Re: HUSQVARNA SM610/630

1.2.2013 11:23

Herz kirjoitti:Pyörä tuli viikonloppuna kotiutettua, ja ensivaikutelma ainakin ihan lupaava. Powercommander ja devilin vaimennin oli jo valmiina, joten mitään suurempaa ei tarvihe laittaa. Tarrasarja ja pikkuhilpettä ennen kesää :)

Viikonloppuna katsottava onko tuo nokkaketjun kiristin missä pykälässä. Jousi irti ja kiristin vain ulos, vai onko siihen joku erityinen kikka?

Pistähä kuvvaa galleriaan :p

Re: HUSQVARNA SM610/630

3.2.2013 11:06

Laitetaan tännekkin uutisia, siis Husse on myyty Ktm. Katotaan mitä tulee tullessaa, avoimin mielin odotan

Re: HUSQVARNA SM610/630

3.2.2013 22:18

Nyt löytyy galleriasta ensimmäinen kuva (ostokunto) , saa käydä antamassa mielipiteensä! Tulossa kuitenkin muutoksia ennen ajokauden alkamista. :)

Ei keneltäkään sattuisi löytymään 510cc tai uuden 125cc husqvarnan maskia?

Re: HUSQVARNA SM610/630

17.2.2013 23:09

Moro

Nyt se sitten iski pyöräkuume pyörää ei ole piikki-iän jälkeen ollut vaan kelkan kanssa on pärjätty, mutta nyt olis ylipääsemätön tarve saada pyörä, ja ennenkaikkea supermoto. Silmää nyt miellyttää tuo 610 vuosimalli olisi varmaan 06-07 kun hintapuoli olisi kohtuullinen, mitä porukka on mieltä tämän vuosimallin laitteista? Tämähän nyt luetun perusteella vaikuttaa kuitenkin aika huoltovapaalta, olenko ymmärtänyt oikein? Paljonko teidän mielestä on paljon/liikaa ajettu 610.Itsellä ei näistä 1-pyttyisistä nelari koneista ole minkäänlaista kokemusta....

Re: HUSQVARNA SM610/630

19.2.2013 17:46

Beni86 kirjoitti:Silmää nyt miellyttää tuo 610 vuosimalli olisi varmaan 06-07 kun hintapuoli olisi kohtuullinen, mitä porukka on mieltä tämän vuosimallin laitteista? Tämähän nyt luetun perusteella vaikuttaa kuitenkin aika huoltovapaalta, olenko ymmärtänyt oikein? Paljonko teidän mielestä on paljon/liikaa ajettu 610.Itsellä ei näistä 1-pyttyisistä nelari koneista ole minkäänlaista kokemusta....


-06 on kaasari vehje ja -07 ruiskulla. Kumpi sitten on parempi...(?)
Jenkkifoorumeilla kertovat että kaasarillinen olisi vähän ärhäkämpi, mutta ruiskullisesta saa lisää löylyä kun poistaa lambdan ja pistää vastuksen tilalle.
Itselläni on siis kaasarillinen ja hyvin on toiminut. Ei nyi eikä pätki. Pyörällä on nyt ajettu ~18tkm ja jenkit ovat kuulemma ajaneet yli 20t mailia ilman koneen aukaisua. Enkä itsekään ole kuullut yhtään juttua jossa tämän mallin 610:stä olisi kone korkannut, toki niitä silti varmasti on. Huoltokirjassa ei anneta mitään km-määrää jolloin esim mäntä pitäisi vaihtaa. Huoltoväli on muutenkin pitkä. Öljyt+suodatin+venojen säätö 5tkm välein. Tosin itse vaihdan öljyt 2.5tkm välein.
Muita tyyppivikoja ei tule mieleen kuin monella sekoileva mittari ja surullisen kuuluisa nokkaketju. Ketju venyy vaihtokuntoon alle 10tkm ajettuna. Itselläni se kesti ~7tkm. Ketjun vaihto oli aika simppeli homma ja uudella ketjulla on nyt ajettu yli 10tkm eikä ole venynyt käytännössä yhtään.
Lisäksi jos vertaa vaihdelaatikkoa Japanilaisiin niin Hussen loota vaatii jämäkämmät otteet ja välillä vapaata ei löydy pysäksissä, tähän auttaa kytkinvaijerin ylikiristys, joka taas aiheuttaa vaijerin katkeamisen sekä itselläni myös sen pystyakselin hajoamisen. Eli vapaa kannattaa opetella laittamaan silloin kun hidastaa liikennevaloihin.

