Re: HUSQVARNA SM610/630

25.6.2012 14:43

Stere kirjoitti:Mitäs moottoriöljyä ootte käyttäneet?


10w-60

Re: HUSQVARNA SM610/630

25.6.2012 16:14

Öljynä olen käyttänyt ainoaa 10w-60 mp-öljyä mitä Motonetistä löytyy eli Liqui Molya.

Syrjis:
Tarkistin asian ja se johto olikin kiinnikkeen yläpuolelta poikki. Siinä oli kohta jossa jäykähkössä suojakuoressa oli aukko ja tästä kohtaa johto taipuili joustojen aikana. Yleensä katkennutta paikkaa voi metsästää yleismittarilla sekä kahdella nuppineulalla. Työnnä nuppineulat johtojen suojakuoren läpi ja mittaa reistanssi näiden välistä. Aloita siitä että työnnät toisen neulan ihan ylös ja toisen alas. Sitten vain kavennat väliä ja löydät että mistä kohtaa johto on poikki. Kaksi johtoahan sinne menee eli mittaa samasta johdosta. Ja tarkista että eturenkaan magneetti ei ole anturin kohdalla mittauksen aikana.

Re: HUSQVARNA SM610/630

25.6.2012 18:04

Saako Suomesta mistään nettiliikkestä etujarrupaloja 610 sm? Onko noissa jarruissa muuten mitään eroa vuosimallien välillä?

Re: HUSQVARNA SM610/630

25.6.2012 22:29

Kilauta MP-racingille, sielä saattaa noin yleinen osa olla jopa hyllyssä.

Re: HUSQVARNA SM610/630

29.6.2012 13:09

Paketti ei tullut vieläkään MP-racingilta tälle viikolle, eli ens viikolla 6. viikko :P

Re: HUSQVARNA SM610/630

29.6.2012 16:50

Rllj kirjoitti:Koitappa ottaa akun - napa irti noin 5 minuutiksi ja sitten laita takaisin. Mulla vika korjaantu niin. ;)


Tällä konstilla omankin mittarin ongelma korjaantui, kiitos silti myös husse82!

Re: HUSQVARNA SM610/630

29.6.2012 23:43

Yksinpuhelu jatkuu, onko jollain ollut ongelmia vapaan merkkivalon kanssa? tuntuu elävänsä jotain omaa elämää. Välillä toimii, välillä välkkyy paikoillaan kaasutellessa ja välillä ei toimi ollenkaan.

PS: Paljonko muuten ootte ajanu tälle kautta? :P Itse n. 3000km

Re: HUSQVARNA SM610/630

1.7.2012 3:33

Keskeytetääs nyt sun yksinpuhelu :) Täälläkin vapaavalo toimi vähän miten sattui, tuntui että sateisella säällä normaaliakin huonommin. Noh, irrottelin vaan anturin ja putsailin sitä + anturin ympäristön ja laitoin takasin, jonka jälkeen toiminut moitteitta.

Omassa pyörässäni esiintyi tärinää ja ehdin jo luulla, että tasapainoakselissa olisi jotain häikkää tai muuta vastaavaa, mutta olikin vain moottorin yläkiinnike tankin alla löystynyt :D

Itselläkin tullut tällä kaudella rullailtua vain 3tkm, vaikka viime kaudella tuli reilu 8tkm, vaikka kortti seisoi hyllyllä 9vko keskellä kesää :D

Re: HUSQVARNA SM610/630

1.7.2012 15:29

Missäs moinen anturi sijaitsee? Oot kyllä aika huolella ajanut viime kesänä :D

Re: HUSQVARNA SM610/630

1.7.2012 18:40

Anturi sijaitsee pyörän vas. puolella takaapäin katsottuna, aivan eturattaan vieressä, pieni musta boksi. En nyt aivan varma ole, tuliko sieltä avattaessa öljyjä ulos, koska lohkossa kiinni, sen verran aikaa viime tarkastuskerrasta. Varoituksena vain :)

Mutta mutta, ei tosiaan tärinät kadonneet mihinkään. Alle 4tkm kierrosta tärisee muutaman sekunnin sarjoissa, aivan älyttömästi. Kierrosluvun noustessa tärinä frekvenssi tihenee, mutta loppuu lähes seinään kun on yli 4000 rpm. Onko kenellekään muulle tapatunut vastaavaa? Tärinä alkoi kerta heitolla, joten tuskin on kyse laakereista. Itse epäilen tasapainoakselia..

