ei se pyörästä jää kiinni. Ite ainakin jaksan :D

Ja siis satasen alueella ei ole _mitään_ ongelmaa ohittamisessa, menee todella helposti ohi. Omalla pyörällä oon ajanu mittariin huippuja 175kmh, kovempaakin olisi hieman mennyt, mutta en viittinyt enää vingutella ja rajotinkin alko olemaan jo aika lähellä. Ja siis toi 175kmh ihan pystyssä ei munaasennossa.

Re: HUSQVARNA SM610ie-07

17.7.2011 19:21

Rllj kirjoitti:Hyvin pystyy matkaa tekemään, tehojen ja huoltojen puolesta. Rasittaa vaan jonkunverran selkää pidemmässä ajossa, johtuen pystystä ajoasennosta. Lähinnä omasta perseestä kiinni jaksaako istua tollasia 200-500km lenkkejä, ei se pyörästä jää kiinni. Ite ainakin jaksan :D

Ja siis satasen alueella ei ole _mitään_ ongelmaa ohittamisessa, menee todella helposti ohi. Omalla pyörällä oon ajanu mittariin huippuja 175kmh, kovempaakin olisi hieman mennyt, mutta en viittinyt enää vingutella ja rajotinkin alko olemaan jo aika lähellä. Ja siis toi 175kmh ihan pystyssä ei munaasennossa.


Jep, hyvin tolla matkaa ajaa. Mukava marssivauhti on siinä satasen paikkeilla. Kovassa vastatuulessa selvästi vähemmän, koska viima venyttää ranteita.

Onko Hussesi ihan vakio ja vakio rattailla?
Itse pääsen muna-asennossa ~160km/h ja kiihtyminen on todella hidasta ehkä 10km suoran jälkeen voisi olla 165km/h. Selkä suorassa vauhti jää noin 150km/h pintaan.
Kakkosella keulii helposti kaasusta, kolmosella pitää repiä pirusti.
Pyörässä on vakio rattaat, leo vincen slipari ja 185suutin.

Re: HUSQVARNA SM610ie-07

17.7.2011 21:17

Noniin! Kiva kuulla, koska hyvänä vaihtoehtona tämäkin pyörii pyörien joukossa. Matka ajoa tulisi kumminkin melko vähän, sellainen yksi isompi reissu kesässä ja loput sellaisia paikasta A paikkaan B n. 50km. Kaverin kanssa suunniteltu sellaista Oulu - Norja reissua, joten matkaa tulisi. Mutta siis mitäs virejä Rllj pyörässä on? Vakio pyörällä mahtaapi olla kuinka paljon tuhnusempaa ne 100 ohitukset nopeasti?

Re: HUSQVARNA SM610ie-07

17.7.2011 21:58

aeroxman kirjoitti:Noniin! Kiva kuulla, koska hyvänä vaihtoehtona tämäkin pyörii pyörien joukossa. Matka ajoa tulisi kumminkin melko vähän, sellainen yksi isompi reissu kesässä ja loput sellaisia paikasta A paikkaan B n. 50km. Kaverin kanssa suunniteltu sellaista Oulu - Norja reissua, joten matkaa tulisi. Mutta siis mitäs virejä Rllj pyörässä on? Vakio pyörällä mahtaapi olla kuinka paljon tuhnusempaa ne 100 ohitukset nopeasti?
Omalla pyörällä (pelkkä slipari) onnistuu ainakin 100 vauhdeista ohittelu vielä näppärästi, kyytiläisenkin kanssa kiihtyy 120km/h riittävän ripeästi omaan makuun!
Joku koettanut vissiin pyörää anastaa, meinaan rattilukon pistäneet säpäleiksi eikä enään siis avaudu lukituksestaan ja kuulostaa muutenkin oudolta käydessään.. :roll:

Re: HUSQVARNA SM610ie-07

18.7.2011 0:21

Joo itseasiassa hyvä kysymys, että mitä pyörälle tehty. Ennen ostamista kävin kokeilemassa toista 610 hussea(ja dr-z) ja selvästi tehokkaimmalta tuntui tämä joka lopulta päätyi minulle :D Aikaisemman omistajan mukaan ei ole kyllä tehty mitään ihmeellistä. Ehkä välejä vaihdettu(?) (Tällä hetkellä omia "virejä" ovat vapaammin virtaava ilmansuodatin ja leovincen slipari.)

Mutta voisiko ero sitten selittyä ruiskun ja kaasarin välillä? Koska toinen husse mitä koitin oli kaasarikoneellinen. Niin ja oma pyörä nostaa täysitehoisena vielä 3 keulaa kaasusta. Tosin ei kovinkaan paljoa, mutta jonkun verran kuiteski. Vakiohilppeillähän tästä penkitettiin 42kW kun papereissa lukee 36kw. Tiedä sitten paljo nyt..Tuskin ainakaan kauheesti enempää koska käy hyvin laihalla.