Näihin 18tkm ajoon olen vaihtanut:
-nokkaketjun
-jarrupaloja
-ketjut+rattaat
-lukuisia takarenkaita
-öljyjä
-2kpl kytkinvaijereita (on vähän heikkoa tekoa)
-kytkimen pystyakselin
-edessä on joskus kytkinlevyjen vaihto.

Re: HUSQVARNA SM610/630

19.2.2013 23:25

Husse82 kirjoitti:
Beni86 kirjoitti:Silmää nyt miellyttää tuo 610 vuosimalli olisi varmaan 06-07 kun hintapuoli olisi kohtuullinen, mitä porukka on mieltä tämän vuosimallin laitteista? Tämähän nyt luetun perusteella vaikuttaa kuitenkin aika huoltovapaalta, olenko ymmärtänyt oikein? Paljonko teidän mielestä on paljon/liikaa ajettu 610.Itsellä ei näistä 1-pyttyisistä nelari koneista ole minkäänlaista kokemusta....


-06 on kaasari vehje ja -07 ruiskulla. Kumpi sitten on parempi...(?)
Jenkkifoorumeilla kertovat että kaasarillinen olisi vähän ärhäkämpi, mutta ruiskullisesta saa lisää löylyä kun poistaa lambdan ja pistää vastuksen tilalle.
Itselläni on siis kaasarillinen ja hyvin on toiminut. Ei nyi eikä pätki. Pyörällä on nyt ajettu ~18tkm ja jenkit ovat kuulemma ajaneet yli 20t mailia ilman koneen aukaisua. Enkä itsekään ole kuullut yhtään juttua jossa tämän mallin 610:stä olisi kone korkannut, toki niitä silti varmasti on. Huoltokirjassa ei anneta mitään km-määrää jolloin esim mäntä pitäisi vaihtaa. Huoltoväli on muutenkin pitkä. Öljyt+suodatin+venojen säätö 5tkm välein. Tosin itse vaihdan öljyt 2.5tkm välein.
Muita tyyppivikoja ei tule mieleen kuin monella sekoileva mittari ja surullisen kuuluisa nokkaketju. Ketju venyy vaihtokuntoon alle 10tkm ajettuna. Itselläni se kesti ~7tkm. Ketjun vaihto oli aika simppeli homma ja uudella ketjulla on nyt ajettu yli 10tkm eikä ole venynyt käytännössä yhtään.
Lisäksi jos vertaa vaihdelaatikkoa Japanilaisiin niin Hussen loota vaatii jämäkämmät otteet ja välillä vapaata ei löydy pysäksissä, tähän auttaa kytkinvaijerin ylikiristys, joka taas aiheuttaa vaijerin katkeamisen sekä itselläni myös sen pystyakselin hajoamisen. Eli vapaa kannattaa opetella laittamaan silloin kun hidastaa liikennevaloihin.

Näihin 18tkm ajoon olen vaihtanut:
-nokkaketjun
-jarrupaloja
-ketjut+rattaat
-lukuisia takarenkaita
-öljyjä
-2kpl kytkinvaijereita (on vähän heikkoa tekoa)
-kytkimen pystyakselin
-edessä on joskus kytkinlevyjen vaihto.



Kiitokset asiallisesta tietopaketista, viellä kiinnostaisi tuo pyörän toimintasäde elikkä tankin koko/ kulutus, ja onko tällä suurta eroa kasari ja ruisku laitteen välillä, äkkiä googlettamalla en löytänyt?

Re: HUSQVARNA SM610/630

20.2.2013 17:06

Beni86 kirjoitti:
Kiitokset asiallisesta tietopaketista, viellä kiinnostaisi tuo pyörän toimintasäde elikkä tankin koko/ kulutus, ja onko tällä suurta eroa kasari ja ruisku laitteen välillä, äkkiä googlettamalla en löytänyt?