Re: HUSQVARNA SM610/630

3.7.2012 20:21

Tällä kertaa MP-Racingin toimitus kotiin kesti 15päivää ja välissä oli kaksi viikonloppua, eli osa oli heillä ~1½viikossa joka on ihan tyydyttävä aika.

Mutta nyt tulee tärkeää asiaa kytkimestä.
Itse siis sain poikki kytkimen pystyakselin (epäkesko-akseli) ja moni muukin on niitä tuhonnut kun vaijeria on säädetty väärin, kuten itsekin tein.
Eli vaijerissahan on säätö moottorin- sekä kahvan päässä. Moottorin päästä vaijeri säädetään niin että vaijerin ohjurin/tuen sekä nipan väli on 110.5mm+112.5mm. Mikäli tämä ei toteudu niin pystyakseli joutuu lujille ja se katkeaa tai vääntyy. Oireena on mm. vaikea vapaan löytäminen. Tässä tilanteessa itsekin vain aika ajoin kiristin vaijeria molemmista päistä joka oli ~100€ virhe.
Ellei vaijerin välystä saa sopivaksi tuon kriittisen mitan sisällä niin kytkimen puolen poski pitää irroittaa ja sieltä löytyy sisäisen säätöruuvi josta välys saadaan kohdalleen.

Nyt kun asensin tuon kriittisen mitan oikeaksi niin johan alkoi vapaa löytymään, vaikka kytkin kahvassa on ~1cm välys.

Summasummarun. Mitatkaa että teillä tuo mitta on sallituissa rajoissa.

Re: HUSQVARNA SM610/630

18.7.2012 19:16

http://aijaa.com/0020610551519

http://aijaa.com/0004110551520

eli siis noiden kahden väli?
sori nyt taas tymyys, mutta pakko varmistaa että ymmärsinkö oikein :roll:

Re: HUSQVARNA SM610/630

18.7.2012 21:32

KALLE93 kirjoitti:
eli siis noiden kahden väli?
sori nyt taas tymyys, mutta pakko varmistaa että ymmärsinkö oikein :roll:


Juurikin noiden kahden väli on kyseessä. Ja ekasta kuvasta mitta otetaan ihan siitä (kuvassa)vihertävän klipun päästä. Eli siitä vaijerinipan ja pelti-klipun yhtymäkohdasta.
Kun mitta on oikea ja kytkinkahvan välys on sopiva, eikä kytkin silti pelitä niin luultavasti kytkimen pystyakseli on jo vääntynyt ja kohta se katkeaa, kuten minulla kävi.

Ja kuten sanottu, ellei kahvan välystä saa sopivaksi kriittisen mitan ollessa se ~110-112mm niin pitää kytkimen puoleinen poski avata ja kiristää kytkimen sisäistä säätöä.

Re: HUSQVARNA SM610/630

19.7.2012 13:46

nonniinn.... tuli vedettyä pyörä nurin :lol:

Ilmesty tässä mieleen sellanen ajatus jos nuo kaatumatapit hommaisi mopoon. Mistäköhän kannattaisi lähteä etsimään?
kaikki neuvot ovat tervetulleita ;)

Re: HUSQVARNA SM610/630

5.8.2012 19:18

kun ton ölyvalon nollaa, niin mikä luku siihen tulee laittaa?
onko se kilsoina ja mittari rupee siitä laskemaan alaspäin?