Yksi mahdollisuus on vielä, että pyörän oma mittari kusee enemmän kun muiden. Mutta kun kaveri ajoi omalla piikkisellä yzf omaan mittariin 132km/h, niin mulla näytti 119km/h..

Mullaki rattilukko paskana ollut alusta alkaen.. tällä hetkellä pyörässä hälytyksellä varustettu levyjarrulukko.


Ilmottelehan jos aiot mennä norjaan, voisin vaikka joinata, kun siellä asuu kaveri :D




E: Kuva
Tällästä viritelmää ajattelin vähän omaankin pyörään

Re: HUSQVARNA SM610ie-07

27.7.2011 20:25

Kävin tänään kokeilemassa huippuja. Mittariin sain 158km/h ja olisi noussut ehkä ~160km/h. Kierrokset olivat 7800rpm.
Katsoin tällä laskurilla: http://www.gearingcommander.com/ ja tällöin nopeus on todellisuudessa 166km/h. Harmi kun ei tullut ajettua gps:ään. Välitykseni ovat 15/45 ja rengaskoko on vakio 150/60/17. Kierrosten rajoitin on 8200rpm ja tällöin vauhti on 175km/h. Eli tämän nopeampaa ei vakioväleillä pääse.

Re: HUSQVARNA SM610ie-07

28.7.2011 13:01

Entisellä -06 mallin Hussella ajoin itse mittariin muna-asennossa 185km/h (vakiovälit muistaakseni) ja muistaakseni kierrokset olivat lähes rajoittajalla. Pystyasennossakin 170km/h yli pääsi mittariin aika helposti. Ja pyörä oli siis vakio. Ohitukset 100 vauhdista helposti kuutosella kaasua kääntämällä, mutta marssivauhtina tuo 100km/h on kyllä paras.
Vaimentajan vaihdon ja säätelyn jälkeen kulkupuoli oli yllättäen aika sama, lähinnä alavoimaa tuli lisää ja tietysti mehevät äänet. Kaasusta ei kyllä keulinut edes lyhyemmillä välityksillä muuten, kuin ykkösvaihteella. Vertauskohteena 510 Husse, joka minulla oli aikaisemmin, olisi keulinut ykkösellä ympäri vähän reilummasta kaasun käännöstä ja kolmosvaihteellakin keulan sai ilman kytkintä nostettua helposti.
Oma Hussehan oli siis kaasarimalli, mutta mitä nyt olen esim. Supermotojunkien foorumeilta lukenut, niin samoissa tehoissa ne kyllä liikkuvat ruiskumallin kanssa. Ruiskumallia tietysti hieman hankalampi saada kunnon säätöihin, kun ei taida noita ruiskun ohjausjärjestelmiä oikein löytyä?

Re: HUSQVARNA SM610ie-07

28.7.2011 17:30

Joo aika samoissa tehoissa pitäis näköjään liikkua. Kyllä tähän PC III saa. Se ois nyt tarkotus hommata kunhan kesätyö rahat tulis ja sitten jarrupenkkii vaa säätöihin :P Hintaa tosin Saksan maalla toimitus kuluineen tulee 312€ + säädätys päälle.

Nonii nyt sit vihdoin sain niistä xenoneista laitettua kuvaa. Varsin huono laatusia kuvia ja nopeasti tuli napattua.. Galleriasta löytyy

Re: HUSQVARNA SM610ie-07

11.8.2011 12:30

Jesjesjoo. Täältäkin löytyy yks sm610 omistaja. Pyörä on vuosimallia -07 ja kaasarilla. Itse ostin pyörän lähes vakio kuosissa. Vaimentimen olen vaihtanut virtaavampaan hiilaripönttöön ja suutin tuli samalla vaihdettua hieman isommaksi.

Itsellä tällä hetkellä ongelmia ton mittariston kanssa.. Keväällä alkoi mittari sekoilla ja lopuksi ei näyttänyt nopeutta enää, noh tutkin asiaa ja huomasin, että johto oli poikki. Koska se oli niputettu etujarruletkun kanssa samaan ja ei päässyt vapaasti joustamaan silloin kun iskarit ovat pohjassa ja pitkänään. No se tuli korjattua ja toimikin tähän asti ihan hyvin.
Sitten hetki sitten alkoi mittaristosta katoilemaan viivoja, esim. nollasta puuttui pari viivaa jolloin näyttää 7 yms. sekoilua. Nyt se ei sitten näytä edes enää nopeutta tai kunnolla ajettuja kilometrejä.. Heiluttelin mittarin taakse tulevaa liitintä ja silloin mittaristoon tupsahtelee välillä viivoja milloin minnekkin ja kadonneet viivat palailevat takaisin heilutuksen aikana, mutta taas katoavat kun päästää irti.
Joltain kontaktihäiriöltähän tuo vaikuttaisi, mutta sitten taas kun liitin näyttäisi olevan ihan kunnossa ja tuntuu että vika tuntuu eniten kun ottaa naaraspuolesta kiinni ja heiluttaa..
Auttakaa nyt miestä hädässä! :D