Tankki on muistaakseni ~12l ja kulutus riippuu todella paljon ajosta. Itselläni on sliparin johdosta isompi pääsuutin 170->185, joten kulutus on hiukan vakiota suurempi. Matka-ajossa kulutus on noin 5l/100km. ja kaupungissa ehkä luokkaa 7l/100km. Nämä ovat siis jotain suuntaa antavia lukuja. Harvemmin saan kahta tankillista ajettua samalla kulutuksella. Jokatapauksessa toiminta säde sekalaisessa ajossa on ~160km. Tämän jälkeen bensavalo syttyy ja tankissa on vielä pari litraa. Tuskin on eroja ruiskun välillä, varsinkin jos lambda on poistettu.
Jossain myytiin näihin ~20l tankkeja, mutta ainakaan itse en tarvitse.
Eli tankin puolesta voi ajaa huomattavasti pidemmälle kuin kuskin hanuri kestää.
Satula ei varsinaisesti ole mikään leposohva vaan melko kova, jossa tottumaton perse pyytää armoa. Itse pysähdyn mielelläni 50km välein. Pyörä ei tärise, mutta ajoviima venyttää ranteita ja satula "hellii" takapuolta.

Re: HUSQVARNA SM610/630

26.2.2013 0:51

Viellä semmoinen tuli mieliin tausta että onko te ja sm muutoin samoja laitteita rengastusta lukuun ottamatta onko esim alusta sama vai onko näissä eroja?

Re: HUSQVARNA SM610/630

27.2.2013 20:42

Beni86 kirjoitti:onko te ja sm muutoin samoja laitteita rengastusta lukuun ottamatta onko esim alusta sama vai onko näissä eroja?


Muistikuvani mukaan jostain vuosimallista (08??) eteenpäin TE:ssä ei ole etupäässä puristusvaimennuksen säätöä, mutta SM:ssä on.

Edit:
Oikeassa olin. Mutta TE:hen saa jälkikäteen ostettua säätöpalikan:
http://www.cafehusky.com/threads/produc ... lves.1629/

Re: HUSQVARNA SM610/630

2.3.2013 8:56

Nyt Kai se on tännekin haettu tuommonen 610 -06. Nyt vaan odottelemaan teiden sulamista..

Re: HUSQVARNA SM610/630

25.3.2013 22:55

Mites pitkäikäisiä tämmöset hussen sm610 on? paljonko kärsii ajaa? oletetaa nyt ettei oo mikää himo rällääjä tän laitteen kaa :lol:

Re: HUSQVARNA SM610/630

29.3.2013 8:59

Ajokausi avattu kosteissa merkeissä. :) Tempp, kyllä olettaisin ainakin, että näillä kärsii ajaa ihan reilusti, huollot vaan ajallaan niin ei mitään ongelmaa.

Re: HUSQVARNA SM610/630

29.3.2013 17:59

Täällä kanssa ajokausi avattu, yllättävän pitkältä tuntu tuo aika kun pyörän kuukausi sitten sai kotia ja nyt pääs koittamaan ja olihan se mukavata....

Re: HUSQVARNA SM610/630

30.3.2013 8:20

tmpp610 kirjoitti:SM610 oon yrittäny tarrasettejä löytää melko kehnolla menestyksellä :/ olikohan ebaysta ku löyty 3 eri tarrasettii ja thats it.
Mistäs jengi on hankkinu kuvat kylkee? ja käykö jonkun muun mallin tarrat myös tähän 610sm? :)

Kiitos jo näin etukätee


Tuossa on muutama sivusta, olen molemmilta tilannut. Toisessa on vähän toimitus ajat, siis varauksella. No nyt näyttää tämä toinenkin tekevän, niin eli kaikki toimii alusta hyvin, sitten kun tuote maksetaan, niin alkaa kestää......
Tässä on tuollaisia custom tarra settejä. Tuossa on niiden luettelo
http://www.terrorkorps.com/wilkesdesign/utility/2013mxgraphicscatalog.pdf
Kotisivusto, suosittelen melkein toimimaan naamakirjan viesteillä....On nopeampi
http://www.terrorkorps.com/wilkesdesign/

http://decallab.lv/en/
Tuolta tilasin, erittäin asiallista toimintaa, mutta en tiedä mihin niin sanotusti katosivat.....Veikkaan että niillä on niin kiire nyt

Re: HUSQVARNA SM610/630

30.3.2013 10:13

täältäkin saa tarroja:
http://www.moto-stylemx.com/eshop/store ... 5-%5C%2710